2019-11-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Menar att oavsett vad som hänt så ÄR hon fortf borta
Jag hade nog svarat i dåtid
För att du tappat hoppet och är övertygad om att hon inte längre är vid liv. Men ni har inte samma motiv, det är skillnaden.
Citera
2019-11-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nja, bara om misstankegraden hamnar på sannolika skäl vilket inga uppgifter tyder på i nuläget. Så åklagaren har inte bråttom till en utredningsvecka.

?🤔
Påverkar misst-graden maxtiden för att sitta anhållen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Någon skrev något i still med : släpp pojkvännen och sätt span och avlyssning på han. Jag håller med var min tanke oxå han kommer leda polisen rätt. Är han skyldig så finns det förmodligen grejer för han att göra och folk han kommer prata med för att lätta sitt hjärta .

Har man suttit anhållen skäligen misstänkt för mord på sin sambo så lär man ju förstå att både span och avlyssning sker vid ett frisläppande.
Senast redigerad av of.the.South 2019-11-20 kl. 22:35.
Citera
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kommer han begäras häktad för mord eller människorov? Rätt sällsynt att begäran någon häktad för mord om det inte finns någon kropp, särskilt som utredningen bara pågått i några dagar.

Ovanligt men inte omöjligt.

Ifallet med Marinamannen blev han häktad för mord inom en vecka från hennes försvinnande, blev därefter släppt en dryg vecka senare.
Citera
2019-11-20, 22:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
Jag tror folk hakar upp sig för mycket på grannens iakttagelse. Jag vet inte hur det är i lägenheterna i Uddevalla men jag själv har flera lägenheter och vill man höra så hör man nästan allt som sägs i den ena av grannen. Att de blir tyst eller smälls i dörrar efter ett gräl hör inte heller till ovanligheterna. Sedan är också självmord en högriskfaktor vid "separationer". Även om det är ovanligt bland kvinnor så kan de inte uteslutas för tillfället eller finns det någonstans bekräftat att det är den försvunna flickans kläder man hittat på olika platser?

Håller dock tummarna att hon fortfarande är vid liv någonstans.

Denna granne är dessutom äldre, så typ filmkväll i en lägenhet kan vara ekvivalent med bombdåd för en person +70
Citera
2019-11-20, 22:30
Medlem
panzertaxs avatar
Finns flera fall om där anmälningar skett på par som haft hårdare sexliv. Skrik, smällar, dunsar, osv.
Citera
2019-11-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag tror fortfarande att MGM försökt elda upp henne och misslyckats så klart.. Så spår av brända kläder kommer att leda fram till Wilma.

Kan han ha bränt kläderna för att helt enkelt dölja blodspåren?
Citera
2019-11-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
?🤔
Påverkar misst-graden maxtiden för att sitta anhållen?

Ibland så begärs häktning innan tidsfristen ja. Då är det misstankegrad på sannolika skäl.
Visste du inte det? Eller trodde du att man måste sitta 3 dygn innan man häktas?
Citera
2019-11-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Självklart sticker han långt iväg dit han en gång kom ifrån. Svenska polisen tror han ska vara hemma och vänta. Han vet vad han gjort. Fast samtidigt varför fly fängelsestraff i Sverige?
Är inte det mer en belöning? Svenskt fängelse har bättre standard än äldreboende boenda för våra gamla och sjuka. Där kan dom njuta av livet och ha det bra fast dom berövrat någon livet. Bra mat, dusch, bastu, gym, bibliotek, surf, tv, aktiviteter, ja allt.

Så vilka fängelser har du suttit inlåst på för att kunna uttala dej på detta vis?
Tror du verkligen att interner njuter av livet på anstalt?
Vilka fängelser har ett bibliotek?
Inbillar du dej att fångar kan surfa på internet?

Standard att anhålla sambo/make som första misstänkt i ett fall som detta.
Hoppas att det finns en annan förklaring till försvinnandet.
att flickan fortfarande lever och att uppklarandet av gåtan är nära.
Citera
2019-11-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Panda
S.k. Medium är antingen bra lurendrejare, eller lidande av psykisk sjukdom. De är inte bättre på att gissa än någon annan.

Vissa är säkert det men i de fall polis använder sig av medium så använder de sig av seriösa medium.
Citera
2019-11-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Kan man få en sammanfattning?

Torsdag den 14 nov försvann kontakten med henne.
Citat:
Söndag 17 november

En 17-årig flicka anmäls spårlöst försvunnen i centrala Uddevalla av sina anhöriga som inte har kunnat få kontakt med henne sedan torsdagen den 14 november.

Måndag 18 november

Frivilligorganisationen Frivilliga insatser vid kris och katastrof (FIKK) utför en sökinsats efter flickan med 74 personer som sökter i 14 grupper i och omkring Uddevalla.

Under sökinsatsen hittas ett par skor i ett skogsparti ett par kilometer från centrum där den 17-åriga flickan senast syntes till.

Tisdag 19 november

Polisen spärrar under morgonen av ett område kring fyndplatsen för tekniska undersökningar.

Kl 11:40: Polisen beslutar om att inleda en särskild händelse, vilket beskrevs som ett formalia nödvändigt för att mer resurser skulle kunna skjutas till i sökandet efter flickan.

Kl 13:15: Polisen meddelar att mycket tyder på att 17-åringen har blivit utsatt för brott. En man grips och delges misstänkt om mord i samband med försvinnandet. Enligt polisen ska flickan och den misstänkta mannen vara bekanta med varandra.

Kl 15:26: Den gripne mannen anhålls av åklagare misstänkt för mord.

Kl 17:12: Uppgifter i utredningen gör att sökandet bland annat inriktas till trakterna runt Ljungskile.

Natten till onsdag: Under natten till onsdagen deltog en av flickans anhöriga i sökandet. SVT:s reporter följde med en av grupperna under sökinsatsen.

Onsdag 20 november

Kl 10:30: Efter att ha fått in nya uppgifter riktar polisen in sitt sökarbete efter 17-åringen mot ett område kring en sjö i närheten av Ljungskile.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/detta-har-hant-forsvunna-17-aringen-i-uddevalla

Typ så med utelämnande av misstänktes namn och hennes familj osv. Det får du söka efter själv.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-20 kl. 22:35.
Citera
2019-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Panda
S.k. Medium är antingen bra lurendrejare, eller lidande av psykisk sjukdom. De är inte bättre på att gissa än någon annan.

Är inte medial men har rätt i 9/10 fall.

Här är vad jag tror:
-kläderna och ägodelarna är utkastade för att förvirra folk och för att flytta fokus ifrån honom.
-mordet har skett hoss mannen ifråga
-En till känner till om mordet och har hjälpt till vid förflyttning
-kvinnan har förflyttats på natten
-finns troligtvis i en sjö/vatten långt ifrån där jackan och glasögonen hittats.
-jag ser det inte omöjligt att personen ska ha dumpat av i vattenet ifrån en höjd så som en bro eller avsatts av något slag. Av det enkla skälet att det är lättare än att ta sig ut och sänka ner någon.
-jag har bara en känsla om vatten. Vilket jag inte kan motivera varför.
-tänker att kroppen ska vara hel.

Usch. Man vill inte spekulera men det blir så i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in