2019-11-19, 17:44
Medlem
Tjuvhederns avatar
Mhm, på nåt sätt en viss tillfredsställelse att aset fick smaka lite på sin egen medicin. Extra pluspoäng för att han säkert knappt kommer våga gå ut på stan någonsin efter det här.

Mordet han begick var ju inte lite brutalt, att slå och sparka ihjäl sin älskarinna. Fy fan.
Citera
2019-11-19, 17:46
Medlem
elva9tolvs avatar
Jag hörde att GM skulle varit ganska liten och ung.
Någon mer som hört samma sak?
Citera
2019-11-19, 18:13
Medlem
Geomeisters avatar

Vad fan är det som händer !?
Citera
2019-11-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Vad fan är det som händer !?

Di kompis mördaren fick sig ett slag i huvudet
Citera
2019-11-19, 18:31
Medlem
Hur skadad är han - kommer han att få men för livet - bli dum i huvudet osv
Ärr o ful så inga brudar vill ha han?

Han var gift när han mördade Gulam - hur är hans fru o barnrelation idag?

Han har dessutom skadestånd på sig i kubik - både för brottet o pengarna (antar jag)
Citera
2019-11-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Jag hörde att GM skulle varit ganska liten och ung.
Någon mer som hört samma sak?

Skulle ju kunna stämma bra in på den mördade kvinnans barn. Det är 13 år sedan hon blev mördad, så de som då var små barn, är numera 15-ish år och därmed kanske inte fullstora till växten. En hämnande son kanske?
Citera
2019-11-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
För att stympa, skada o döda med?

Att röja nyponbuskagen räknas inte här.

Doooh.
Citera
2019-11-19, 19:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja, det är hämnd jag pratar om. Många missuppfattar crime passionnell som endast brott som begås av svartsjuka, men det handlar egentligen om brott som begås på grund av stark känsloreaktion. T.ex. hämnd, svartsjuka osv.

Jag är ganska så insatt i vissa klantraditioner p.g.a. att jag bott och arbetat i sådana samhällen i över 20 år.
När det kommer till s.k. "hedersvåld" (ett löjligt namn då det ger felaktiga vibrationer) så handlar det i huvudsak om en plikt till klanen/familjen.
Våld som "återupprättar" klanens/familjens heder kan därför vara kallhamrad och planerad.
Citera
2019-11-19, 19:26
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellnorberg
Skulle ju kunna stämma bra in på den mördade kvinnans barn. Det är 13 år sedan hon blev mördad, så de som då var små barn, är numera 15-ish år och därmed kanske inte fullstora till växten. En hämnande son kanske?

Jag tror inte att det var tonåring det syftades på i det jag hörde men det är ju inte omöjligt att det är så heller.. En del 15-åringar ser ut som 25 och tvärt om.
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-19 kl. 20:18.
Citera
2019-11-19, 20:59
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu vill inte jag försvara MENA alls, men jag förstår poängen.
Hade någon haft ihjäl min fru så hade jag hämnats 13 år senare, utan tvekan.
Skulle du hämnats även om din fru hade bedragit dig och langat bäver till en annan😳
Och dessutom lånat pengar till sin älskare att han har varit otroligt duktig på att dunka bävern årdenkligt än vad du har gjort i hela din relation🤫
Citera
2019-11-19, 21:15
Medlem
Den i tråden namngivna mannen ansökte 2017 om att få tidsbestämt straff. Det torde vara första gången han ansökte om det eftersom att han dömdes 2006. Kan han verkligen ha hunnit få det beviljat och dessutom blivit villkorligt frigiven?
Citera
2019-11-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Det verkar som om Andreas J trots att han mördade mamman i Trollhättan och gavs 16-18 års fängelse slapp undan med ynka fem år! Och stämmer mitt påstående är jag inte förvånad över hämndaktionen. I så fall beklagar jag att hämnden misslyckades!

Dömde mördarens nya liv som hantverkare – höggs ner med machete
https://www.aftonbladet.se/a/nalp3x

Det finns nog en person som kommer hämnas på den fegisen och det är Idas pappa.
Han hade inte varit feg och tagit till en machete. Han hade haft ihjäl honom med sina bara händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in