2019-11-20, 14:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Likdoft uppstår väl inte omedelbart? Spår av blod och kroppsvätskor kan väl inte ha något högre bevisvärde i hennes egen bostad?

Kanske tvåa på den, men visst kan spår av BO blod i MGM bostad ha en stor betydelse.

Beroende på var blodet finns och hur bilden ser ut, stänk, droppar och släpspår kan ge en bild av vad som har hänt.
Citera
2019-11-20, 14:16
Medlem
SwedishHouses avatar
Hadde jag varit någon av familjen eller vänner hade jag gått till ett medium, för att se om hon är död eller inte. Jag jade provat iaf. Om så ár fallet att hon svarar så kunde Wilma kanske hjälpa polisen att hitta hennes kropp. Vet att delt låter högst orimligt. Har för mig att medium har blitt använda i några morduredningar och försvinnanden.
Citera
2019-11-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Nu handlade detta om någon som tror att hon är i en cementtunna som mgm ska ha forslat ut i vattnet via en lånad kanot.
Okej? Men det går att forsla kropp UTAN tunna också. Eller resväska med kroppsdelar i. Eller vad menar du?
Tror inte man skall krångla till med cement och tunnor. Knöligt att arrangera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han gjorde ju sig av med kroppen omgående, han hade nog panik i det skeendet också.
Men antar att du menar hans kyla mot polisen o anhöriga. Ja de va ju denna liraren mot hennes pappa också, möjligt att han är de mot polisen också

Ja, han var lugn som en filbunke och fixade undan kroppen på ett snyggt sätt om man får säga så. Med mer tid till hands så hade han nog kunnat gömma den så den aldrig hittades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
avspärrningar är alltid intressanta. Bilder?

En anhörig till mig var i området o såg detta. Sveriges radio tydligen på plats oxo, de kanske har publicerat något. Där har du ingen strandkant utan brötigt o snårigt innan man når ”öppet hav”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Är inte pluskund, men när man går in på artikeln syns endast den delade efterlysningen, med en pil mot texten "hör av er till mig eller polisen", men det är det ju systern som skrivit.

Ja precis,det såg jag med men blev nyfiken på vad som dom menade med kusligheten i det.
Så klart hela grejen med att hon tragiskt nog är försvunnen, men av rubriken att döma borde ngt mer som understryker det ”kusliga” i hans inlägg finnas i artikeln. Eller så raggas det helt enkelt bara fler plussare till Aftonbladet.
Citera
2019-11-20, 14:18
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hadde jag varit någon av familjen eller vänner hade jag gått till ett medium, för att se om hon är död eller inte. Jag jade provat iaf. Om så ár fallet att hon svarar så kunde Wilma kanske hjälpa polisen att hitta hennes kropp. Vet att delt låter högst orimligt. Har för mig att medium har blitt använda i några morduredningar och försvinnanden.
Edit: läs det här https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/Psychic_detective&ved=2ahUKEwib7K747_jlAhVa8aYKHXe iA1YQFjACegQIARAB&usg=AOvVaw25DGZwvYIPZawtrilkPqmc
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Får svensk polis ljuga lite i förhören för att fiska efter sanningen?

NEJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
I stand corrected. Preskriptionstid för mord är avskaffat sedan 2010.

Ja, den tog man ju bort så att inte Palmemordet skulle preskriberas, surt sade räven.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hon är garanterat i sjön

Garanterat? Nej, så säkert är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan vara en transportstyckning i panik? Kan man döda kanske man kan stycka?

Nej styckning klarar extremt få. Döda mera.
Senast redigerad av 400Ben 2019-11-20 kl. 14:22.
Citera
2019-11-20, 14:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Hur svårt ska det vara att knäcka pojkvännen?
Pojkvännen verkar inte ha några nerver av stål.
Räcker med att titta på han. Så allt tror jag hänger på hur länge polisen ska dalt och vara snälla mot MGM.

Ibland lyckas det bättre med "snälla" förhörsledare. Tror detta löser sej snart.
Citera
2019-11-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Ja, han var lugn som en filbunke och fixade undan kroppen på ett snyggt sätt om man får säga så. Med mer tid till hands så hade han nog kunnat gömma den så den aldrig hittades.

Aa de e möjligt, de får vi aldrig veta. Men de löste sig iaf, får vi hoppas att detta också gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in