2019-11-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom behöver inte ha mer än det vi vet för att hämta honom en vecka. Det kan jag sätta 20 spänn på.

tveksamt, tror dom måste ha lite mer. Och de tror jag dom har, men dom är bra på att inte läcka ut saker i media
Citera
2019-11-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Teori om han släpps han ligger lågt, gör ingenting fortsätter som vanligt helt kallt, alt drar från landet med hjälp av farsan.

Självklart sticker han långt iväg dit han en gång kom ifrån. Svenska polisen tror han ska vara hemma och vänta. Han vet vad han gjort. Fast samtidigt varför fly fängelsestraff i Sverige?
Är inte det mer en belöning? Svenskt fängelse har bättre standard än äldreboende boenda för våra gamla och sjuka. Där kan dom njuta av livet och ha det bra fast dom berövrat någon livet. Bra mat, dusch, bastu, gym, bibliotek, surf, tv, aktiviteter, ja allt.
Citera
2019-11-20, 21:36
Medlem
Någon som har koll på Wilmas familjeförhållanden? Hon är skriven på samma adress som sin styvmamma och dennes man i Lysekil. Den syster som delat massor av efterlysningar har ett annat efternamn och bor med en annan familj. Någon som vet mer om familjen?
Citera
2019-11-20, 21:37
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Den känslan har jag med. Rört sig mycket i dessa områden som ung samt fotboll, Rimnersvallen. Avskilt. Ingen i rörelse nattetid. Din teori om fadern har jag ingen åsikt om.

Tanker att det borde finnas slapspar(slaep spaar, sry inga oao pa tgntbrdet) i terrangen i DIREKT anslutning till fynden. OM, han nu var ensam. Vilket tar mig till nasta punkt : att fadern var inblandad med bortforsling av liket. Darav avsaknad av dessa spar.
Om nu han sjalv forslade bort liket sa har han lanat farsans bil vid tillfallet. Som far kopplar du laget, darav att han forsoker rentva sin son sa tidigt i utredningen. Om detta stammer sa ar han skyldig till medhjalp/skyddande av brottsling. Svart att bevisa hans kannedom om laget dock.
For ovrigt tror jag att kroppen har fordarvars av en kemisk reaktion an att ha sankts i ngt vattendrag. Tillvagagangsattet av forstorelsen av ovriga fynd, om de nu tillhor Wilma, bekraftar garningsmannen/mannens tankebanor och metod, att kemisk reaktion(eld) ar basta metoden att gomma sin garning.
Citera
2019-11-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
tycker Uddevalla polisen suger pung seriöst hur många effektiva timmar har dem lagt på att söka efter Wilma Uddevalla polisen suger pung tro mig .

Varför "suger de pung"? De har väl inte så mycket att utgå ifrån. Är ju inte jättelätt att hitta någon utan att veta vad som hänt.
Hon kanske ligger långt ute i skogen någonstans.
Citera
2019-11-20, 21:38
Medlem
irishrages avatar
Jag skulle inte bli förvånad om hon strypts till döds. Det är därför de inte hittat blodspår.
Citera
Medlem
Titianas avatar
Jag tror fortfarande att MGM försökt elda upp henne och misslyckats så klart.. Så spår av brända kläder kommer att leda fram till Wilma.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från Walkeskroken är det inte många meter till Bäveån.
Det är fullt möjligt att själv bära en lätt människa på axeln den sträckan mitt i natten utan att synas eller märkas. Tar en stund men inte alls omöjligt.

Har man bil är det ännu enklare och kajen på södra sidan Bäveån är lätt tillgänglig.

Med bil är en annan lätt tillgänglig plats väldigt nära och vid vatten är Skeppsviken vid Bäveåns mynning i Byfjorden. Bara 1500 m bort. Och garanterat ingen där mitt i natten.
Byfjorden är djup.

Problemet är att det inte är lätt att bära människor som är döda. Jag har ingen erfarenhet men om man bär en levande människa så är de oftast inte helt slappa även om de sover. 45-50 kg eller vad hon nu kan bära kanske inte låter jättemycket men när man bär något som väger liknande och är otympligt så känns det mycket tyngre. Jag baserar min erfarenhet på hur jag kan klara saker på gym utan någon vidare ansträngning mot att lyfta kaminer, kylskåp, bokhyllor, fönster och dörrar till uteplatser(vinterbonade). Man läser vikten på kartongen eller på nätet men när man får bära saker som inte har handtag och spretar så är det inte så enkelt som man tror. Det är en stor anledningen till varför folk styckar sina offer
Citera
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det är så vid rutinärende ja, men här har vi en drös frivilliga och missing people samt ett uppbåd av journalister. Det brukar komma mycket i media vid den här typen av brott då man inte funnit en kropp.
Gärningspersonen i dagsläget är misstänkt och anhållen och kan inte försvåra eller förstöra något. Däremot har han 6 dagars försprång, och det är en mörk årstid och svår terräng vilket försvårar arbetet.

Så är det. Mer brukar läcka ut. Men polisens uppgift är inte att släppa info som inte gagnar utredningen eller om det fanns anledning att varna allmänheten för ngt. Apropå gripne MGM, går det väl inte i nuläget att utesluta att det finnas mer än en gärningsperson el lojala anhöriga till MGM.
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-11-20 kl. 21:41.
Citera
2019-11-20, 21:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifbigtoe
Det finns ju ingen möjlighet att det svaret har kommit ännu eller menar du att de tar DNA analysen ute på fältet? Då kan man ju garantera att det är kontaminerat så det funkar nog inte så, det ska väl analyseras i steril miljö för att alls kunna vara tillförlitligt.

Det är väl som att ta ett blåsprov när polisen stoppar någon. Det ger en fingervisning om att det krävs en mer noggrann kontroll men tillräckligt för att plocka in någon för ytterligare tester
Citera
2019-11-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror jag med. Han har sänkt henne. Och jag är fullständigt övertygad om att han tagit livet av henne i svarsjuka och obefintlig impulskontroll (strypt henne till döds).
Likhund kan känna liklukt i vatten på långt avstånd, så det är mer troligt att kroppen är nedgrävd. Att ytterkläder kan ha hittats kan tyda på att brottet skett inomhus, samtidigt som olika fyndplatser inte gör att hon blir lätt att hitta.
Citera
2019-11-20, 21:42
Medlem
Jag får starka vibbar att den som utfört handlingarna är någon i hans familj. Men att det är mgm egna vädjan och önskan och att någon familjemedlem ställt upp. Fast han har givetvis vart med, men lite passiv på sidan av. Han kommer snart bryta ihop och sanningen kommer komma fram.
Skulle inte heller bli förvånad om hon är gravid. Hon ville behålla men inte dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in