2019-11-19, 17:54
Medlem
Tammers avatar
Löfven har ju problem, eftersom det förmodligen inte är tillåtet att säga att det är invandringen som är problemet. Dels för att man inte får peka ut folkgrupper på det sättet, dels för att det ytterligare skulle gynna Sverigedemokraterna, och sist men inte minst för att Löfven i det längsta hävdade att vi skulle ha öppna gränser och att alla var välkomna hit. Det är alltid svårt att göra en pudel...
Citera
2019-11-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Löfven har ju problem, eftersom det förmodligen inte är tillåtet att säga att det är invandringen som är problemet. Dels för att man inte får peka ut folkgrupper på det sättet, dels för att det ytterligare skulle gynna Sverigedemokraterna, och sist men inte minst för att Löfven i det längsta hävdade att vi skulle ha öppna gränser och att alla var välkomna hit. Det är alltid svårt att göra en pudel...

Löfven är helt slut i roten, han säger många gånger när han frågas om orsaken, "vi hade inte det här problemet förut, därför har vi det nu"

Löfven har ingen skam i kroppen!
Citera
2019-11-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazdrak
Undrar hur denna intervju och efterföljande fars kommer att påverka förtroendet för Löfven i undersökningar och opinionsundersökningar. Borde bli ett rejält tapp införtroende i nästa förtroende mätning, sedan glömmer folk så sakteligen.

Någon som vågar sig på en gissning?

Tyvärr har man inte något större hopp om att svenskar ska vakna i sin egna koma. Men sak är säker. Löfven är pressad och den här typ av framträdan är inte till hans fördel. Och då är jag rätt snäll mot honom i min kritik.
Citera
2019-11-19, 18:08
Medlem
Stefan Löfven är en idiot i mina ögon och det går bara utför där. Så fort han öppnar käften blir det bara värre. Han säger vi ska få se en förbättring inom ett halvår, samtidigt som han säger att dom fick upp ögonen för problemet 2014. Så vad ska hända på ett halvår om man nu viste det för 5 år sedan???
Sen en annan sak jag stör mig på, helt plötsligt är det "alla" partiers fel att det blivit som det blivit. Han står inte för va han ställt till med med några få partiers hjälp utan nu är det allas fel helt plötsligt. Skulle vara kul att höra på vilket sätt var och ett parti är bidragande till krigssamhället vi lever i nu. Jävla as!
Citera
2019-11-19, 18:09
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Löfven är helt slut i roten, han säger många gånger när han frågas om orsaken, "vi hade inte det här problemet förut, därför har vi det nu"

Löfven har ingen skam i kroppen!
Han börjar låta som en bandspelare som spelar upp förinlästa fraser, han saknar helt inspiration och spontanitet.
Citera
2019-11-19, 18:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det spinner vidare. Nu uttalar sig Göran Dahlström, socialdemokraternas mest framgångsrika kommunpolitiker (Katrineholm) som på grund av sina åsikter avseende invandringen och tiggeriet kallats för rasist av vänsterdebattörer:

https://www.expressen.se/nyheter/vet-vilka-som-ar-inblandade-man-maste-vaga-saga-det/

Ja, det är s-politiker som Göran Dahlström som är de enda som kan rädda sossarna från en total kollaps. Det går inte att ha mytomaner som sprider rena propagandalögner värdiga Goebbels i partitoppen när alla vet hur det faktiskt ligger till. SD har inte gått ikapp S därför att de är bättre på att ljuga utan därför att de i flera år har varnat för utvecklingen och upplyst folk om invandringens baksidor. Sossarna däremot har förvandlats till ett fullständigt skrämmande parti som man kan likna vid nån sorts religiös dödskult. Deras främsta mål verkar vara att fullständigt förstöra Sverige, samtidigt som de förtalar och förföljer de som opponerar sig på ett sätt som är värdigt en diktatur.

Det finns en enda anledning till varför Sverige har fått så här stora problem och det är alldeles för stor flyktinginvandring. Punkt! Det är absolut inte nåt mysterium varför just Sverige har fått så stora problem.

Som jag har skrivit flera gånger så tycker jag att Löfven och hela regeringen borde ta konsekvenserna och be svenska folket om ursäkt och därefter avgå!
Citera
2019-11-19, 18:16
Avstängd
Razzen o TiggeROM-hataren Göran Dahlström fixade 46.5% röster + en del till RumpNisse
som fick mycket mycket färre - tycker detta säger allt när detta samtidigt varit azozialdemokratins kräftgång.

Borgarna vill bara sänka skatterna istället för att satsa på skolan o sociala - de skapar de stora klyftor
vi har idag och utanförskapet - men RumpNisse då han tar bort värnskatten - ett lyft som bara
gynnar höginkomsttagarna - hur många av de gängkriminella betalar värnskatt`?

Men Löfven lyckades faktiskt med EN sak - ordet Sverigedemokraterna nämndes aldrig
Citera
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Tyvärr har man inte något större hopp om att svenskar ska vakna i sin egna koma. Men sak är säker. Löfven är pressad och den här typ av framträdan är inte till hans fördel. Och då är jag rätt snäll mot honom i min kritik.

Löfven är en marionett som bara ska föra fram det han blir tillsagd av den lilla slutna gruppen som styr partiet, han är en avlönad nickedocka. Det positiva är att sossarna gräver sin egen grav när dom skickar fram någon som inte själv tror på vad han säger på bästa sändningstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Allt gick väl snett när Mona Sahlin valdes att leda partiet. Löfven för traditionen vidare med oduglighet som den främsta meriten.

Där feminister går in går vettet ut. Typ.
Regeringen har ju offentligt slått sig för bröstet och kallat sig för världens första feminstiska regering (el liknande).
Jag tvekar inte en sekund eller backar en mm på påståendet att kvinnor ska hållas borta från beslutsfattande politik. Även osund påverkan på manliga politiker inkluderat.
Och inte minst tongivande personer inom MSM som tex Lena Mellin.

Möjligtvis, alltså MÖJLIGTVIS skulle Löfven kunna ha och framföra en sansad och mer ärlig ståndpunkt om tex invandringspolitiken men det får vi aldrig veta för han vet att han får kärringarna på sig när han kommer tillbaks till kansliet och det klarar han inte av psykiskt. Han är alldeles för svag för det. En bra representant för hans motsats är Trump.

Löfven saknar den mest grundläggande retoriska förmågan och blir överkörd direkt vid en "konfontration" med en journalist eller politisk motståndare.
Senast redigerad av MrStreamer 2019-11-19 kl. 18:24.
Citera
2019-11-19, 18:18
Medlem
Han är ju så dum, så dum. Hur kan han leda Sveriges största parti? Vem röstar på en idiot? Varför måste det paja mitt land.
Citera
2019-11-19, 18:18
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Är det alkoholen?
Eller är det en hjärnskada?
Bra fråga, jag tror det är båda två
Citera
2019-11-19, 18:19
Medlem