2019-11-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FolkutbytarSteffe
ONT så hade det blivit fel hur han än gjort.

Hade han rätteligen skyllt kriminaliteten på migranterna hade han blivit utskälld för att fiska SDröster.

Och nu när han svamlande skyller på Sveriges dåliga integration som misslyckats få in dom som undersköterskor avslöjas han som en lågpannad lögnare.

Kadhammar funderar över detta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VbXK8p/lofvens-brakfiasko-beror-pa-sverigedemokraterna

Kadhammar är värre än kollegan på Aftonbadet Mellins omdöme av Löfven.
Kadhammar avslutar inkompetensförklaringen av Löfven med att uppgivet konstatera att "102 år av socialdemokratisk dominans är slut."

Men Sveriges Radio håller ställningar för Löfven. Den sannolike Miljöpartisten Tomas Ramberg tog i P1 Morgon Löfven i försvar och drog upp brottsstatistik från 90-talet för att gjuta oljor på vågorna mot Löfven.
Den kritik som man möjligen kunde rikta mot Löfven, enligt Ramberg, är att utanförskapsområden som genererar kriminalitet - inte Sveriges asylpolitik - inte kunnat byggas bort av socialdemokraterna.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-11-20 kl. 10:53.
Citera
2019-11-20, 10:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jag besöker Kista, Rinkeby, Vällingby etc varje vecka som tränare till ungdomslag. En sak har jag lärt mig och det är att inte dra alla över en kam på det sätt du gör.
De där ungdomslagen du snackar om.... det råkar inte vara så att det bara är killar i dom?

(Vill bara kolla om min bild av dig som tidernas hycklare och idiot är korrekt)
Citera
2019-11-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För att de behöver fylla på förrådet med väljare. Socialdemokratin har vunnit en totalseger, alla partier är varianter av Socialdemokrati, inkl SD. Så den självklara väljarbasen har eroderat, nöjda ”arbetare” röstar på andra partier numera. Och då makten är viktigare än något annat för (s) behöver man nya väljare.

Fast det har ju inte gått så bra och nu röstar även väldigt många utlandsfödda på SD och det ökar hela tiden. S håller ju på att dö.

2018 sympatiserade 12% av de utlandsfödda med SD, hur många är det idag tro? 15?

https://www.expressen.se/nyheter/sd-stod-bland-invandrare-okar/
Senast redigerad av Itoy 2019-11-20 kl. 10:20.
Citera
2019-11-20, 10:18
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
För att de behöver fylla på förrådet med väljare. Socialdemokratin har vunnit en totalseger, alla partier är varianter av Socialdemokrati, inkl SD. Så den självklara väljarbasen har eroderat, nöjda ”arbetare” röstar på andra partier numera. Och då makten är viktigare än något annat för (s) behöver man nya väljare.
Jupp. Utan segregation och klassklyftor saknar vänstern existensberättigande. Jag tror inte på konspirationer utan det är snarare så att vänstern inte har någonting emot att vi skapat en ny underklass på några få årtionden för nu har man ju någonting att jobba med igen. Det välmående medelklassamhället där de flesta har det bra är ett hot mot vänstern.

Orsakssambanden till att vi nu lyckats skapa en ny underklass är dock tämligen väl genomlysta. Se framför allt Lars-Erik Hansens avhandling "Jämlikhet och valfrihet". Det handlar inte om någon konspiration utan om en från andra världskriget tilltagande kritik av andra staters brott mot mänskliga rättigheter, vilket skapat ett behov av att själva vara bäst i klassen och en självbild som den humanitära stormakten. Därefter har det rullat på.
Senast redigerad av Vågskålen 2019-11-20 kl. 10:26.
Citera
2019-11-20, 10:18
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Ja, och av någon anledning så fortsatte Reinfeldt importen (och därmed avsatte M från makten). Och S kan även låtsas vara emot invandringen, då de bara behöver skylla på att det är deras regeringspartners som tvingar dem fortsätta importen trots sin låtsade motvilja...
Citera
2019-11-20, 10:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Du kan ju hosta fram något istället som påpekar att det inte finns ett samband mellan fattigdom och kriminalitet.

Pro tip, det kommer du aldrig kunna göra.

Säger bara såhär, Detroit, London, New York, Los Angeles, Berlin och så vidare. Städer som alla drabbats av hög våldsam kriminalitet på grund av fattigdom.

Det är viss skillnad på USA och Sverige. I Sverige finns det ingen som är så utsatt att de svälter eller fryser ihjäl. Eller ja, tidigare fanns det inte det, men nu drabbas vissa svenskar av det. Inga invandrare dock.

Titta på studien om svarta/lations/vita i studien jag länkat till längre ner.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så var det dags med ännu en sågning från Aftonbladet och denna gång från Peter Kadhammar. Detta under rubriken ”Löfvens brakfiasko beror på Sverigedemokraterna”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VbXK8p/lofvens-brakfiasko-beror-pa-sverigedemokraterna

När man ville bli av med Juholt så började MSM gadda ihop sig ungefär som nu. Hade Juholt varit svart/invandrare så hade drevet dessutom klassats som rasism.

Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ja det är totalt trams att försöka släta över det med att "det finns menainvandrare i andra länder och där är inte samm kaos. Det är svenskarnas fel som inte vill integreras"

Ponera att New York på 25 år fick ett tillskott av 5 mijoner lågkvalificerade Menaiter. Den staden hade då blivit en total krigszon, vilket all med någon form av sunt förnuft förstår.

+1 på det. Hur lugnt och fint är det tex i Frankrike, Storbritannien osv?

Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Otroligt melin och kadhammar som i alla år kallat folk för rasister o nazister som påtalat det de nu skriver att invandrarkriminaliteten ej e acceptabel.
De har gött politikerna med detta. Och nu klagar de på att statsministern ej vet vad han pratar om.

Helt plötsligt pratar pk media med samma ord som hatmedia talat i alla år

Självinsikten finns ej.

Vad är det som hänt? Varför skriver pk journalisterna detta?

Min enda teori e att sverige nu blivit så otryggt att även journalisterna känner sig otrygga

Internet glömmer inte. Det duger inte att låtsas ångra sig fem i tolv. De får förhoppningsvis sin dag, eller snarare fem minuter i Finspång.

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kan säkert bidra, men jag har en till teori. Omsvängningen från ledarskribenter och media kom faktiskt rätt kort tid efter att SD gick ikapp sossarna i opinionsmätningarna. Jag tror helt enkelt att de slagits av insikten att SD håller på att etablera sig som Sveriges största parti och därmed finns det en ny politisk verklighet att ta hänsyn till. Sossarnas makt tillhör snart det förflutna och då börjar det bli dags att bli politiskt korrekt utifrån ett annat perspektiv...

Jag tror de är livrädda för folkets dom/straff. De har betett sig som att de plågat en fastkedjad hund. De börjar inse att kedjan håller på att brista och att hunden är rätt uppretad.

Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det är för i helvette ingen som påstår att orsaken är etnicitet. En vårdslös invandringspolitik volymmässigt, låg utbildningsnivå på invandrare, noll krav på att lära sig svenska, noll krav på självförsörjning samt stenåldersmentalitet i ursprungsländerna. Detta säger inte ett skit om etnicitet och det är ingen som påstår detta. Nu råkar dessa människor oftast vara av annan etnicitet men det betyder för i helvette inte att man skyller på etnicitet.

Det finns dock forskning på brottslighet och etnicitet.
https://www.friatider.se/rika-svarta-mer-kriminella-an-fattiga-vita

Citat:
12.686 amerikanska män och kvinnor har deltagit i studien som pågick från 1979 fram till och med 2012. Deltagarna var mellan 14 och 22 år gamla när studien inleddes och de har under årens gång intervjuats en gång om året för att se hur väl de klarar sig i det amerikanska samhället.

Studien har framförallt fokuserat på två områden. Dels hur benägna deltagarna är att hamna i kriminalitet, dels hur väl de genom arbete lyckas spara ihop pengar och andra tillgångar.

Resultaten av studien är förbluffande då den totalt omkullkastar vänsterpolitiska dogmer om att klasstillhörighet är avgörande för hur väl man lyckas i det västerländska samhället.

De tre forskarna Khaing Zaw, Darrick Hamilton och William Darity Jr, som står bakom studien, konstaterar istället att rastillhörighet är mycket viktigare än klass för att avgöra hur väl man lyckas i USA.

Fattiga vita är exempelvis i betydligt lägre utsträckning än förmögna svarta benägna att begå så pass grova brott att de hamnar i fängelse. Endast de svarta som ingick i den rikaste tio procenten i studien hade en laglydighet som är jämförbar med den vita befolkningen.

Studien har fått en hel del medial uppmärksamhet i USA, inte minst då den grusar vänsterliberala förhoppningar om att det går att överbrygga skillnader mellan olika etniska grupper med utbildning och andra riktade insatser.

Många menar att det inte går att förklara så pass stora skillnader mellan framförallt vita och svarta med att svarta diskrimineras i det amerikanska samhället, i synnerhet då till och med välbeställda svarta lyckas så pass dåligt som de gör.

"När det gäller det straffrättsliga så går det inte att bortförklara de oproportionerligt stora andelar svarta och latinamerikanska ungdomar som hamnar i fängelse med att många färgade inte växte upp med samma ekonomiska fördelar som deras vita motsvarigheter", konstaterar Washington post.

Citera
2019-11-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Tack, enig med dig. Har själv bott i fyra olika europeiska storstäder i tre olika länder som alla har en mycket stor del invandrare (1a, 2a och 3e generation). Samtliga dessa städer har enklaver (eller 'innanförskapsområden' som någon skrev tidigare) där samhället helt enkelt gett upp angående integration; man vet att de som lever där aldrig kommer att bli en del av det övriga samhället. Och man låter det vara så. Visst, det finns massor med kriminalitet men det hanteras internt. Och de som bor och lever där verkar trivas rätt bra - de har återskapat sitt gamla hemland i sitt nya hemland.

Jag tror dock att Sverige aldrig kommer att ta den vägen; vårt inbyggda behov av att styra/fixa/ordna (yes, social ingenjörskonst) är alldeles för starkt. Utöver det har vi världens mest absurda sociala skyddsnät som ger alla samma rättigheter även om du aldrig har eller aldrig kommer att bidra till detta skyddsnät.

Det är viktigt att vi tar en titt på World Value Survey; Sverige är ett extremt land i den allra yttersta kanten på sekularising, självförverkligande och tron på offentliga myndigheter, och de flesta som kommit de senaste åren är i skarp kontrast där mat, tak över huvudet och allmän misstro mot allt offentligt regerar. Och får man då betalt utan att arbeta + får än mer betalt om man fortsätter producera barn; varför ta ett riktigt jobb?

Om man inte förstår att detta är en gigantisk motsättning (vilket inte är PK) är man i trubbel. Och Sverige är väl i trubbel?

Amen to that brother!
Citera
2019-11-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jag besöker Kista, Rinkeby, Vällingby etc varje vecka som tränare till ungdomslag. En sak har jag lärt mig och det är att inte dra alla över en kam på det sätt du gör.

Förklara för mig varför Sverige, som har i princip minst klyftor i världen, kan ha sådana enorma problem med gängkriminalitet som andra länder med mycket större klyftor, tex Tyskland, inte har? Vi har inte särskild hög arbetslöshet i internationell kontext heller så den förklaringen är också irrelevant.
Citera
2019-11-20, 10:36
Bannlyst
Pressträff 11:45 SVT 2.

I dag, onsdag den 20 november, presenterar inrikesminister Mikael Damberg en nyhet kopplad till 34-punktsprogrammet mot gängbrottsligheten.

Tid: 20 november 2019 kl. 11.45
Citera
2019-11-20, 10:41
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Pressträff 11:45 SVT 2.

I dag, onsdag den 20 november, presenterar inrikesminister Mikael Damberg en nyhet kopplad till 34-punktsprogrammet mot gängbrottsligheten.

Tid: 20 november 2019 kl. 11.45
Kan det vara att man går från vegetarisk pizzaslice till pizzaslice med kebab?
Citera
2019-11-20, 10:51
Medlem
Löfven fortsätter att försvara sig, det går väl sådär kan man säga. Verkar ha lite svårt med markkontakt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lAa7Ry/lofven-svagt-s-stod-en-markering

Lite från artikeln.

"På ett öppet möte i Älmhult, arrangerat av de lokala Socialdemokraterna, får Löfven en inlämnad, skriftlig fråga om det inte vore bättre att lämna januariöverenskommelsen. Han håller inte med om att överenskommelsen innehåller "en massa nyliberal politik", även om inte S själv skulle ha slopat värnskatten.

– Alternativet hade varit en högerkonservativ regering. Alternativet hade inte varit en hundraprocentig S-politk, svarar Löfven.

– Ge mig en egen majoritet och ni ska få se att det blir åka av."
Citera
2019-11-20, 10:55
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Nu vill S styrd media ha bort Löfvèn för att få tillbaka alla sossar som gått till SD. Lycka till säger jag bara. Jag tror inte att dagens unga S röstare som numera gått till SD vänder tillbaka. Till vem? Magdalena Andersson? Shekarabi? Ygeman? Damberg?

Man kommer inte gå tillbaka. Det finns en backventil som redan är aktiverad då S varit så förbannat ohederliga. Förtroendet är även helt förbrukat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in