2019-11-18, 08:30
  #1
Medlem
Någon som hört/Sett något?

Normalt sett så är det mycket folk i rörelse vid 07.00 på de flesta gatorna i Vasastan.

https://www.svd.se/man-angripen-med-kniv-i-stockholm
__________________
Senast redigerad av corleone38 2019-11-18 kl. 09:24.
Citera
2019-11-18, 08:33
  #2
Medlem
engladsmileys avatar
Utanför Matteusskolan på Vanadisvägen
Citera
2019-11-18, 08:37
  #3
Medlem
engladsmileys avatar
Hela gatan utanför skolan var avspärrad och det stod polisbilar med blåljus strax innan 8
Citera
2019-11-18, 08:39
  #4
Medlem
Machete, huggen i huvudet skriver annan media.
Citera
2019-11-18, 08:52
  #5
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Trodde det var vid vanadisplan. Det var på andra änden av gatan så mitt inlägg blev orelevant
__________________
Senast redigerad av Dr.Wöhler 2019-11-18 kl. 08:55. Anledning: Var på fel sida av vanadisgatan
Citera
2019-11-18, 08:54
  #6
Medlem
Till och med slaskmedia påstår att gärningsmannen använt machete. Ändra i rubriken tack.

Annars lär den här tråden dö ut snabbt om det är en ”vanlig” knivattack.


Machete? Då lutar det väl åt MC-gäng eller raggarbråk😂
Citera
2019-11-18, 08:59
  #7
Medlem
engladsmileys avatar
Jag bor i området och ser bara två alternativ; antingen finns det massa vittnen eller så skedde det väldigt undangömt bakom någon byggnad eller liknande. Med flera skolor precis där, två matbutiker, alla på väg till jobbet osv, det är alltid full rulle där på morgonen.
Citera
2019-11-18, 09:00
  #8
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Till och med slaskmedia påstår att gärningsmannen använt machete. Ändra i rubriken tack.

Man skulle kunna passa på att lägga till ortsnamn i rubriken. Det finns flera Vasastan i landet.
Citera
2019-11-18, 09:05
  #9
Medlem
vanartads avatar
Machete-attack…

Vart är det här landet på väg?
Fattar folk inte att vi kommer vara ett rövhålsland™ inom några år då alla som kan kommer flytta?

OnTopic
Finns det några säkra uppgifter (läs inga gissningar) om GM och BO?

Med tanke på att det är en "stor polisinsats" antar jag att det inte är ytterligare en på dussinet knivskärningar.
Expressen talar både om en "större kniv" och en "machete"
https://www.expressen.se/nyheter/man-attackerad-med-storre-kniv/
__________________
Senast redigerad av vanartad 2019-11-18 kl. 09:12.
Citera
2019-11-18, 09:13
  #10
Medlem
TheFortresss avatar
Knarkhistoria som urartade?
Citera
2019-11-18, 09:36
  #11
Medlem
Pandalina4s avatar
Macheten är kvar på platsen. MGM å BO var okända för varandra. BO bl annat huggen i huvudet.
Gissar drogad psyksjuk MGM.
Hoppas han grips snart. Livsfarlig att ha ute på gatorna.
Citera
2019-11-18, 09:54
  #12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Macheten är kvar på platsen. MGM å BO var okända för varandra. BO bl annat huggen i huvudet.
Gissar drogad psyksjuk MGM.
Hoppas han grips snart. Livsfarlig att ha ute på gatorna.

Låter som V:s förslag att avkriminalisera droger kanske inte är så bra iallafall då. Igår var det en rackare som slog en kvinna med en bräda och idag en som hugger någon med machete.

Känns bra detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in