Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Heavy bullets ?,

Det där var ju fult som stryk. Men tack ändå för försöket.

Konstigt att en svensktillverkad first shooter knappt känns till. Den var bra dessutom. Faktiskt så skrev jag en recension ang spelet i spel allmänt-forumet. Men det var ingen som kommenterade. Kunde jag hitta den posten igen så...
Citera
2019-10-15, 08:37
Medlem
fearreapers avatar
http://sauerbraten.org/ ?
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det där var ju fult som stryk. Men tack ändå för försöket.

Konstigt att en svensktillverkad first shooter knappt känns till. Den var bra dessutom. Faktiskt så skrev jag en recension ang spelet i spel allmänt-forumet. Men det var ingen som kommenterade. Kunde jag hitta den posten igen så...
Citera
2019-10-15, 09:11
Medlem
Citat:
http://sauerbraten.org/ ?

Googlade spel likt painkiller och hittade det! Från 2011, Hard Reset!

https://www.duluthnewstribune.com/lifestyle/4083268-video-game-review-robots-gone-wild-cyberpunk-shooter

Grymt spel för alla som vill ha ett enkelt och framåt spel ala Painkiller/Quake 3.
Citera
2019-10-15, 09:43
Medlem
fearreapers avatar
Ah hade tänkt föreslå det, Men visste inte det var svenskt,
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Googlade spel likt painkiller och hittade det! Från 2011, Hard Reset!

https://www.duluthnewstribune.com/lifestyle/4083268-video-game-review-robots-gone-wild-cyberpunk-shooter

Grymt spel för alla som vill ha ett enkelt och framåt spel ala Painkiller/Quake 3.
Citera
2019-10-19, 10:17
Medlem
Kh4ns avatar
Tycker att jag såg trailer för spelet för ca ett år sedan och blev nu lite nyfiken på om jag skulle testa det.

Trailern var någon third person fantasy, so såg lite medeltida ut. Bland annat flög någon större varelse som såg lite ut som om den varit från "My neighbor Totoro" över spelkaraktären direkt i början och landade lite senare på någon byggnad/sten (?). Miljön varierade från vinterlandskap till någon öken-tempelmiljö. Sedan såg där ut att bland annat vara några krabb/spindel-monster som anföll karaktären.

Ingen diskussion alls i trailern och ingen sade något, vad jag minns. Bara någon bakgrundsmusik.

Vad jag minns marknadsfördes det som någon independent produktion.
Citera
2019-11-13, 20:36
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Tycker att jag såg trailer för spelet för ca ett år sedan och blev nu lite nyfiken på om jag skulle testa det.

Trailern var någon third person fantasy, so såg lite medeltida ut. Bland annat flög någon större varelse som såg lite ut som om den varit från "My neighbor Totoro" över spelkaraktären direkt i början och landade lite senare på någon byggnad/sten (?). Miljön varierade från vinterlandskap till någon öken-tempelmiljö. Sedan såg där ut att bland annat vara några krabb/spindel-monster som anföll karaktären.

Ingen diskussion alls i trailern och ingen sade något, vad jag minns. Bara någon bakgrundsmusik.

Vad jag minns marknadsfördes det som någon independent produktion.

Kan det vara The last guardian kanske? Kommer ihåg en trailer som var väldigt lik din beskrivning.
Citera
2019-11-13, 20:40
Medlem
Vilket Genesis / Mega Drive-spel är det här?

Jag letar efter ett gammalt Genesis / Mega Drive-spel.
Det 2D-sidescroller, och grafiken/omgivningen i spelet ser lite ut som bakgrunden till "Mystic Cave Zone" -nivån i Sonic 2.
Jag tror att man kan samla power ups och grejer, och man kan skjuta eld eller plasma-"bollar" - och ju längre man håller in desto kraftigare blev det (som i Megaman).
Jag kan ha fel, men jag tror att det var så.

Jag tror att i den andra nivån kan man klättra på träd, men också röra sig på marken.
Spelet var mer fantasy action sidescroller. Jag tror att det såg allvarligt ut och var mer för vuxna, och inte lika "sött" som Sonic.
Man var en människa i spelet.

Jag har inte mycket att gå på, men jag vet vilket spel det är när jag ser det!

Det är inte Shinobi-spelen, och det är nog inget känt utan något mer okänt och ev. underskattat spel.
Kan vara PAL only, då jag bara spelat det i Sverige.

Tack!
Citera
2019-11-13, 22:53
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denzillah
Vilket Genesis / Mega Drive-spel är det här?

Jag letar efter ett gammalt Genesis / Mega Drive-spel.
Det 2D-sidescroller, och grafiken/omgivningen i spelet ser lite ut som bakgrunden till "Mystic Cave Zone" -nivån i Sonic 2.
Jag tror att man kan samla power ups och grejer, och man kan skjuta eld eller plasma-"bollar" - och ju längre man håller in desto kraftigare blev det (som i Megaman).
Jag kan ha fel, men jag tror att det var så.

Jag tror att i den andra nivån kan man klättra på träd, men också röra sig på marken.
Spelet var mer fantasy action sidescroller. Jag tror att det såg allvarligt ut och var mer för vuxna, och inte lika "sött" som Sonic.
Man var en människa i spelet.

Jag har inte mycket att gå på, men jag vet vilket spel det är när jag ser det!

Det är inte Shinobi-spelen, och det är nog inget känt utan något mer okänt och ev. underskattat spel.
Kan vara PAL only, då jag bara spelat det i Sverige.

Tack!

Ren gissning men kan det vara Golden axe? Stämmer bra in på temat och jag har för mig att man kunde använda någon sorts magi.
Citera
2019-11-13, 22:57
Medlem
Horleifs avatar
Satt och försökte komma på vad ett spel hette från när jag var yngre. Spelade det tidigt 2000-tal där man var två råttor(?) och om jag minns rätt blev deras fisk kidnappad/dödad. Själva gameplayen så flög man runt på nån form av matta/maskin genom olika banor
Citera
2019-11-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Ren gissning men kan det vara Golden axe? Stämmer bra in på temat och jag har för mig att man kunde använda någon sorts magi.

Tack för svaret, men det är tyvärr inte det spelet.
Har för mig att detta var straight up 2D och man kan bara hoppa eller gå åt sidorna (som Ghost N Goblins), och inte som i Golden Axe.

Har för mig att spelet är mörkt, och utspelar sig typ på natten - lite som Castlevania Bloodlines tex.

Jag tror detta spel är oerhört svårt att hitta, då jag aldrig kommit i kontakt med det på Youtube, kompisar, spellistor, topp 1000 Sega-spel etc. etc.
Det måste vara ett oerhört ovanligt spel, men jag har för mig att det var bra MEN jävligt svårt.
Citera
2019-11-14, 00:31
Medlem
fearreapers avatar
Rymmen och rabalder ? ;
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Satt och försökte komma på vad ett spel hette från när jag var yngre. Spelade det tidigt 2000-tal där man var två råttor(?) och om jag minns rätt blev deras fisk kidnappad/dödad. Själva gameplayen så flög man runt på nån form av matta/maskin genom olika banor
Citera
2019-11-14, 18:33
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Rymmen och rabalder ? ;

rummel och rabalder vafan var det för program där folk ringde in och kontrollerade spelet genom telefonens knappsats haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in