Citat:
Ursprungligen postat av
Vågskålen
Standardförklaringen torde vara att rättssystemet är rasistiskt. Togs den förklaringen upp av forskarna?
Rasistiskt rättssystem? I en tid när minoriteter och i synnerhet svarta kvoteras in på utbildningar och jobb i en aldrig tidigare skådad skala? I en tid när vänsterliberala kidnappat hela samhället? Du behagar skämta? Jag har inte tillgång till hela studien men ingenstans av det jag läst tar upp det.
Det är fler svarta poliser som skjuter svarta MGM än vita poliser som skjuter svarta MGM. Fundera på innebörden av det ett tag.
Titta på de vita kristna länderna i världen. De är alla välfungerande civiliserade länder med överlag fungerande rättsväsende och hyfsad grad på välfärd, med fungerande program för barn och äldre.
Titta på de afrikanska länderna. Varför är inte ett enda av dem en fungerande demokrati, med ett fungerande rättsväsende och välfärd? De har enorma naturtillgångar. De har fått tusentals och åter tusentals miljarder i bidrag av väst och även om väst i tider betett sig illa så har man också gjort mycket gott för dem. Samma sak i Mellanöstern. Varför klarar dessa länder inte att resa sig själva upp till en civiliserad nivå? Tror du själv att det beror på bergen, vattnet, naturen osv? Tror du det beror på hudfärgen? Tror du det beror på beteende som skapar deras kultur? Vad händer med dem om man flyttar dessa människor till vita kristna välfärdssamhällen? Kommer de fortsätta bete sig i enlighet med deras kultur eller kommer de bli "svenskar"? Mitt svar är att enstaka individer hade vi kanske kunnat vända och få att smälta in, men nivåer en bråkdel av det vi tagit emot är redan det för mycket. Det kommer aldrig gå och det visar egentligen andra och tredje generationens invandrare oss. Samhället är så polariserat och genomsyrat av misstänksamhet och hat att det kommer aldrig gå att reparera. Det enda som återstår är att repatriera alla eller majoriteten av de som kommit sedan 1990-2000 samt deras barn/barnbarn. Det enda civiliserade, vill säga.