Citat:
Ursprungligen postat av
hewrgubbe
Till skillnad från dig så tycker jag det är en riktigt fin gest, att han till och med suttit och designat nya kläder är ju ambitiöst om något. Sen är man sällan dömd när man sitter häktad, så många sitter säkert oskyldiga. Sen är ju knappast alla mördande monster som sitter där, utan kan ha hamnat där av olika anledningar som varken du eller jag har någon aning om. Alla människor har en historia, diverse livsöden som har gjort att man har hamnat där man hamnat, att man sitter häktad gör inte en människa till ett drägg.
Heja Asap!
Till skillnad från dig så är jag normalt funtad i skallen. Tack vare nollor som tycker synd om alla förbrytare och daltar hit å dit med att dom är oskyldiga "barn" som aldrig gjort nåt ont, istället för att inse att dom sitter häktade för att dom är smuts, som vi har dessa problem med kriminalitet, allt för låga straff och lallande.
Du får gärna tro att det är änglar som sitter på alla våra häkten, säg samma sak när din syster blir grovt våldtagen och dom häktar den skyldiga horungen bara för att släppa fittan ett tag senare å lägga ner skiten.
Av allt man kan lägga energi på här i världen så tycker du och andra idioter som dig att man ska ödsla tid och pengar på att klä våra häktade i designerkläder medans gamlingar går utan mat etc etc. Nu kanske det är han själv som vill bekosta dessa kläder men det ska inte löna sig att sitta häktad för helvete. Kom, begå ett brott och få designerkläder!! Jävla skämt! Dom borde avrättas om något, sitter och kostar pengar för oss skattebetalare och får bättre mat än våra skolungar och äldre.