2019-11-20, 16:28
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Pojkvännen mördade henne p.g.a nåt bråk som spårade ur.
Han ringde sin farsa som hjälpte sonen att forsla bort kroppen.
På vägen kastade dom ut en del av hennes grejer.

Eller så är Lisa Holms mördare fortfarande på fri fot och det var han som gjorde det!
Exakt min tanke. Ett bråk spårade ut och hon föll och slog huvudet i ett bord eller golv. Stendöd. Han får panik och ringer pappan som hjälper till att få bort kroppen. Jag tror absolut att det gått till så. Jag tror inte på random killer i det här fallet.
Citera
2019-11-20, 16:28
Medlem
MGM hotmail är rey-tishko-real@hotmail.com om det kan vara till någon nytta..

Skulle gissa att hans lösenord är till exempel ronaldo321/ronaldo123 eller något som har med fotboll att göra.

Vem vet, han kanske har kommunicerat via facebook med någon kompis.
Senast redigerad av azintono 2019-11-20 kl. 16:32.
Citera
2019-11-20, 16:29
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Typiskt flashback denna tjej hade kallat alla här för rasister eller liknande, men återigen bryr ni er om hennes död/försvinnande.

move on!

Följer mest med pga nyfikenhet! Men jo, visst är det så!

Tror inte pojkvännen var ensam om att dumpa kroppen. Någon som vet vad hans pappa heter och om han har facebook?
Senast redigerad av Hummm.. 2019-11-20 kl. 16:34.
Citera
2019-11-20, 16:31
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Det oroar mig väldigt att han haft så långt försprång. Men stycka i lägenheten brukar vara svårt att dölja även om hela kurdklanens samlade expertis hjälper till. De kan burit ut henne sent på natten och sedan vet man inte var det bar i väg. Kanske eldandet inte har med saken att göra eller också är det villospår andra kläder och skor inte Wilmas.

Kan vara så.
Får hoppas ingen i klanen äger en pizzeria, sällan man verkligen får Oxfile på Realen, om man säger så. Och eldandet av kläderna verkar onödigt, kan jag också tycka.
Hade varit smidigare att slänga dem i en Seconhand-insamling isf.
Därför kan eldningen vara sidospår,, kanske för att vinna tid, hon kan lika gärna ha förts ut ur landet. Gränskontrollerna är obefintliga i hela Eu, helst åt andra hållet, neråt
Citera
2019-11-20, 16:31
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Jag tror att hon hittas i tjärnen där "brandplatsen" och andra fyndet gjordes. ( omnämnda brända skor och glasögon) Den är relativt enkel att ta sig till från där det eldas, är bara tvärs över bågskytte banan. ligger cirka 25-100m från "brandplatsen".

obs tjärnen syns dåligt på google maps men tydligare på eniro.
En av mina teorier med...Bjursjön eller max 50m in i skogen vid sidan av någon av grusvägarna . MGM har väl spelat fotboll samt bott på Dalaberg, sprungit i detta området..
Citera
2019-11-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Kan vara så.
Får hoppas ingen i klanen äger en pizzeria, sällan man verkligen får Oxfile på Realen, om man säger så. Och eldandet av kläderna verkar onödigt, kan jag också tycka.
Därför kan eldningen vara sidospår,, kanske för att vinna tid, hon kan lika gärna ha förts ut ur landet. Gränskontrollerna är obefintliga i hela Eu, helst åt andra hållet, neråt
Är tyvärr säker på att hon är död.
Citera
2019-11-20, 16:33
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Kan vara så.
Därför kan eldningen vara sidospår,, kanske för att vinna tid, hon kan lika gärna ha förts ut ur landet. Gränskontrollerna är obefintliga i hela Eu, helst åt andra hållet
Rätt intressant teori också du har där kan vara mycket troligt!
Citera
2019-11-20, 16:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
En granne har hört bråk och höga dunsar i 20 minuters tid i hemmet.
En granne har hört tunga steg i trapphuset samma natt.

Därtill; statistiken som säger att brottsplatsen nästan alltid är hemmet.

Jag tror definitivt hon mördades i hemmet.

Det är den vanligaste brottsplatsen.
Sedan är ju färdvägen till brandplatsen intressant.

Om det är hennes kläder/tillhörigheter som eldats på den plats man tidigare lokaliserat, lär han gjort sig av med kroppen längst med färdvägen till brandplatsen.
Vidare kan ju den färdvägen se ut hur som helst nästan, men Uddevalla med nära omnejd är ju mycket sannolikt. Skogsområden och vattendrag.
Citera
2019-11-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider-Man
Jag säger inte att MGM verkligen ÄR GM, men det pekar ju på det efter uppgifter:

Han var den sista (kända) som såg BO (VÄLDIGT hög procent på att det är samma som gm i mordfall).

BO och MGM bråkade till och från.

Bråk sägs ha hörts från lägenheten den aktuella kvällen.

MGM har uppträtt konstigt sedan försvinnandet, bl a nekat anhöriga att komma in i hans lägenhet och han verkade heller inte såpass orolig över att hans flickvän var borta att han ville göra en anmälan.

Vad exakt tycker du pekar BORT från mgm? Raljerar inte, vill gärna läsa.
De har varit ihop till och från. Bråk har mina grannar också fört och saker har dunstat i golvet, stol som sattes ner hårt med största sannolikhet.

Tycker du att det är ovanligt att par bråkar från och till? Särskilt i den åldern?

Lite konstigt att vittnesuppgifter kommer först nu från granne.....det är liksom ganska stor grej det här.

Lite konstigt att polisen måste åka dit en gång till till hans lägenhet.

De letar på random platser i Uddevalla nu vad som framgår. Ett lik skulle alltså förflyttats i ett samhälle utan någon märker något? Det är en mindre stad inte en liten tätort.

Ja, han är för tillfället den sista som såg henne.

Tror inte MGM vet så mycket mer. det var kallt den gångna veckan och min mobil slocknar ganska så fort när det är kallt.

Famlar i mörkret i mina ögon.......tyvärr. De har inget specifikt att gå efter. det suger upp som svampar allt som hörs och sägs nu.

För att vara en sådan här tråd på FB så har det inte framkommit något negativt personligt mot MGM. Brukar alltid vara olika som känner till både det ena och andra om folk här. Men det enda är en massa rasistiskt skitsnack som inte leder någonstans...

Min uppfattning.
Citera
Medlem
Att föräldrarna ej anmälde henne som saknad fören den 18 vet vi ju och orsaken till det kan ju vara logiska om hon stundvis bodde hos pojkvännen (även om jag själv hade reagerat snabbare där,men det är ju individuellt beroende på relation)
Men att pojkvännen efter ett bråk inte själv kontaktar hennes föräldrar/inte vill ha kontakt med dom och inte heller anmäler henne som saknad tidigare talar ju inte till hans fördel direkt.
Hur osams man än må vara så borde man börja nojja efter bara några timmar/max ett dygn och börja leta runt bland vänner/familj. Med tanke på bara det så känns det som fler tabbar kmr komma från honom vart efter.
Är han inte GM så uppvisar han isf ett väldigt märkligt beteende dagarna kring hennes försvinnande.
Känns som han är rökt.
Senast redigerad av Strogge123 2019-11-20 kl. 16:44.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Därför kan eldningen vara sidospår,, kanske för att vinna tid, hon kan lika gärna ha förts ut ur landet. Gränskontrollerna är obefintliga i hela Eu, helst åt andra hållet
Rätt intressant teori också du har där kan vara mycket troligt!

Ja, med denna lögnare-regering o media lär man sig att fokusera på det som Inte sägs, och i detta fall undrar man vad som ville uppnås med att bränna dessa kläder -enda jag kommer fram till är Tid,, medans folk går rätt in i rökridån, ryker hon iväg åt andra hållet ?
Citera
2019-11-20, 16:39
Medlem
chilly_c_canes avatar
Efter att ha läst tråden...
Min teori:

1. Wilma var på fest. Träffade en kille. Inget hände men hon bestämde sig efter 2 stormiga år med kurden att det fick vara nog.
2. Hon kom hem till honom och berättade att hon ville göra slut.
3. Bråk och skrik.
4. Han ströp henne i vredesmod. "Hedern" stod trots allt på spel.
5. Han insåg att han hade en kropp att göra sig av med.
6. Ringde pappan eller någon annan i klanen som kom med bil.
7. Dom lämnade telefonerna hemma och körde sen långt åt helvete (havet) för att dumpa kroppen.
8. Hemma igen.
9. MGM blev kontaktad av BO:s pappa.
10. MGM blev besökt av densamme. Lackade ur och var otrevlig. Visste ju att kroppen var borta.
11. MGM kom på att han behövde göra sig av med tjejens tillhörigheter. Blev stressad och försökte elda upp prylarna.
12. Länsman knackade på och tog honom med sig.
13. I lägenheten hittades spår av strid.
14. I lägenheten hittades även hårtussar, hudavskrap eller ännu värre från BO, vilka inte har kunnat förklaras av MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in