Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-14, 18:40
Medlem
Duffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
rummel och rabalder vafan var det för program där folk ringde in och kontrollerade spelet genom telefonens knappsats haha.

Kommer inte ihåg vad programmet hette men spelet var väl Hugo?
Citera
2019-11-14, 18:42
Medlem
fearreapers avatar
Hugo/Loophole/rummel & rabalder,
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
rummel och rabalder vafan var det för program där folk ringde in och kontrollerade spelet genom telefonens knappsats haha.
Citera
2019-11-18, 19:44
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Kan det vara The last guardian kanske? Kommer ihåg en trailer som var väldigt lik din beskrivning.

Tyvärr. Bra gissning baserat på vad jag sade nu när jag ser på trailern.

Denna var mera "seriefigursaktig". Miljön nästan mera som i "Firewatch". Tror själv spelet kom ut typ 2018 eller marknadsfördes då, men under en väldigt kort tid. Såg trailern typ 5 ggr.
Citera
2019-11-18, 23:20
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Tyvärr. Bra gissning baserat på vad jag sade nu när jag ser på trailern.

Denna var mera "seriefigursaktig". Miljön nästan mera som i "Firewatch". Tror själv spelet kom ut typ 2018 eller marknadsfördes då, men under en väldigt kort tid. Såg trailern typ 5 ggr.

Jag tror inte det är detta spel, för det innehåller såvitt jag kan minnas inga krabb-/spindelmonster och inte heller några snölandskap, men ibland kan ju minnet bedra oss och det innehåller i alla fall stora flygfän liksom en miljö jag tycker borde vara i stil med den du söker:

https://www.youtube.com/watch?v=biPr3V7-IXI

I vilket fall är det ett ganska bra spel om du föredrar problemlösande framför strider.
Citera
2019-11-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denzillah
Vilket Genesis / Mega Drive-spel är det här?

Jag letar efter ett gammalt Genesis / Mega Drive-spel.
Det 2D-sidescroller, och grafiken/omgivningen i spelet ser lite ut som bakgrunden till "Mystic Cave Zone" -nivån i Sonic 2.
Jag tror att man kan samla power ups och grejer, och man kan skjuta eld eller plasma-"bollar" - och ju längre man håller in desto kraftigare blev det (som i Megaman).
Jag kan ha fel, men jag tror att det var så.

Jag tror att i den andra nivån kan man klättra på träd, men också röra sig på marken.
Spelet var mer fantasy action sidescroller. Jag tror att det såg allvarligt ut och var mer för vuxna, och inte lika "sött" som Sonic.
Man var en människa i spelet.

Jag har inte mycket att gå på, men jag vet vilket spel det är när jag ser det!

Det är inte Shinobi-spelen, och det är nog inget känt utan något mer okänt och ev. underskattat spel.
Kan vara PAL only, då jag bara spelat det i Sverige.

Tack!

Mystic Defender till Mega Drive var spelet.
Citera
2019-11-28, 00:43
Medlem
Undrar om 2 spel som knappast någon lär känna igen.

Det ena är ett "tank" spel likt battlezone fast med färg för olika "lag" enfärgat om jag minns rätt alltså en helt blå tank tex och i "urban" miljö. Spelet är nog 25-35 år gammalt nu

Det andra är ett spel jag tror släptes 2004-2008 och är ett scifi spel. Omslaget hade mycket grön färg med en gubbe på. Unikt med det vad jag vet så kunde man 'equipa' hjärnimplantat.
Citera
2019-11-28, 01:37
Medlem
fearreapers avatar
Andra tror jag är hedz ?
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein

Det ena är ett "tank" spel likt battlezone fast med färg för olika "lag" enfärgat om jag minns rätt alltså en helt blå tank tex och i "urban" miljö. Spelet är nog 25-35 år gammalt nu

Det andra är ett spel jag tror släptes 2004-2008 och är ett scifi spel. Omslaget hade mycket grön färg med en gubbe på. Unikt med det vad jag vet så kunde man 'equipa' hjärnimplantat.
Citera
2019-11-28, 08:59
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein

Tankspelet tror jag att jag kan minnas. Det fanns antingen till C64 eller till ATARI ST (Om inte båda?) Namnet var något på som började med "War". Wargame, Warzone, Warplay eller något liknande. Det torde ha kommit ut någon gång i mitten av åttiotalet.

Edit: Hittade "Warplay" på Youtube. Kan det vara detta spel som du eftersöker?
https://www.youtube.com/watch?v=gIZysd1SLJA

Det andra spelet kan vara "Syndicate", fast det kom ut redan 1993. Såhär ser boxen ut:
https://www.google.com/search?q=syndicate+game+1993+box&sxsrf=ACYBGNSwRS_ zCsJ4cTQjyNaYbmenhtd8JA:1574928149144&tbm=isch&sou rce=iu&ictx=1&fir=0RrPpkIr22aG8M%253A%252CkT7quoLV 8KEI8M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTi1ItviKD5aSeOZjrLhQ4a5QW01w&sa=X&ved=2ahUKEwjbk4 HHuIzmAhXus4sKHXt9CTMQ9QEwDHoECAgQDA#imgrc=0RrPpkI r22aG8M:
Senast redigerad av Cloecud 2019-11-28 kl. 09:04.
Citera
2019-11-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloecud

Edit: Hittade "Warplay" på Youtube. Kan det vara detta spel som du eftersöker?
https://www.youtube.com/watch?v=gIZysd1SLJA

Det andra spelet kan vara "Syndicate", fast det kom ut redan 1993. Såhär ser boxen ut:
https://www.google.com/search?q=syndicate+game+1993+box&sxsrf=ACYBGNSwRS_ zCsJ4cTQjyNaYbmenhtd8JA:1574928149144&tbm=isch&sou rce=iu&ictx=1&fir=0RrPpkIr22aG8M%253A%252CkT7quoLV 8KEI8M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTi1ItviKD5aSeOZjrLhQ4a5QW01w&sa=X&ved=2ahUKEwjbk4 HHuIzmAhXus4sKHXt9CTMQ9QEwDHoECAgQDA#imgrc=0RrPpkI r22aG8M:

Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Andra tror jag är hedz ?

tankspelet är i "3d", mycket enkel 3d dock typ wire-mesh.

Det andra spelet har grafik i klass med deus ex (2000)
I cyberpunk stil, typ
Senast redigerad av Fuskenstein 2019-11-28 kl. 20:13.
Citera
2019-11-28, 21:35
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag tror inte det är detta spel, för det innehåller såvitt jag kan minnas inga krabb-/spindelmonster och inte heller några snölandskap, men ibland kan ju minnet bedra oss och det innehåller i alla fall stora flygfän liksom en miljö jag tycker borde vara i stil med den du söker:

I vilket fall är det ett ganska bra spel om du föredrar problemlösande framför strider.

Detta är helt otroligt nära vad gäller grafiken. Jag skulle säga att det ser färg, stil och grafikmässigt helt likadant som spelet jag letar efter, trots att det inte är det, men skall kolla in detta istället med, medan jag fortsätter leta.
Citera
2019-12-01, 18:33
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Kan det vara The last guardian kanske? Kommer ihåg en trailer som var väldigt lik din beskrivning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena

Ashen hette det! Nu verkar det inte finnas på steam ännu, måste kolla om det passar in i min typ av spel då detta var enda trailern jag sett innan

https://www.youtube.com/watch?v=aKak8OStnB4
Citera
2020-01-06, 22:50
Medlem
Spel från början eller mitten av 90 talet till PC. Ett rymdskepp åker framåt (nerifrån och upp) och hoppar mellan olika plattformar. När man missade en plattform dog man och fula ord som "vad klass du är din sopa" visades på skärmen.

Vad hette spelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in