Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Iallafall skorna var brända. Det gick inte att säga vems skor det var, då dom var brända till två gummiklumpar.
Även detta från Aftonbladet (tyvärr).
Hittades skorna på samma plats som jackan?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Fast jag håller inte med dig riktigt. Just när det gäller mord i nära relation som sker i hemmet så tänker GM ofta inte rationellt, och just detta att första tanken är att gömma kroppen och att städning kommer i ett senare skede är inte helt ovanligt.
Många "glömmer" ju t o m ytterkläderna - vilket fått till följd att de som försvunnit påstås ha gjort det utan jacka, skor etc ...
Jag tror jag jackan och tillhörigheterna är något man tänker på när man börjar röja och ser att de finns där.
Visst, och den eventuelle mördaren kan ha tänkt på jackan, men bara kunnat ta kroppen i liksäcken och tänkt ta resten sen.
Men det är troligen vanligare att människor försvinner på egen hand, än att dom blir mördade. Och fynd av kläder är troligen vanligt när tex dementa personer försvinner, eftersom de ofta tar av sig sina kläder.
Så vad finns det för speciell omständighet som gör att man tror att hon har blivit mördad?
Bråket med pojkvännen?
Det kan ju istället ha bidragit till att hon har försvunnit på egen hand.
Så jag skulle iallafall inte bli förvånad om hon hittas vid liv eller ihjälfrusen.