Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Nu var det ju Holmberg som skötte intervjun och han lyckas alltid få objektet att framstå som en svarslös idiot med ganska små medel. Han ställer frågorna med en perfekt avvägd dos sarkasm. Sen väntar han på svaret, som alltid är uselt. Sen flyttar man kameranvinkeln tillbaka till Holmberg när han gör en min som säger ”Really?” Räcker bra så. Ingen har ju uppfattat det som att Löfven vann och Holmberg var svarslös.
Tror det enda som skulle kunna rädda S nu är ifall Göran Persson kom tillbaka. Han är visserligen 70 bast och strängt upptagen inom bankväsendet. Men hans pondus är svårslagen och han är aldrig svarslös i intervjuer.
Du och jag och de flesta ”insatta” förstår detta men orden ”är det inte samma åtgärder som ni predikat i 30 år nu” behöver uttalas.
Politikerna måste fås att förstå att gammal rutten och dammig skåpmat inte duger. Arbetslösheten är inte problemet, vem går till ett jobb för 700kr/dag när du kan dra in 5lax på 2 timmar ”riskfritt”?
Fler poliser.... really? Har de inte snarare blivit färre möjligen fler på nåt kontor nånstans. Polisreformen bort från lokala poliser är och var ett fiasko, S kille Dan fixade det.
Jag (en enkel proletär) kan ställa följdfrågorna varför kan inte SVT? Ställ fanskapen till svars, majoriteten av brottslingar är inte svenskar tex. Varför begås inga brott i fattiga arbetarkommuner med inhemsk befolkning typ Arvika 1970?
Göran Persson mår nog utmärkt på sin herrgård med kärringen Anita och sina FETA arvoden. Däremot hade han ju åtminstone lite intelligens och det var först Reinfeldt som lyckades knäcka honom (erkänner att jag gillade det då också). Tror aldrig han kommer igen i politiken om han nu är smart nog för det.
S har kedjat sig vid rodret med allt för många pirater på båten och den ”trygghet” de stod för är borta och vunnen av SD.
Uppgången är ständig och obeveklig det kan vi följa i denna tråden det egentliga vi debatterar är lutningen på kurvan uppåt och hur stora hack det är påvägen dit.