Är ingen legitimerad psykolog, men en praktiserande lekman i det fascinerande fallet Anna Book är jag nog.
Jag kan se Anna som liten boendes med en alkoholiserad mamma och med sin syster och kusiner (blir inte klok på antalet hel o fostersyrror/kusiner🤔

En fet, lat, rökande vindrickande mamma som går på bidrag. Bitter och hård kan jag tänka mig, med dåligt ölsinne vilket säkert gjorde Anna till en tåtrippande och medberoende liten tös. Allt för att hålla mamman lugn.
Anna lär ha varit en smutsig unge som skrutit och ljugit om det mesta, förmodligen för att köpa sig kompisar i låg och mellanstadiet.
Höjd till skyarna i sin mammas rus troligtvis, sen kan jag tänka mig att mamman sedan matat henne med orden :
-"Vad skulle mamma göra utan dig lilla Anna ?"
-"Och hur ska du nånsin klara dig utan mig ?"
Jag ryser 😱
Samma metod som i vilka "våld i nära relationer" som helst. SkolBOOKsexepel på psykisk barnmisshandel typ.
Men hur länge ska en kvinna på 50 bast, få bete på det sättet hon gjort ?
VÄX UPP ! INSE ATT DET INTE ÄR FEL PÅ ALLA ANDRA ! SE FÖR FAN DIN EGEN DEL I ALLT ANNA !
Att visa sig svag och erkänna sina fel, utan offerkoftan på med de sedvanliga tårarna rinnandes skulle ju bara gynna henne.
Vet inte så mycket om hennes biologiska syster annat än att de brutit kontakten...och att hon verkar leva och må.
Nu måste jag gå och andas i en papperspåse tror jag 😁