Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Jag får inte grepp om varför de flyttade sökområdet till Ljungskile. Var det där som jackan anträffades (som vi ännu inte vet om den tillhörde Wilma i huvud taget)? Om allt detta är hennes tillhörigheter, så har gissningsvis hon rört sig i ett mönster, med all sannolikhet redan bragd om livet. GM kanske försökte göra sig av med kroppen på ett ställe, men misslyckades eller fick en ny idé och förflyttade henne igen. Alternativt så är jackan någon helt annans jacka. Jag ser väldigt ofta jackor, tröjor etc ute i naturen som folk har tappat från ryggsäckar eller annat.
Om MGM är GM finner jag det osannolikt att hen är av kalibern att placera villospår. Har nog snarare varit full panik med att dumpa kroppen.
Notera att polisen inte ändrat brottsrubriceringen ännu, vilket de borde ha gjort om de funnit tecken på våld, blodsspår eller annat i MGM's lägenhet.
Samtidigt en intressant iakttagelse med billjus vid en sjö mitt i natten. Kan ett tänkbart mordvapen ha blivit dumpat där, sedan har bilföraren förflyttat sig upp till uddevalla till ett område som han kände till sedan innan och visste var en bra dumpningsplats?
Rubriceringen är väl mord, vad blir mord om man hittar blod?
Mordmord, eller vad?
Tror du att GM först dumpar mordvapen och sedan offret på annan plats?
Det tror inte jag.
Prioritet ett är att få bort en kropp från bostaden, två är att köra runt med en kropp så lite tid som möjligt då risk för upptäckt finns.