2019-11-20, 09:00
Medlem
Det är Moderaterna som burit fram Löfven och givit honom mandat att driva sin katastrofala politik.

DÖ:n - själva roten - var värre än JÖK:en. I DÖ:n kom de två blocken överens om 2014 att i två mandatperioder släppa fram det block av de två som efter valet erhöll majoritet i kammaren mellan dem.
SD ansågs inte existera. V gjorde det däremot eftersom de ingick i rödgrönas block.
M sluter alltså förbund med V medan man sågar SD. Säger detta med anledning av Kristerssons - som var med och tog fram DÖ:n tillsammans med Reinfeldt och Löfven - ursäkt på twitter igår.

För SD:s 700 000 svenskar som röstat på partiet 2014 togs rösträtten i praktiken bort efter valet. Men skatten skulle fortsättningsvis i vanlig ordning betalas av dessa svenskar.

DÖ:n är en så rutten rot att våra ”anständiga” media idag inte vill kännas vid den, än mindre nämna den, trots att man vattnade fram den från 2014.
Och beträffande JÖK:en, DÖ:ns förlängning, är det bland politiker som skapade den bara C och ibland L som vill prata om den.

Sånt här spel förekommer alltså i den av våra politiker och journalister så hyllade demokratin Sverige, den mest utvecklade i världen.
Citera
2019-11-20, 09:02
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror som den du kommenterade på. Samma tryck som kom från PK-eliten om att alla skall välkomna, öppna gränser och jävla rasister, kommer ett nytt tryck som utgår från att vi skall vara trygga i Sverige. Kadhammar kommer alltid att vara blind men journalister kommer och går, Sverige brinner och journalister kommer att vinkla det till något osunt tecken på ett eller annat sätt. De kan inte blunda för verkligheten.

Vi ska heller inte underskatta förändringen i deras roller; de har i alla år haft all makt eftersom de kontrollerat media och därmed oemotsagda kunnat presentera en subjektiv tillrättalagd sanning som större delen av det sovande folket tagit emot som just SANNINGEN (pravda). Idag ifrågasätts de från alla håll; fakta de undanhållit/förtigit/dolt kommer snabbt fram, och kritiska analyser och röster kommer med motargument.

Detta skifte i maktbalansen - från ett totalt monopol på sanningen till en öppen debatt - är/blir det svårt för många journalister att klara av. Det går helt enkelt inte att i blindo försvara idiotiska beslut med en någorlunda välformulerad kolumn. That was then but this is now.
Citera
2019-11-20, 09:05
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Det är för i helvette ingen som påstår att orsaken är etnicitet. En vårdslös invandringspolitik volymmässigt, låg utbildningsnivå på invandrare, noll krav på att lära sig svenska, noll krav på självförsörjning samt stenåldersmentalitet i ursprungsländerna. Detta säger inte ett skit om etnicitet och det är ingen som påstår detta. Nu råkar dessa människor oftast vara av annan etnicitet men det betyder för i helvette inte att man skyller på etnicitet.

För en Socialdemokrat så handlar alla problem i samhället om utanförskapet. Partiet har i över 100 år bekämpat klassklyftorna mellan utsatta grupper och de som har det förspänt. Därför svarar han som han gör så vad är det du inte fattar? Vill du ha ett annat svar så får du väl ansluta dig till högerpopulister!!
Citera
2019-11-20, 09:07
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Hyra in specialpolisen från Rio de Janeiro som jobbar i favelan..

De kan nog röja upp en stor del av problemen...

Röja upp känns ju långsiktigt ... det är enbart signalpolitik från högerpopulister (läs Åkesson, Kristersson och lilla My) som uttalar sig så.
Citera
2019-11-20, 09:09
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
13% är vad S i Finland har just nu. I Nederländerna sjönk S från 25 till 6% 2017. Jag kommer ihåg när Löfven blev statsminister 2014 hur glad och stolt han såg ut. Min tanke var att där står en krossad man, fast han vet bara inte om det ännu. Han frågade flera gamla ärrade sossar om de ville bli ministrar och alla tackade nej. VEM tackar nej till att bli minister i en västerländsk regering?!!! Jo, de som vet att det redan är kört. SL presenterade sedan sitt skräckkabinett med TV-hallåa och bidragsfifflande illegala invandrare osv. Jag tror inte någon skärpt sosse vill ha jobbet som statsminister, i alla fall inte under PK-piskan.

Jag tror innerst inne inte att vare sig S eller M kommer bryta PK-politiken i praktiken. Man kanske fördröjer tiden genom att låtsas, men de tjänar främmande intressen och inte svenska folket. Beviset för det är landets tillstånd och fattade beslut. Politiker har drivit igenom grundlagsändringar bakom ryggen på svenska folket och de har kunnat göra det eftersom MSM precis lika overkligt svikit svenska folket. Vi har inte knäppa eller naiva politiker utan det är främmande intressen som styr och kontrollerar politiker och MSM mer eller mindre i hela västvärlden. Många fler behöver vakna upp till det!

Jag tror följande Corollary till Hanlon's razor är tillämpbar i Sveriges fall:

Never attribute to conspiracy that which can be adequately explained by sheer stupidity and/or myopic reasoning.
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Åtgärder är bara omöjliga för såna som inget kan. Regeringen försöker ju inte ens se problemet, självklart ser de heller ingen lösning.

Lösningen är klar för Socialdemokraternas. De löser det på klassiskt vis enligt den svenska modellen.

Problemet däremot håller jag med om att de inte ser på samma sätt som omgivningen. Men jag tror omgivningen (pöbeln) måste släppa tanken på en quick fix (á la Åkessons & Co) och börja tänka långsiktigt som Socialdemokraterna.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
S fick 28,26 % i valet. S sämsta val någonsin (Det första valet 1911 fick de 28,5 %). Men de återhämtade några procent i valspurten, de kunde ha fått 25 % redan då om de inte haft LO, hela media och alla landets institutioner på sin sida.

Kan tillräckligt dåliga opinionssiffror göra att S avsätter Löfven? Gör de det faller regeringen och det finns risk för extra val. Ett extra val S absolut inte vill ha. S måste ha garantier från sina samarbetspartier att JÖKen återupprättas med den nya S-ledaren, annars kan de inte avsätta Löfven. Alternativet är att S skaffar en ny partiledare men Löfven sitter kvar som regeringschef, som Merkel i Tyskland.
Mea Culpa.
Tack för rättelsen!

Jag tror inte S överlever som parti om de inte omedelbart tar sig ur sittande koalition. Det spelar ingen roll hur 'bra' din politik är om du tvingas driva någon annans.
Realpolitiskt agerar S numera tvärs mot allt vad klassisk socialdemokratisk politik har stått för, vilket kommer urholka basen av kärnväljare, dvs början på slutet.
Senast redigerad av vanartad 2019-11-20 kl. 09:14.
Citera
2019-11-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Otroligt melin och kadhammar som i alla år kallat folk för rasister o nazister som påtalat det de nu skriver att invandrarkriminaliteten ej e acceptabel.
De har gött politikerna med detta. Och nu klagar de på att statsministern ej vet vad han pratar om.

Helt plötsligt pratar pk media med samma ord som hatmedia talat i alla år

Självinsikten finns ej.

Vad är det som hänt? Varför skriver pk journalisterna detta?

Min enda teori e att sverige nu blivit så otryggt att även journalisterna känner sig otrygga
Men notera att det fortfarande är sverigedemokraternas fel.
Citera
2019-11-20, 09:12
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Varit lite väl djupt i flaskan eller??

Röfven satt och blå ljög i agenda därför att om han så mycket som hintar om att det är pågrund av invandringen (som hans eget parti skött så "snyggt") som Sverige idag befinner sig på randen till inbördeskrig så hade både han och resten av hans parti varit kört för all framtid.

SD representerar det svenska folkets ilska över hur svensk politik har förts och att resultatet av sosse idioternas drömmar om en mångkulturell utopi enbart resulterat i total kaos och inom kort en total kollaps av samhället.

Omöjlig att genomföra? Låt mig ge dig ett kort, effektivt och i mina ögon nödvändigt exempel:

Återvandra eller dödsstraff. Se så enkelt det var.

Vem är det som fylleskriver? Dödsstraff
Citera
2019-11-20, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Lösningen är klar för Socialdemokraternas. De löser det på klassiskt vis enligt den svenska modellen.

Problemet däremot håller jag med om att de inte ser på samma sätt som omgivningen. Men jag tror omgivningen (pöbeln) måste släppa tanken på en quick fix (á la Åkessons & Co) och börja tänka långsiktigt som Socialdemokraterna.
Det finns ingen svensk modell kvar, bara ett desperat jävla önsketänkande över tider som aldrig kommer tillbaka. Socialdemokratisk ”långsiktighet” är lika relevant som Palme, dvs inte alls.

Ps en ”quick fix” hade varit möjlig om Sverige inte hade gått in i masspsykosen, nu återstår snart bara folkmord som lösning, tack så jävla mycket.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-11-20 kl. 09:16.
Citera
2019-11-20, 09:14
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Läs GP-artikeln jag länkade till. Den slår nog huvudet på spiken.

Man lär väl se hela kedjan. Etnicitet skapar utanförskap o.sv....

Man kan säga undanhålla sanningen om man vill vara snäll, men jag tycker att det är ett jävla ljugande. Det gynnar ingen i längden.

Du får nog ta och acceptera att andra ser på saken olikt dej och dina kompisar på FB. Socialdemokraterna ser alla problem i samhället som en förlängning av segregation och klassklyftor.
Citera
2019-11-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
För en Socialdemokrat så handlar alla problem i samhället om utanförskapet. Partiet har i över 100 år bekämpat klassklyftorna mellan utsatta grupper och de som har det förspänt.
Och det är väl därför de har uppmuntrat den här invandringen för att kunna bibehålla utanförskap och klassklyftor och därmed motivera sin fortsatta existens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in