Citat:
Igen...Du hävdar att påståendet att "han sedan flög en Boeing 757 som om han aldrig gjort något annat" är en i allt väsentligt korrekt återgivning av deras uppfattningar.
Återigen upprepar jag därför min fråga:
Vem, mer än du, menar att ditt påstående är en i allt väsentligt korrekt återgivning av deras uppfattningar?
Citat:
Hur visste Bernard vad?
Citat:
Är det någon som hävdar att Baxter och Conner uttalat sig om hur de ser på Hanjours förmåga att peka ett Boeing 757 mot en byggnad och träffa den?
Citat:
Allt Bernard säger är att han inte tvekar på att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och träffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare påstår.
Citat:
Allt Bernard säger är att han inte tvekar på att Hanjour skulle klara att rikta planet [flight 77] mot en byggnad och träffa den. Han kommenterar inte vad ansvariga utredare påstår.
Citat:
Nej.Dock vet jag att minimiålder för att hyra bil hos de flesta bolag i USA är 25 år (yngre kan få hyra mot tilläggsavgift).
För att hyra ett flygplan finns såvitt jag vid snabb koll kan se ingen åldersgräns (men man måste såklart ha certifikat för flygplanstypen).
Med andra ord finns det i så fall möjligt för en 16-årig certifierad segelflygare att hyra ett segelflygplan (även motorseglare) och för en 17-årig sport pilot/private pilot möjligt att hyra ett flygplan han/hon är certifierad för, men för att få hyra en bil måste man betala en tilläggsavgift om man är under 25 år även om man haft körkort sen man var 16 år
Varför är det åldersgräns vid bilhyrning, men inte vid flygplanshyrning tror du?
Citat:
Att uthyrningsföretagets försäkringsvillkor krävde det
Citat:
https://gamefaqs.gamespot.com/boards/214-paranormal-conspiracy/60312606?page=5
And our insurance requires that he flies with one of our instructors to be found competent to rent. And that was the process that he was going through.
Citat:
JaVad har ditt trams om biluthyrning på macken och Hanjours flygcertifikat/flygtimmar för koppling till ditt påstående:
Citat:
Har du stöd för det påståendet, eller hittade du bara på?
Citat:
Nej, men nu påstod du ju att om misstag görs vid start och/eller landning så blir ofta resultatet dödligt.
Citat:
Har du stöd för att resultatet ofta blir dödligt, eller hittade du bara på?
Citat:
Du påstod att certifikat kräver storleksordningar mer tid än körkort
Citat:
varvid jag redovisade jämförelse av kraven på övningstid för körkort respektive de vanligaste typerna av privat flygcertifikat och visade att ditt påstående var felaktigt.Hur kontrollsystemet för övningskörning med bil är upplagt är off-topic.
Citat:
Hanjour kunde flyga, men han flög dåligtDet finns många med körkort som kört minst 600 timmar och ändå kör dåligt.
Citat:
Det står dig fritt att göra, men det är visat att du har fel och saknar stöd för ditt påstående.En 14-åring får soloflyga med ett segeflygplan (inklusive motorseglare) och man får ta certifikat för segelflygplan vid 16 års ålder.
En 16-åring får soloflyga med ett konventionellt flygplan och man får ta certifikat för LSA/PPL vid 17 års ålder.
I sällskap med instruktör får man övningsflyga oavsett ålder och det finns exempel på mycket unga pilotelever. Yngsta kända tror jag är en 8-åring.
Vanligaste minimiåldern för övningskörning med bil i USA är 15 år, man får aldrig övningsköra ensam (solo) och körkortsåldern varierar mellan 16-18 år.
Varför är körkort löjligt mer enkelt att ta än ett grundläggande flygcertifikat när ålderskraven är likvärdiga förutom att en pilotelev får flyga ensam, vilket en körkortselev aldrig får?
Citat:
Trams.
Citat:
Ok, ibland slarvar du och är inte så noga med sanningen. Det har jag märkt.
Citat:
JaFör att utredningen i allt väsentligt visar vad som hände och varken du eller någon annan har fått mig tvivla på riktigheten i utredningens slutsatser.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-20 kl. 20:03.
Senast redigerad av Prudent 2019-11-20 kl. 20:03.