2019-11-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
I princip alla finnar som kom till Sverige som arbetskraftsinvandrare blev sjukskrivna innan pensionen, Detta enligt Studio 1 i P1 idag. Detsamma gäller troligen för greker, jugoslaver, italienare, etc.

Det är bara svenskar som inte får bli sjukskrivna.
De tog jobb som slet mycket på deras kroppar, de simulerar inte. Det går inte att jämföra Européer med Mena.
Citera
2019-11-19, 22:27
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Instämmer kommer Anders Holmberg att bli omplacerad av vänstervridna statstelevisonen efter detta tro?

Jag har börjat ana en omsvängning i Svt-propagandan senaste tiden.
Kanske de börjat bli skitnödiga nu på sina vänster-redaktioner när Sd ökar ökar och bara ökar i opinionsmätningarna .
De kanske anar att sista spiken i Svt;s kista är tvångsskatte-betalningen av licensen och griper efter ett halmstrå för att inte bli arbetslösa.

Anar jag rätt eller är det bara inbillning ?

De flesta tittar först i plånboken och så har det alltid varit om man inte är en rabiat hjärndöd vänsteraktivist förståss.
Svt;s personal är inte aktivister så värst vidare med tanke på lönegrupp , de vill bara sitta på en varm trygg redaktion och glappkäfta så!
De har bara rapporterat vad deras ägare matat dom med och ägaren är på väg att kånka.
Senast redigerad av Erik Öst 2019-11-19 kl. 22:38.
Citera
2019-11-19, 22:31
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Han ber förbehållslöst om ursäkt om moderater brunsmetat invandringskritiker tidigare. Det är sympatiskt och inger respekt tycker jag även om det kommer sent och kan tyckas opportunistiskt. Han vill väl vara det positiva exemplet jämfört med den hummande Stefan Löfvén som inte hade mod nog att våga vara ödmjuk inför invandrarbrottsligheten.

Notera även sista raden i Kristenssons facebook inlägg:

Citat:
Det är nu uppenbart att ansvaret måste utkrävas av väljarna senast i valet 2022. Moderaterna är beredda att axla regeringsmakten och göra allt det som måste göras för att ta itu med Sveriges svåra problem, så att vi därefter kan börja ta fasta på vårt lands många möjligheter.

Kristensson verkar försöka positionera sig inför ett eventuellt kommande extraval. Jag tror knappast att Moderaterna tolererar ytterligare ett misslyckande från hans sida, därav "Mea Culpa"-inlägget.
Citera
2019-11-19, 22:32
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Löfven är offerlammet men listan på skyldiga är stor.
Citera
2019-11-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis
Tycker Stefan Löfvens analys håller. Troligtvis är det den djupt rotade segregationen i storstadsområdena som är grundorsaken till gängskjutningarna. Andra europeiska storstäder som Wien, München, Hamburg och Berlin har samma mängd invandrare från MENA, men uppvisar inte alls samma problem som svenska storstäder. Varför då? Antagligen för att befolkningen är mer mixad oavsett stadsdel.

Folk verkar på allvar tro att skjutningarna har att göra med migrationsvågen 2015.
Nej, de som begår dessa våldsdåd är andra generationens invandrare - födda och uppvuxna här och där föräldrar kom hit under 90-talet.

Folk verkar dessutom på allvar tro att regeringen och statsministern ska lösa problemen, kommer aldrig hända. Det är svenskarna själva som måste agera, väljer man att bosätta sig i ett etnisk svensk område, placera sina barn i skolor med enbart etnisk svenska elever så har man själv bidraget till att spä på segregationen.

Slutsats: Integration är egentligen inget politiker kan styra över eller påverka, bara naivt att tro detta.
Det är vi själva som måste integrera oss med invandrarna. Tror faktiskt att det är den enda lösningen.
Känns det jobbig? Ja, då kan man faktiskt inte förvänta sig annat än att vårt land på sikt kommer bli mer likt Sydafrika eller USA.

Du har troligtvis rätt i att våldet vi ser inte är vidare kopplat till invandringsvågen 2015 utan snarare till tidigare invandring.
Lite underhållande är det då att du inte reflekterar över hur vårt samhälle kommer att se ut om säg 5 år som ett resultat av vågen 2015. Det lär ju knappast bli bättre och jag fattar inte, tror du på allvar att svenskar självmant "integrerar sig"? Varför skulle man vilja göra det? Någon sorts idealiska skäl? Är du kommunist?
Vårt land kommer att bli väldigt likt USA och det bästa politiker kan göra i nuläget är att satsa på effektiv brottsbekämpning, långa fängelsestraff, ordentligt med polisnärvaro, och rejält ökad fängelsekapacitet. Integrationståget gick för länge sedan, det är kört med att hoppas på någon sorts "folkhemmet 2.0". "vad fan får jag för pengarna" kommer de flesta att fråga sig så småningom.
Citera
2019-11-19, 22:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis
Tycker Stefan Löfvens analys håller. Troligtvis är det den djupt rotade segregationen i storstadsområdena som är grundorsaken till gängskjutningarna. Andra europeiska storstäder som Wien, München, Hamburg och Berlin har samma mängd invandrare från MENA, men uppvisar inte alls samma problem som svenska storstäder. Varför då? Antagligen för att befolkningen är mer mixad oavsett stadsdel.

Folk verkar på allvar tro att skjutningarna har att göra med migrationsvågen 2015.
Nej, de som begår dessa våldsdåd är andra generationens invandrare - födda och uppvuxna här och där föräldrar kom hit under 90-talet.

Folk verkar dessutom på allvar tro att regeringen och statsministern ska lösa problemen, kommer aldrig hända. Det är svenskarna själva som måste agera, väljer man att bosätta sig i ett etnisk svensk område, placera sina barn i skolor med enbart etnisk svenska elever så har man själv bidraget till att spä på segregationen.

Slutsats: Integration är egentligen inget politiker kan styra över eller påverka, bara naivt att tro detta.
Det är vi själva som måste integrera oss med invandrarna. Tror faktiskt att det är den enda lösningen.
Känns det jobbig? Ja, då kan man faktiskt inte förvänta sig annat än att vårt land på sikt kommer bli mer likt Sydafrika eller USA.

Du kan ha rätt i viss delar av ditt resonemang men problemet är att det gått för långt. Det här bostadsorterna är helt dysfunktionella både till befolkning och funktion och ingen svensk vill bo där som har de minsta resurser att kunna slippa. Sedan är det problemet som jag skrev i mitt senaste inlägg nämligen att det inte alls är säkert att invånarna i dessa s.k. "utanförskapsområden" vill ha svenskar boende där. Dessa områden blir snarare små bubblor av trygg hemlandskänsla och fungerar snarare som "innanskapsområden" som cemnterar de boendes kultur, religion och livstil.

Du pratar om tyska städer. Centrleuropa. Fullt med omoderna halvsunkiga billiga lägenheter centralt. Ingen hyresreglering och dysfunktionell bostadsmarknad som i Sverige. Man köper sin lägenhet och äger den. Hyra förekommer knappast. Sverige har knappast varken bostadsmarknad eller bostadsutbud för den blandning som du eftersträvar. Som de proffs på social ingenjörskonst vi svenskar är så är allt sanerat, modernt, sterilt, tillrättalagt och uberreglerat. Det räcker med att du åker till Köpenhamn. Det är det vi svenskar brukar kalla för den kontinentala känslan. Lite halvskabbiga charmiga omväxlande hus med mysiga innergårdar med små cafeer och affärer i varje kvarter.

Jag har sagt det för och jag säger det igen. Om Sverige ska lyckas svälja denna stora migration så krävs det att man tänker nytt och stort och otraditionellt. Vi behöver kanske områden som Christiania i Köpenhamn. Vi behöver kanske skattebefriade helt nya städer med den senaste tekniken, arkitekturen och miljötekniken uppbyggda kring upplevelser och turism typ någon svensk version av Las Vegas eller Dubai inne i Hälsinglands skogar. Det är sådana saker jag tror att vi behöver skapa för att överhuvudtaget hålla huvudet över vattenytan pga av det enorma egenhändigt skapade integrationsproblemet.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-19 kl. 22:50.
Citera
2019-11-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag har börjat ana en omsvängning i Svt-propagandan .
Kanske de börjat bli skitnödiga nu på sina vänster-redaktioner när Sd ökar ökar och bara ökar i opinionsmätningarna .

Anar jag rätt eller är det bara inbillning ?

De flesta tittar först i plånboken och så har det alltid varit om man inte är en rabiat hjärndöd vänsteraktivist förståss.
Svt;s personal är inte aktivister så värst vidare med tanke på lönegrupp så!
De har bara rapporterat vad deras ägare matat dom med och ägaren är på väg att kånka.

Jag har anat detta lite svagt vad gäller SVT och det är extremt tydligt när det gäller dasspappret med namn 'expressen" och "aftonbladet" samt liknande. Man blir bara så jävla arg om dessa hjärndöda puckon ska klara sig hyfsat helskinnade. Skura toaletter är ju vad man önskar dem i sysselsättningsväg.
Citera
2019-11-19, 22:41
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag har anat detta lite svagt vad gäller SVT och det är extremt tydligt när det gäller dasspappret med namn 'expressen" och "aftonbladet" samt liknande. Man blir bara så jävla arg om dessa hjärndöda puckon ska klara sig hyfsat helskinnade. Skura toaletter är ju vad man önskar dem i sysselsättningsväg.

Nej ! Lokalvård är ett hårt och krävande yrke men jag vill att de ska få det hårdare !
Citera
2019-11-19, 22:43
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Han ber förbehållslöst om ursäkt om moderater brunsmetat invandringskritiker tidigare. Det är sympatiskt och inger respekt tycker jag även om det kommer sent och kan tyckas opportunistiskt. Han vill väl vara det positiva exemplet jämfört med den hummande Stefan Löfvén som inte hade mod nog att våga vara ödmjuk inför invandrarbrottsligheten.

Ja det är ju i varje fall bättre än att som den lallande idioten Löfven skylla på andra för att därefter säga att man inte har en aning om hur det kunde bli så här.

Skulle vara berättigat med en ursäkt från sossarna och Löfven också. Istället så fortsätter de att bete sig maktfullkomligt och förfölja oliktänkande likt nån pissregim i tredje världen. Skäms på er sossejävlar!!!
Citera
2019-11-19, 22:47
Medlem
lrreversibles avatar
Vilken komik när Löfven påstår att vi hade haft samma gängkriminalitet om vi stoppat in etniska svenskar i dessa områden istället för blattar och negrer. Helt sjukt, han sitter på allvar och säger i TV att hans bestämda uppfattning är att etniska svenskar skulle hedersmörda varandra och skjuta varandra på öppen gata om de levde som blattarna gör i Rinkeby. Vilket skämt.
Citera
2019-11-19, 22:54
Medlem
Jag hoppas innerligt att de inte avsätter alkisen innan valet
Han är en av SD:s största tillgångar
Citera
2019-11-19, 22:55
Medlem
Happysmurfs avatar
Det går ju liksom inte att ha den här regeringen i tre år till. Hur kommer landet att se ut om 3 år ifall det fortsätter utför i samma takt? Lägg på återvändande IS-soldater som släpps ut på gator och torg.

Det är fan krisläge nu! NU och inte om 3 år. Det är redan försent och nu gäller det att rädda det som räddas kan. Fattar idioterna Lövfen & Co det?!

Och när fan ska man börja kräva en universitetsutbildning som krav för riksdags- och regeringspositioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in