2019-11-19, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Instämmer.

Det förvånar mig enormt mycket att den här typen av hämndattacker inte inträffar oftare. Särskilt med tanke på hur många mördare och våldtäktsmän som går lösa på våra gator.

Allvarligt talat nu alla ni som hänger i tråden. Om er fru eller era barn (eller syskon, föräldrar) blev mördade eller våldtagna, skulle ni då lämna GM ifred bara för att han avtjänat sitt löjligt låga straff?? Bara gå vidare och försöka låtsas som om allt är frid och fröjd? I så fall är ni ju sjuka i huvudet.

GM hade haft det jävligt jobbigt resten av sitt liv. Han hade aldrig fått lugn och ro.
Rätt åt den här råttan Seyfi, synd att det inte blev värre. Ge sig på kvinnor det är det enda såna töntar vågar göra.
I sådana fall ska man inte ta machete mitt bland folk utan man ska köra honom till skogen. Men jag kan förstå personen har låtit känslorna ta över för mycket, sånt här ska planeras och utföras med bra precision.
Senast redigerad av Iknowit 2019-11-19 kl. 07:13. Anledning: Han inte skriva klart
Citera
2019-11-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Helt rätt, inte värt ett liv som en ynklig ryggradslösa självömkande parasit på omgivningen, hellre ett mord och 20 år inne

Så vitt jag vet har inte en enda svensk sökt hämnd för en våldtäkt på sin dotter. Och svenska döttrar våldtas varje vecka av utlänningar.

Där har vi något att lära av babbarna. Trodde aldrig jag skulle kunna lära mig något av dem.
Citera
2019-11-19, 08:08
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lätt att förstå om mördaren inte åker in eller får ett löjligt straff på några år.

Samtidigt blir inget bättre av hämnd även om det är lätt att tro det. Förutom att man fått sin fru dödad har man dödat någon själv och hamnar kanske i fängelse på livstid. Inget gott någonstans och alltför gott om tid att ångra sig. Har man dessutom barn har man gjort något värre än den som mördade frun och ens föräldrar får också leva med ångesten och sorgen.

Det vore nog bättre att ägna resten av livet åt terapi, för det lär man behöva.

Blodshämnd skapar överjävliga samhällen överallt där det är vanligt. Finns skäl till att den svenska klanen valt att bannlysa sådant. Sedan har politikerna svikit på senare decennier med löjligt låga straff.

Jag hoppas de får tag på den skyldige och att han får minst 10 år. Det blir nog inte alltför svårt att hitta honom, han är rökt.

Ett sådant samhälle har vi snart om vi inte börjar straffa brottslingar.

Varför hoppas du det, rätt åt gubben.
Citera
2019-11-19, 08:12
Medlem
Är det alltså hämnd för mordet på Gulay Karagöz?
Citera
2019-11-19, 08:17
Bannlyst
Har brottsoffret framlidit eller slösar man fortfarande skattepengar på att hålla en mördar jävel vid liv?
Citera
2019-11-19, 08:17
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter som V:s förslag att avkriminalisera droger kanske inte är så bra iallafall då. Igår var det en rackare som slog en kvinna med en bräda och idag en som hugger någon med machete.

Känns bra detta....
Detta hände trots vår restriktiva drogpolitik, så vad är din poäng, att det skulle hänt ännu mer om vissa droger avkriminaliserats?
Citera
2019-11-19, 08:25
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Så vitt jag vet har inte en enda svensk sökt hämnd för en våldtäkt på sin dotter. Och svenska döttrar våldtas varje vecka av utlänningar.

Där har vi något att lära av babbarna. Trodde aldrig jag skulle kunna lära mig något av dem.

Visst men vi har ju faktiskt ett rättsamhälle tycka vad man vill om det.
Babbarna är inavlade och lever i klansamhällen.
Rätt så stor skillnad.
Citera
2019-11-19, 08:32
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Visst men vi har ju faktiskt ett rättsamhälle tycka vad man vill om det.
Babbarna är inavlade och lever i klansamhällen.
Rätt så stor skillnad.

Det är väl bara en tidsfråga, de män som växer upp idag kanske ser saker annorlunda. Det är viktigt att ge brottsoffer upprättelse, annars kommer man ta lagen i egna händer.
Citera
2019-11-19, 08:33
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
GM hade haft det jävligt jobbigt resten av sitt liv. Han hade aldrig fått lugn och ro.
Rätt åt den här råttan Seyfi, synd att det inte blev värre. Ge sig på kvinnor det är det enda såna töntar vågar göra.
I sådana fall ska man inte ta machete mitt bland folk utan man ska köra honom till skogen. Men jag kan förstå personen har låtit känslorna ta över för mycket, sånt här ska planeras och utföras med bra precision.
Eller så var det just precision. Om GM är mycket, mycket listig.

BO vet nu att när som helst var som helst kan det komma någon bakifrån och sätta en machete i skallen på honom. Han vet nu exakt hur det känns. Den känslan lär aldrig lämna honom.
Citera
2019-11-19, 09:11
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Nej men värt det för att återupprätta din familjeheder, med råge

Tror du dina barn tycker det också när du lämnar hemmet i flera år när dom behöver dig som mest? Att du prioriterar familjens heder framför att finnas hemma för ditt traumatiserade barn..
Citera
2019-11-19, 09:13
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:

Det har absolut hänt. Du tror väl inte att allt som händer står i tidningarna för dig att läsa?
Senast redigerad av elva9tolv 2019-11-19 kl. 10:05.
Citera
2019-11-19, 09:18
Medlem
Jirens avatar
Citat:

Ja, och detta är helt jävla ofattbart. Fullständigt ofattbart.
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det har absolut hänt.
0.01 promille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här