2019-11-19, 23:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kristersson har väl varit med och skapat skiten han också då även han varit med om att frysa ut SD som nu faktiskt har haft rätt hela tiden. Tyvärr så har det tagit nästan tio år innan S och M har börjat komma på samma sak.
Hade SD varit med i snacket från början så hade skadorna varit mindre men absolut inte lösta.
Därom är vi helt överens.
Tuffe-Uffe är dock smart nog att inse dagens kris kommer bli hans absoluta sista möjlighet att förverkliga sin våta dröm om att bli statsminster, då Moderaternas partistyrelse tålamod torde vara nära bristningsgränsen.
Personligen tror jag Tuffe-Uffe skiter i hur det går, så länge han kommer kunna kalla sig fd statsminster. I likhet med samtliga instagrambrudar, verkar han vara besatt av bilden av sig själv.
Citera
2019-11-19, 23:26
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Och det är tiotusenkronorsfrågan?

Hur bryter du utanförskap bland dem som inte vill integrera sig? Utanförskap kan ju vi som tittar utifrån tycka att det är men i "utanförskapsområdet" lever du tryggt med dina landsmän, din släkt och din klan. Du handlar samma mat som i hemlandet. Pratar samma språk. Går på samma caféer som i hemlandet. Du går klädd som i hemlandet. Går till mosken på fredagar. Du har friskolor och dagis på ditt språk och för din kultur. På biblioteken kan du låna böcker och tidningar på ditt språk. Dina barn får hemspråkundervisning. Myndighetsinformation finns på ditt språk. Allt är tillrätta lagt och krattat för din behov. Kort sagt utanförskapsområdet är för många ett innanförskapsområde, en skyddad värld, en enklav i ett annars västerländskt land man inte förstår sig på och i många fall inte har några som helst intressen i att delta i. Som någon talare (som jag tyvärr har glömt namnet på) på Bok-och Biblioteksmässan i Göteborg uttryckte det Citat"Jag kom inte till Sverige för att bli svensk, jag kom till Sverige för att bli Kurd"slutcitat. Det sätter lite grand standarden för hur många ser på sin invandring till Sverige tror jag. Hon är definitivt inte ensam om den här inställningen.

Sedan är ju frågan vad ska bli av alla dessa hundratusenden ofta ensamkommande unga män med ofta ringa eller låg utbildning? Ska de alla jobba som undersköterskor som Steffe menar? Är det inte så att man måste ha utbildning, fallenhet, intresse och läggning för ett jobb oavsett vilken typ det är men särskilt om man ska jobba inom våden? Ska alla invandrare vara predestinerade att jobba inom offentlig sektor och då särskilt inom vård och omsorg? Är Achmed normalt empatistörd för en 20 årig kille som dessutom knappt kan göra sig förstådd på svenska lämpad att jobba inom hemtjänsten? Är Hassan 28 år utan gymnasieutbildning och med endast rudimentära kunskaper i det latinska alfabetet lämpad att jobba som bokuppsättare på folkbiblioteket? Är Ali 35 år, småkriminell som drömmer om snabba bilar, brudar och märkeskläder lämplig att jobba som elevassistent? Jag och många med mig tycker att det är högst tveksamt men ändå är det precis så det fungerar idag. Sossarna konstruerar "terapijobb" åt i grunden dysfunktionella personer som skulle behöva helt andra åtgärder från samhällets sida.

Till sist vill jag ge dig ett tips. Besök Kista galleria eller valfritt förortscentrum en tisdag eftermiddag och kolla in folket som flyter omkring där. Då får du en någorlunda uppfattning om de enorma problem som väntar Sverige. Det är liksom bara att räkna får, " icke anställningsbar", "imbecill", "hemlös" "dyngrak", "knarkare","medelålders kvinna insvept i tygsjok som aldrig kommer att komma i närheten av ett jobb" osv. Det är en veritabel freakshow som paraderar förbi. Och just när du trodde att det inte kunde bli lägre nivå så kan du besöka foodcourten och kolla in folk som snor överbliven mat från matbrickorna ungefär som sparvar vid en uteservering...

Så visst det är svåra frågor det här och Sverige och sosseriet har liiiite uppförbacke nu.

Fem stjärnor och två feta tummar upp på ditt inlägg.

Måste erkänna att jag blev helt matt när jag läste din text. Sverige står inför något som kommer att utvecklas till en veritabel mardröm. Problemen är så gigantiska att man måste backa två steg, blunda, ta några djupa andetag, öppna ögonen för att verkligen våga se det som nationen står inför.

Med tanke på vad Stefan Löfven sa (och inte sa) i söndagens Agenda, kan man inte vara annat än nedstämd och rätt pessimistisk. Vi får dock inte glömma Reinfeldts skuld i denna röra. Men som sagt: en utmärkt kommentar om Sverige 2019; man blir helt matt. Hur fan ska detta gå? Är det ens möjligt att lösa med dagens politiker?
Citera
2019-11-19, 23:26
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast vanliga etniska svenskar har väl knappast någon skyldighet att beblanda sig med invandrare som man inte vill ha här. Så vi ska skylla oss själva att en massa människor som ingen vettig människa vill ha i Sverige begår en enorm mängd brott mot den etniskt svenska befolkningen. Nej du dessa kriminella invandrare ska utvisas, fängslas eller skjutas. Stora grupper måste helt och hållet bort ur samhället kosta vad det kosta vill.
Det svenska folket förtjänar inte den här våldsspiralen, dags för en ny gren inom polisen, en paramilitär styrka med ett enormt stort våldskapital, maskerade, hemlig identitet. En uppgift röj upp bland gängen med hjälp av dödligt våld, överlevare låses in på mycket långa straff. Alla som inte är födda här utvisas så fort som möjligt.
Sätter ingen stopp så kommer Sverige att bli som en mix av Sydafrika och Brasilien.
så fort som möjligt.
Över 80% har röstat för detta senast för 1 år sedan. Vad trodde dessa nötter att invandrarna skulle bo, i skogen långt ifrån deras kvarter? Svenskarna har röstat för detta i under lång tid och det är minst sagt patetiskt att först nu upptäcka problemen.
Citera
2019-11-19, 23:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
När börjar avgångskraven kommer? Lagom till jul?

Med tanke på skiten som kastas på honom denna vecka så tror jag han lämnar innan jul men givetvis kommer ingen ny presenteras förrän tidigast i Februari.
Citera
2019-11-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Tuffe-Uffe sitter nog löst. Han har en rejäl pedagogisk uppförsbacke i att förklara hur han intellektuellt gått från öppna gränser och fri invandring till SD-light inom en mandatperiod. Det finns andra inom M som med betydligt högre trovärdighet kan mässa det budskapet.

Jag är dock inte benägen att hålla med om att Löfvén skulle sitta tryggare. Det borde all tvivel stå klart för alla och envar att:
  • Löfvén inte är vuxen 'schtassminister' rollen
  • Socialdemokraterna faller fritt i opinionsmätningar
  • Socialdemokraterna håller på att tappa kontrollen över LO

Sammantaget resulterar detta att paniken är total inom såsseriet, eller mer precist:
When in danger,
when in doubt,
run in circles,
scream and shout

När den initial paniken väl lagt sig, kommer Löfvén avgå pga 'hälsoskäl' eller någon annan BS-förklaring.

Stefan Löfven har varit SAP Ordförande sedan 2012, kan inte ens ta en live intervju på volley!

Se Mikael damberg, morgon Johansson, Ardalan dessa har ju ngn form av kompass att bottna i, dom skulle klara såna här intervjuver galant.
Citera
2019-11-19, 23:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Därom är vi helt överens.
Tuffe-Uffe är dock smart nog att inse dagens kris kommer bli hans absoluta sista möjlighet att förverkliga sin våta dröm om att bli statsminster, då Moderaternas partistyrelse tålamod torde vara nära bristningsgränsen.
Personligen tror jag Tuffe-Uffe skiter i hur det går, så länge han kommer kunna kalla sig fd statsminster. I likhet med samtliga instagrambrudar, verkar han vara besatt av bilden av sig själv.

Sant, men tyvärr är det nog inte han som blir statsminister om alliansen tar över. 🤪
Citera
2019-11-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Med tanke på skiten som kastas på honom denna vecka så tror jag han lämnar innan jul men givetvis kommer ingen ny presenteras förrän tidigast i Februari.

Frågan är i vilken form han avgår, sjukskriven?
Tror om han avgår på riktigt så är det en horizont på 9 månader.

SD kommer slakta på ännu mer nu när dom har Parti dagar och live sändning i 2-3 dagar på SVT.

Åkesson lär stå i agenda på söndag.
Citera
2019-11-19, 23:32
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Över 80% har röstat för detta senast för 1 år sedan. Vad trodde dessa nötter att invandrarna skulle bo, i skogen långt ifrån deras kvarter? Svenskarna har röstat för detta i under lång tid och det är minst sagt patetiskt att först nu upptäcka problemen.
Den argumentationen håller inte! Folk röstar utifrån bra många fler faktorer än invandringen. Och att ett stigmatiserat parti som åtminstone fram tills nyligen kunnat vinna stöd endast baserat på sin restriktiva invandringspolitik vuxit till det största i opinionen talar för hur starkt missnöjet är.
Citera
2019-11-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan

Många trodde sossarna skulle skärpan invandringen, den retoriken gick dom på val till.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
S saknar krisinsikt på ledningsnivå. De intalar sig själva att detta bara är en "tillfällig dipp", och att siffrorna minsann vänder så småningom. En del kommunalpolitiker har kommit till rejäl krisinsikt, men den saknas som sagt i toppskiktet. Arrogansen är total.

Där håller jag inte med dig.
Arrogansen återfinns mycket riktigt ibland det indoktrinerade röstboskapet, men absolut inte inom partitoppen, dvs de som egentligen styr. Såssarnas problem är deras nya, och närmast dogmatiska ideologi, som bygger på identitetspolitik, såsom feminism, rasifiering, osv.
Socialdemokraternas valmaskin bör dock fruktas, de har över hundra års erfarenhet av politiskt rävspel.
Du håller inte makten över flera decennier, utan att inte behärska spelet till fullo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Finns möjlighet att kalla till extra riksdagsdebatt med anledning av de rätt uppseendeväckande uttalandena av Löfven?

Borde inte oppositionen göra det i så fall?

Man bör fråga Stefan vad han menar att dom som inte jobbar är ”ledig”

Barnen ser sina föräldrar vara ”lediga” - vad menar han, söker dom inte jobb?
Citera
2019-11-19, 23:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Frågan är i vilken form han avgår, sjukskriven?
Tror om han avgår på riktigt så är det en horizont på 9 månader.

SD kommer slakta på ännu mer nu när dom har Parti dagar och live sändning i 2-3 dagar på SVT.

Åkesson lär stå i agenda på söndag.

Han ser ut att vara på väg in i väggen så jag gissar på det.

Åkesson kommer köra sitt race men troligtvis inte prata så mycket om Svetsarns misslyckande. Han kommer istället prata om andra ämnen då SD redan äger frågor som migration och liknande.
Bättre att låta Kristersson och Svetsarn stå och slåss mot väderkvarnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in