2019-11-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Verkar ju onekligen som att polisen måste hitta en kropp imorgon för att fanskapet inte ska släppas. Har svårt att se hur han ska häktas utan några spår egentligen men sen vet vi ju inte heller vad som sägs i förhören just i detta nu.

Visst är han skyldig och blir intressant att se hur han agerar om han släpps på fri fot.

Det finns ett sätt att ta reda på var Wilma finns och det är : Släpp han fri . Det finns nog folk där ute som kommer att få han att snacka
Citera
2019-11-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
De har varit ihop till och från. Bråk har mina grannar också fört och saker har dunstat i golvet, stol som sattes ner hårt med största sannolikhet.

Tycker du att det är ovanligt att par bråkar från och till? Särskilt i den åldern?

Lite konstigt att vittnesuppgifter kommer först nu från granne.....det är liksom ganska stor grej det här.

Lite konstigt att polisen måste åka dit en gång till till hans lägenhet.

De letar på random platser i Uddevalla nu vad som framgår. Ett lik skulle alltså förflyttats i ett samhälle utan någon märker något? Det är en mindre stad inte en liten tätort.

Ja, han är för tillfället den sista som såg henne.

Tror inte MGM vet så mycket mer. det var kallt den gångna veckan och min mobil slocknar ganska så fort när det är kallt.

Famlar i mörkret i mina ögon.......tyvärr. De har inget specifikt att gå efter. det suger upp som svampar allt som hörs och sägs nu.

För att vara en sådan här tråd på FB så har det inte framkommit något negativt personligt mot MGM. Brukar alltid vara olika som känner till både det ena och andra om folk här. Men det enda är en massa rasistiskt skitsnack som inte leder någonstans...

Min uppfattning.

Vi får hoppas att du inte arbetar som utredare. För så mycket strunt i ett och samma inlägg var det länge sedan jag såg.

1. Ja, en mördare kan transortera ett lik runt en hel stad utan att det märks.
2. Att media fått vittnesmålet från grannen nu är inte samma sak som att polisen fått det först nu.

Du skriver därtill att "det är konstigt att polisen undersöker lägenheten där BO och MGM".

Är du på riktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja självklart är det en dålig strategi oavsett hur god relation man har med sina svärföräldrar så kommer alltid deras barn i första hand.

Men glöm inte att W*lma är 17 år och troligtvis bara 15 när relationen började. Hon har inte samma sunt förnuft- och konsekvenstänk som en vuxen har. Hjärnan är inte tillräckligt utvecklad för det i hennes ålder.
Därför kommer jag inte i detta fall hålla henne ansvarig för någonting. Hade det däremot varit en vuxen kvinna hade jag varit kritisk över varför hon ens valde en högriskrelation till att börja med.

Hon var (och är) ett barn. Var har hennes föräldrar hållit hus när detta barn har inlett en relation med en vuxen (invandrar)man och delvis bott hos honom?

Världen är galen..
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rubriceringen är väl mord, vad blir mord om man hittar blod?

Mordmord, eller vad?

Tror du att GM först dumpar mordvapen och sedan offret på annan plats?

Det tror inte jag.

Prioritet ett är att få bort en kropp från bostaden, två är att köra runt med en kropp så lite tid som möjligt då risk för upptäckt finns.

Panzertax menar att det inte ändrats från "skäligen misstänkt" till "på sannolika skäl".
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att han utan problem kan häktas en vecka på skälig misstanke. Det är inte så svårt.

Så är det.

Han kommer bli häktad.
Citera
2019-11-20, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Iallafall skorna var brända. Det gick inte att säga vems skor det var, då dom var brända till två gummiklumpar.

Även detta från Aftonbladet (tyvärr).

Hittades skorna på samma plats som jackan?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag håller inte med dig riktigt. Just när det gäller mord i nära relation som sker i hemmet så tänker GM ofta inte rationellt, och just detta att första tanken är att gömma kroppen och att städning kommer i ett senare skede är inte helt ovanligt.
Många "glömmer" ju t o m ytterkläderna - vilket fått till följd att de som försvunnit påstås ha gjort det utan jacka, skor etc ...

Jag tror jag jackan och tillhörigheterna är något man tänker på när man börjar röja och ser att de finns där.

Visst, och den eventuelle mördaren kan ha tänkt på jackan, men bara kunnat ta kroppen i liksäcken och tänkt ta resten sen.

Men det är troligen vanligare att människor försvinner på egen hand, än att dom blir mördade. Och fynd av kläder är troligen vanligt när tex dementa personer försvinner, eftersom de ofta tar av sig sina kläder.

Så vad finns det för speciell omständighet som gör att man tror att hon har blivit mördad?
Bråket med pojkvännen?
Det kan ju istället ha bidragit till att hon har försvunnit på egen hand.
Så jag skulle iallafall inte bli förvånad om hon hittas vid liv eller ihjälfrusen.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-20 kl. 18:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
En vecka utredningshäktning är inte svårt att få till. Det är standard, även på den lägre misstankegraden. Men längre än så blir svårt om inga konkreta fynd tillkommer.

Citat:
Jag tror att han utan problem kan häktas en vecka på skälig misstanke. Det är inte så svårt.

Tack för infon då får vi hoppas att de hittar kroppen snart, magkänslan och intrycken säger att han inte kommer prata förrän han inte har något annat val bevismässigt.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Det finns ett sätt att ta reda på var Wilma finns och det är : Släpp han fri . Det finns nog folk där ute som kommer att få han att snacka

Det finns säkert våldsamma metoder som t.o.m skulle få dig att erkänna mordet.
Med tillräckligt mycket våld så erkänner man allt till slut.
Citera
2019-11-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antingen misstänkte pappan sonen av en naturlig anledning och ställde frågan.

Eller så har MGM lovat pappan på eget initiativ, varför, om han är oskyldig?

Som någon skrev; bägge är onormalt i en normal familj.

Givetvis är det den anhållne som tagit hennes liv. Man behöver vara ordentligt naiv om man tror annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vi får hoppas att du inte arbetar som utredare. För så mycket strunt i ett och samma inlägg var det länge sedan jag såg.

1. Ja, en mördare kan transortera ett lik runt en hel stad utan att det märks.
2. Att media fått vittnesmålet från grannen nu är inte samma sak som att polisen fått det först nu.

Du skriver därtill att "det är konstigt att polisen undersöker lägenheten där BO och MGM".

Är du på riktigt?

Det är så att kan gå in där 10gånger om det behövs . kan vara något de behöver för att föra utredningen framåt .
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon var (och är) ett barn. Var har hennes föräldrar hållit hus när detta barn har inlett en relation med en vuxen (invandrar)man och delvis bott hos honom?

Världen är galen..

Föräldrarna verkar ha godkänt deras relation för att de tyckte han verkade så trevlig snäll och utbildad
Citera
2019-11-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hittades skorna på samma plats som jackan?

Visst, och den eventuelle mördaren kan ha tänkt på jackan, men bara kunnat ta kroppen i liksäcken och ränkt ta resten sen.

Men det är troligen vanligare att människor försvinner på egen hand, än att dom blir mördade. Och fynd av kläder är troligen vanligt när tex dementa personer försvinner, eftersom de ofta tar av sig sina kläder.

Så vad finns det för speciell omständighet som gör att man tror att hon har blivit mördad?
Bråket med pojkvännen?
Det kan ju istället ha bidragit till att hon har försvunnit på egen hand.
Så jag skulle iallafall inte bli förvånad om hon hittas vid liv eller ihjälfrusen.

Jag skulle bli ytterst förvånad om det visade sig att Wilma var dement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in