2019-11-18, 18:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det handlar om att hon skall bli delgiven, inte om att vara hemma.

Om människan hade vett att hålla sig hemma och inte gömde sig genom att resa runt halva jordklotet hade hon kunnat bli delgiven och rättegången hållas. Där har mamman ett stort ansvar att hålla reda på dottern och örfila henne för att hon inte kunde hålla fingrarna i styr. I normala hem vet man vad som är ditt och mitt men inte i denna dysfunktionella familj.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-18 kl. 18:15.
Citera
2019-11-18, 19:03
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är hon hemma nu då så att rättegången kan sättas?

Det handlar nog mer om att få tid i Tingsrätten. Det är bråda tider där nu för tiden. Sist jag vittnade i en misshandelsrättegång så gick det ett och ett halvt år från gärningen till rättegången.
Dom tar de brott där folk sitter häktade först. De andra som dräller omkring lite hur som får snällt vänta.
Citera
2019-11-18, 20:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Det handlar nog mer om att få tid i Tingsrätten. Det är bråda tider där nu för tiden. Sist jag vittnade i en misshandelsrättegång så gick det ett och ett halvt år från gärningen till rättegången.
Dom tar de brott där folk sitter häktade först. De andra som dräller omkring lite hur som får snällt vänta.

Mamma-Märsta Smart

Vilket tyvärr också leder till att de som drar ut på tiden till huvudförhandling får en rabatt på påföljden.
Det är nämligen så att den tilltalade lider oerhört medans han väntar på rättegången, enligt lagstiftaren, grovt förenklat av mig.
Kort: Håll dig undan Felicia, det har Märsta-Mamma räknat ut, men fälld blir du till 99% sannolikhet och utskrattad i hela Sverige är du redan till 100% sannolikhet.
Senast redigerad av trottwell 2019-11-18 kl. 20:33.
Citera
2019-11-18, 22:33
Medlem
Osceolas avatar
Citat:
Felicia är inte misstänkt för rån.

Hur vet du att hon har rötter till zigenare?

Vad kallar du det för när man går in till gamla människor, säger att man är från ett företag och snällt ber om att få låna toaletten och sedan hittar polisen deras guldsmycken hos Felicia??

Anna ser ut som, uppför sig som en zigenare! Ljuger, luras, kan inte uppfostra sina barn till ärliga människor!

Räcker svaren?
Citera
2019-11-18, 22:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Vad kallar du det för när man går in till gamla människor, säger att man är från ett företag och snällt ber om att få låna toaletten och sedan hittar polisen deras guldsmycken hos Felicia??

Anna ser ut som, uppför sig som en zigenare! Ljuger, luras, kan inte uppfostra sina barn till ärliga människor!

Räcker svaren?

Nej svaren räcker inte.

Jag behöver inte kalla det för något, det gör Tingsrätten, som har valt att kalla det för grov stöld.

Är du lika lågutbildad som Anna Book, har du inte heller gått ut grundskolan?
Förstår du inte skillnaden mellan stöld och rån?
Senast redigerad av trottwell 2019-11-18 kl. 23:06.
Citera
2019-11-19, 13:48
Medlem
Citat:
Nej svaren räcker inte.

Jag behöver inte kalla det för något, det gör Tingsrätten, som har valt att kalla det för grov stöld.

Är du lika lågutbildad som Anna Book, har du inte heller gått ut grundskolan?
Förstår du inte skillnaden mellan stöld och rån?

Eftersom du är så snabb med att vara överlägsen och nedlåtande mot diverse skribenter så kan jag upplysa dig om att det är åklagaren som väcker åtal och därmed bestämmer brottsrubriceringen. Alltså är det inte tingsrätten som valt att kalla det för grov stöld, utan åklagaren. Vidare skrivs inte tingsrätten med versal bokstav i början.
Citera
2019-11-19, 14:40
Medlem
Jag tror vi ska ta inlägget på Instagram med en nypa salt. Företaget var säkert på Mallorca med de som är anställda. Lazy F blev nog bara intaggad för att känna sig som en i gänget.
Hon kommer få börja i botten av pyramiden.

Gissar på att detta jobb är ungefär lika glassigt som det förra jobbet som dörrknackare. Enda skillnaden är att hon slipper knacka dörr.
Citera
2019-11-19, 14:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipilamu
Gissar på att detta jobb är ungefär lika glassigt som det förra jobbet som dörrknackare. Enda skillnaden är att hon slipper knacka dörr.

Även om förra jobbet inte var glassigt så hade hon åtminstone en baslön även om hon inte sålde ett enda avtal. Jag gissar på att detta knappast ens kommer att ge det, utan helt enkelt basera sig på hur många hon lyckas lura.
Citera
2019-11-19, 16:08
Medlem
Ett tips till LillTunnan skriv en dokumentär bok hur uppväxten med Mamma Mu, hur du fick ta hand om syskonen hur åsidosatt du var. Du får säkerligen plats i soffan hos medberoende Maloe. Döp skiten till i skuggan av en gigantisk Book så får du en kvart i rampljuset. Karriären som influenser gick lika bra som hästfärden i Farmen full fart tio minuter sedan dikeskörning och gråt
Citera
2019-11-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Även om förra jobbet inte var glassigt så hade hon åtminstone en baslön även om hon inte sålde ett enda avtal. Jag gissar på att detta knappast ens kommer att ge det, utan helt enkelt basera sig på hur många hon lyckas lura.

Ja, det blir nog sämre inkomster framöver. Finns ju inga värdesaker att stjäla som på förra jobbet.
Citera
2019-11-20, 23:49
Medlem
Tittade på Felicias facebook-sida och igår repostade hon att hon börjat jobba på IM Academy. Klickade vidare in på IM Academy och vad skådar jag?

Menlös logga - check.
Menlöst proverb - check.
Islamska texter - check.

Antingen har hon ingen aning om vad hon lagt till eller så kommer grannarna i Märsta få sig en rejäl överraskning.
Citera
2019-11-21, 05:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukballe
Tittade på Felicias facebook-sida och igår repostade hon att hon börjat jobba på IM Academy. Klickade vidare in på IM Academy och vad skådar jag?

Menlös logga - check.
Menlöst proverb - check.
Islamska texter - check.

Antingen har hon ingen aning om vad hon lagt till eller så kommer grannarna i Märsta få sig en rejäl överraskning.

Jag förmodar att det är den här sidan du menar: https://im.academy/index

Några muslimska texter hittar jag inte på sidan men däremot är den mycket förvirrande och snurrig.
Man vet ju inte vad de vill sälja mer än att de tar 325 dollar för det.
Är det pappan som betalar de pengarna eller fick hon sälja mobilen för att betala avgiften?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-21 kl. 06:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in