2019-11-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Personligen tror jag vi alla är jäkligt bra på att skaffa undan både kläder, offer och bevis överhuvudtaget - i teorin. Men ofta är det jäkligt knepigt när det kommer till verkligheten. Jag misstänker att hjärnan går i spinn - går i lås fullständigt - om man inte har full koll. Dessutom tror många att polisen är fullständigt dum i huvudet. Och DÄR begår man ofta misstag.

Kolla bara på Jonna H, hon bemödade sig med att stycka kroppen och städa helt rent men när hon skulle gräva ner säckarna med kroppsdelarna och lite andra tillbehör så tog hennes krafter slut och hon skuffade lite jord och löv ovanpå dem.
Citera
2019-11-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tack underbart! detta är som när Lisa holm försvann

Ja, tyvärr. Jag hoppas det slutar bättre och tjejen på något mirakulöst sätt kan hittas vid liv.
Citera
2019-11-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den kan ju varit någon annan som plockat upp henne (och mördat henne). Men det är inte speciellt sannolikt.
Troligen inte, däremot torde mördaren haft hjälp att transportera och gömma offret.
Citera
2019-11-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kolla bara på Jonna H, hon bemödade sig med att stycka kroppen och städa helt rent men när hon skulle gräva ner säckarna med kroppsdelarna och lite andra tillbehör så tog hennes krafter slut och hon skuffade lite jord och löv ovanpå dem.
Japp. Nånstans tar tankeförmågan slut fullständigt. Det här är, i all sin förskräcklighet, ett intressant fall att följa. Vi får väl snart se vilka misstag han gjort när polisen väljer att gå ut med mer information. Men med tanke på förundersökningssekretessen lär vi nog få vänta ett bra tag. Åtminstone tills man vågar gå ut med vissa saker utan att sabba utredningen. Fan för sekretess!
Citera
2019-11-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submarinen1
Kan någon ge en sammanfattning på vart vi står nu med detta? 150 sidor är lite svårt att tråckla sig igenom.
Kurdisk(?) pojkvän som med 99% sannolikhet dödat henne. https://imgur.com/G3qt6iT

Hennes styvmamma har betett sig konstigt senaste veckan. Försvarar honom, hade en massa nya inlägg om sina älskade Afghanpojkar som hon tagit bort, kallade henne "mina barns storasyster" iställer för "min (styv)dotter". Hon verkar inte bry sig så mycket. Betyder inte att hon är inblandade, men väldigt konstigt beteende är det.

Citat:
Ursprungligen postat av hurricane2013
Av allt det jag hittills läst, både här och i nyhetsmedia, verkar man utgå från att flickan är död. Till och med familjen ger endast kommentarer som pekar i den riktningen. Vad baserar man detta på? Är det något som jag har missat? Mgm har ju inte gjort något erkännande utan fortsätter hävda sin oskuld och någon kropp har inte hittats. Kan hon vara kvar i livet?
Sannolikheten att försvunna personer hittas vid liv efter en vecka lär vara inte vara stor. Speciellt med avslagen mobil, hittade kläder och glasögon.. Hon springer ju knappast omkring halvnaken i skogen i en vecka denna årstid.
Citera
Medlem
Alltså en Kurd som är förövaren inte helt otippat då deras kultur är helt genomrutten eller hur Öz....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tänka att när man väl inser att man inte kan hantera en hel kropp, just i det läget så styckar man. Därför är jag klart intresserad av vad hundarna hittat hemma hos honom i hans lägenhet. Och om de lyckats extrahera blod från dusch-/badkarsavloppet.

Jag vet att de finns fall där mördare styckar en kropp första gången nånsin, men tror inte att denna killen är kapabel till att stycka en kropp, en strypning/slag i skallen sen är de klart, sen måste han ha bort den så fort som möjligt, har han bil så använder han ju den. Har han inte bil, så kan hon befinna sig i ett källarförråd
Citera
2019-11-20, 13:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Förstår inte logiken i att sprida ut kläder och glasögon på det viset. Nog för att det är bra med korkade gärningsmän så att de lättare åker dit, men blir seriöst upprörd på det högst klantiga utförandet.

Vi pratar om en ung kille. Tror inte han har nerverna under kontroll i första skedet.
Full metall panik 100 %

Jag tror det unga paret bråkat och han har strypt henne. Hemma i bostad eller i bil.
Tror inte dom hittar något blodspår.

Han får panik och börjar handla irrationellt. Göra sig av med kroppen, elda tillhörigheter mm

Sedan bekänner han för sin pappa vad som skett och pappan tar över kommandot då sonen
inte kan tänka klart. Dom kommer överens om en historia, ev flyttar kroppen om det inte redan skett
och städar bort eventuella spår som kan finnas.

Där står vi nu.

Det jag inte förstår eller undrar hur far och son resonerat;
Flykt !
Dom måste ha vetat att han kommer att häktas, ev under låååång tid. Tror pappan att han kommer
klara pressen ? Jag tvivlar.
Dom verkar ju haft gott om tid på sig innan polisen kom. Hade kunnat ta bilen till Danmark/tyskland
och sedan vidare till lämpligt land ( om kurder så förmodligen Irak/Iran/Turkiet )
och där sitta av preskriptionstiden. Då hade han garanterat klarat sig. Nu ? Nej jag tror han
får ett bryt efter ett tag.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag ber om ursäkt ifall denna länk redan är delad, men Bohuslänningen sänder alltså direkt från söket så bry er inte om vad troll säger.

https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polis-s%C3%B6ker-efter-wilma-i-sj%C3%B6-norr-om-ljungskile-1.20565209
Tack, spännande men samtidigt hemskt. Se där har vi en sjö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag vet att de finns fall där mördare styckar en kropp första gången nånsin, men tror inte att denna killen är kapabel till att stycka en kropp, en strypning/slag i skallen sen är de klart, sen måste han ha bort den så fort som möjligt, har han bil så använder han ju den. Har han inte bil, så kan hon befinna sig i ett källarförråd
Kan vara en transportstyckning i panik? Kan man döda kanske man kan stycka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, tyvärr. Jag hoppas det slutar bättre och tjejen på något mirakulöst sätt kan hittas vid liv.

Tar tillbaka de, fan dessa jävla klipp. Vill ha livesändning från morgon till kväll från olika reportrar
Citera
2019-11-20, 13:44
Medlem
Titianas avatar
ett försök/början till en sammanfattning.
ber om hjälp med detta från er andra som följt fallet.

Bakgrund:
Skötsam BO har varit förhållande med MGM i ca 2 år (fyll på)
Källor:
------------------------------------------------
Tidslinje:
Torsdag (okänd tid) BO verkar ha varit aktiv på sociala medier

Torsdag 02-04 vittne boende vid sjön vaknar att hennes hund larmar.

Dag? pappa och styvmor besöker MGM lägenhet, lyset är på men ingen öppnar.

Söndag (tid) MGM öppnar och är inte trevlig mot pappan

Söndag: polis larmas

Dag? sök påbörjas.

Dag? MGM grips

Tisdag: Pojkvännens lägenhet spärrades av och tekniker var på plats för att undersöka den, de lämnade huset med brunpåsar.

Onsdag: MGM lägenhet söktes igenom med polisen spårhundar.

Dag? brända saker hittas.

Onsdag: Sök påbörjas vid sjön (https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/polis-s%C3%B6ker-efter-wilma-i-sj%C3%B6-norr-om-ljungskile-1.20565209)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in