2019-11-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det spinner vidare. Nu uttalar sig Göran Dahlström, socialdemokraternas mest framgångsrika kommunpolitiker (Katrineholm) som på grund av sina åsikter avseende invandringen och tiggeriet kallats för rasist av vänsterdebattörer:

https://www.expressen.se/nyheter/vet-vilka-som-ar-inblandade-man-maste-vaga-saga-det/

"Den stora anstormningen till Sverige"

Hitler hade inte kunnat säga det värre.
Citera
2019-11-19, 17:34
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag tycker Katrineholm är intressant. Det är den socialdemokrati jag känner igen, från förr.

Ja, jag är gammal, f.d, sosse.

Jag ursäktade vår nuvarande statsminister länge och skyllde allt elände på Fredrik Reinfeldt och hans regim.

Det var fel av mig. Stefan och hans anhang är dessvärre närmast imbecilla. Jag skulle gärna vilja försöka förstå vilken verklighet de upplever.

Jag skriver detta med stor sorg.
Jag minns också en socialdemokrati som var statsbärande och regeringsdugligt. Nu finns det bara spillror kvar av det som en gång var.
Citera
2019-11-19, 17:38
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Är det alkoholen?
Eller är det en hjärnskada?

Han är politiker. Han ser rosa elefanter också.
Citera
2019-11-19, 17:38
Medlem
Citat:
Jag minns också en socialdemokrati som var statsbärande och regeringsdugligt. Nu finns det bara spillror kvar av det som en gång var.

Nu gråter jag snart.
Citera
2019-11-19, 17:41
Medlem
Citat:

Allt gick väl snett när Mona Sahlin valdes att leda partiet. Löfven för traditionen vidare med oduglighet som den främsta meriten.
Citera
2019-11-19, 17:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Jag tycker Katrineholm är intressant. Det är den socialdemokrati jag känner igen, från förr.

Ja, jag är gammal, f.d, sosse.

Jag ursäktade vår nuvarande statsminister länge och skyllde allt elände på Fredrik Reinfeldt och hans regim.

Det var fel av mig. Stefan och hans anhang är dessvärre närmast imbecilla. Jag skulle gärna vilja försöka förstå vilken verklighet de upplever.

Jag skriver detta med stor sorg.
Fint av dig att erkänna. Eftersom jag har många sossar i min närhet och de är helt tysta om denna nedmontering av partiet har jag funderat på hur man känner inför detta förfall av LO och partiet. Jag har länge hävdat att nuvarande regering är imbecilla och mött på ett massivt motstånd av vänstersvängen. Ni vet alla vad man blir kallad för om man råkar påpeka faror och brister med den nuvarande flyktingpolitiken.Jag undrar också hur det nya partiet Nyans kommer påverka sossarna och regeringspartierna. Miljöpartiet och sossarna har ju i mitt tycke satsat hårt på den här flyktingpolitiken för att vad jag tror värva väljare bland de nyanlända. Om dessa nu väljer det nya partiet Nyans var hamnar man då. Skrämmande att se ett parti som socialdemokraterna nedmonteras av imbecill ledning. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/50OLyK/nu-startar-vi-partiet-for-landets-fororter
Citera
2019-11-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
siffrorna jag hörde från en lärare som jobbar med blatteungar i malmö är att 15 åringarna kan dra in runt 40.000 i veckan. svårt att konkurerra med det, helvete, hade jag varit 15 hade kanske jag med börjat sälja.

Säger ingenting om beloppen, de har jag ingen koll på. Men hur gamla blir det, och hur mycket ”vuxna” saker kan man göra med svarta pengar idag? Inte så mycket va? Tvätta dem? Det kostar minst 50%......O.sv

Värdelöst liv i längden, om det mot alla odds finns något ”längden” för dessa parasiter...
Citera
2019-11-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du får väl tipsa dem om det då, jag promotade länken för att den gav en tydlig förklaring till varför Stefan Löfven bara sitter och svamlar.
Förklaringen krönikören ger, är väl mest en åsikt och inte nödvändigtvis en exakt fakta.
Citera
2019-11-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
På facebook är det en del som försvarade statsministern såg jag. "Han säger det polisen säger" var ett argument.

Var det ett argument? Polisen är ju Steffes anställda. Vad tycker det privat och egentligen?
Citera
2019-11-19, 17:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nu gråter jag snart.

Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Allt gick väl snett när Mona Sahlin valdes att leda partiet. Löfven för traditionen vidare med oduglighet som den främsta meriten.
Jag vet faktiskt inte riktigt när det gick snett. Men tydligt är att Löfven omger sig med rådgivare som styrs av twitterdrev och lyssnar till röster som Anders Lindbergs. Löfven är trots allt en socialdemokrat av den gamla skolan och i en annan tid hade han kanske inte varit så usel som han nu är där han uppenbarligen coachas till att framföra budskap han inte själv tror på (eller så gör han det - svårt avgöra vad som är värst).

Nu staplar han besvärjelse på varandra
- Vi ska ha EU:s lägsta arbetslöshet
- Barn ska gå i skolan
- Deras föräldrar ska gå till arbetet
- Socioekonomiska faktorer...

Det håller inte - men socialdemokratin har allvarligt skadeskjutit sig själva genom regeringsinnehavet tillsammans med ett miljöparti som piper högt varje gång Löfven går utanför deras gemensamma värdegrund - för att inte tala om hur bakbundna de blir av JÖK:en.

Löfven är inte kompetent nog för uppgiften - men man ska nog också förstå att den är omöjlig.
Citera
2019-11-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
siffrorna jag hörde från en lärare som jobbar med blatteungar i malmö är att 15 åringarna kan dra in runt 40.000 i veckan. svårt att konkurerra med det, helvete, hade jag varit 15 hade kanske jag med börjat sälja.

Låter som en myt för att få unga att bli kriminella. Marknaden har säkert ökat på konsumenter, men det har även säljare. De som frågar om man ska köpa röka här gör inga 40K i veckan. Finns inte på kartan. Skulle innebära att de tjänar över 2 miljoner på ett år. De blir alltså miljonärer på 6 månader. Tror du verkligen på det själv när du ser dessa snorungar?
Citera
2019-11-19, 17:54
Medlem
Undrar hur denna intervju och efterföljande fars kommer att påverka förtroendet för Löfven i undersökningar och opinionsundersökningar. Borde bli ett rejält tapp införtroende i nästa förtroende mätning, sedan glömmer folk så sakteligen.

Någon som vågar sig på en gissning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in