2021-02-10, 16:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Exakt. Det har skrivits hundra gånger i den här tråden att hon kan inte få ha fotboja eftersom hon inte har en anställning. Snälla Gabriel sluta nu.

Anställning eller annan sysselsättning kan frivården hjälpa till med.
Anledningen till att Felicia inte kan få fotboja är att hon INTE är dömd till fängelse.
Samhällstjänst går inte att omvandla till fotboja.

Länk till lagen finns några inlägg ovan.

Jag har skrivit detta tidigare i tråden, nu tycker jag att tråden är färdig med fotbojan.
Senast redigerad av trottwell 2021-02-10 kl. 16:52.
Citera
2021-02-11, 16:56
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Anställning eller annan sysselsättning kan frivården hjälpa till med.
Anledningen till att Felicia inte kan få fotboja är att hon INTE är dömd till fängelse.
Samhällstjänst går inte att omvandla till fotboja.

Länk till lagen finns några inlägg ovan.

Jag har skrivit detta tidigare i tråden, nu tycker jag att tråden är färdig med fotbojan.

En kommenterade på Bloggbevakningen att hon hade blivit dömd till ytterligare ett brott .. men det har jag inte hört nåt mer om .
Kan inte vara kul att sitta fast ute på landet , helt utan inkomst . Skulle bli galen ! Helst om man hade en mor som även hon är hemma om dagarna .
Citera
2021-02-11, 20:09
Medlem
nickomyras avatar
Inte för inte hon kallas Lazy F - snabba cash
24’min in
https://youtu.be/dKGdot_zV5Y
Citera
2021-02-12, 13:55
Medlem
nickomyras avatar
Jag tycker Felicia verkar duktig i köket .. något hon borde satsa på och jobba med .
https://imgur.com/gallery/vRZja1n
Citera
2021-02-12, 16:54
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tycker Felicia verkar duktig i köket .. något hon borde satsa på och jobba med .
https://imgur.com/gallery/vRZja1n
Ja det såg trevligt ut & hon tycks faktiskt kunna skriva ordentligt.

Undrar hur det ska gå för denna något störda familj? Inte så bra med domar i registret men det beror ju lite på vad man söker också. Har läst en hel del i tråden men minns inte om nån skrivit vad hon har för utbildning, om nån?

Butik är ju knepigt om man har långa fingrar.... Men hon är ju inte rädd av sig verkar det som. Självförtroendet är det inget fel på som det verkar. Skulle hon kunna vara nån slags receptionist? Eller är det under ens värdighet när man har varit "marknadschef"?

Nåväl, det går väl inte så länge innan vi får höra nåt nytt om denna udda familj....
Citera
2021-02-14, 18:35
Medlem
Någon som vet vilket år Felicia gjorde sin magsäcksoperation??
Den har jag missat, men i liven från den 10 feb frågar Anna Felicia om något som en frågeställare undrade... men samtidigt så bett Anna sig i läppen precis som hon för sa sig å snappt säga något annat..
Så jag undrar var det hemligt eller har jag missat det??
Citera
2021-02-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Någon som vet vilket år Felicia gjorde sin magsäcksoperation??
Den har jag missat, men i liven från den 10 feb frågar Anna Felicia om något som en frågeställare undrade... men samtidigt så bett Anna sig i läppen precis som hon för sa sig å snappt säga något annat..
Så jag undrar var det hemligt eller har jag missat det??

Ok mina vänner Jag har läst hela tråden och hittade svaret

Citera
2021-02-14, 22:33
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ok mina vänner Jag har läst hela tråden och hittade svaret

Ja jag har för mig att hon inte ens fyllt 18 när hon gjorde den , Anna betalade på privatklinik .
Tuttarna är fixade oxå .
Citera
2021-02-14, 23:35
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja jag har för mig att hon inte ens fyllt 18 när hon gjorde den , Anna betalade på privatklinik .
Tuttarna är fixade oxå .
Läste på lite om magoperationer. 80% av alla opererade lyckas hålla sin vikt efteråt. Vad är oddsen på två kvinnor i samma hushåll misslyckas? De borde ju kunna hjälpas åt kan man tycka.
Citera
2021-02-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Läste på lite om magoperationer. 80% av alla opererade lyckas hålla sin vikt efteråt. Vad är oddsen på två kvinnor i samma hushåll misslyckas? De borde ju kunna hjälpas åt kan man tycka.

Väldigt sorgligt om hon va så ung, för medicinsk överviktig var inte Felicia än att hon borde kunna banta bort kilona med hjälp framförallt hemifrån.. tycker sjukvården är lite för snälla där..
Ang brösten är det ok om man förminskar dom om man har ont i ryggen av dom.. annars kan man stå för kostnaderna själv.
Själv har jag bantat bort 45kg tog två år.. men det gick.. 😉
Citera
2021-02-15, 01:50
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Väldigt sorgligt om hon va så ung, för medicinsk överviktig var inte Felicia än att hon borde kunna banta bort kilona med hjälp framförallt hemifrån.. tycker sjukvården är lite för snälla där..
Ang brösten är det ok om man förminskar dom om man har ont i ryggen av dom.. annars kan man stå för kostnaderna själv.
Själv har jag bantat bort 45kg tog två år.. men det gick.. 😉
De gjorde operationerna privat. De hade aldrig fått igenom dem via landstinget.
Och det krävs lite mer än ont i ryggen för att få en bröstförminsking godkänd. Det är inte helt lätt.
Citera
2021-02-15, 02:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ja det såg trevligt ut & hon tycks faktiskt kunna skriva ordentligt.

Undrar hur det ska gå för denna något störda familj? Inte så bra med domar i registret men det beror ju lite på vad man söker också. Har läst en hel del i tråden men minns inte om nån skrivit vad hon har för utbildning, om nån?

Butik är ju knepigt om man har långa fingrar.... Men hon är ju inte rädd av sig verkar det som. Självförtroendet är det inget fel på som det verkar. Skulle hon kunna vara nån slags receptionist? Eller är det under ens värdighet när man har varit "marknadschef"?

Nåväl, det går väl inte så länge innan vi får höra nåt nytt om denna udda familj....

Nej, Felicia har ingen utbildning, hon har gått samma spår som morsan, slutade skolan i grundskolan. Haft långa perioder av psykiska problem och sjukskrivningar i bagaget.
Både Anna och Felicia är otroligt osäkra och har stora behov av stöd från omgivningen, dessutom extremt modersbundna.

Inga beständiga jobb, ingen plan, ingen motivation, ingen långsiktighet, problem med kontakter, med att bygga upp relationer, dock funkar Anna något bättre med det än Felicia, som inte tycks ha vänner öht.
My borde ju rimligtvis vara kompis med Felicia, då de ligger närmare i åldrarna, men nää.

Felicias "marknadschefsjobb" var ju bara en chimär, hade ju ingen substans whatsoever.
Om Felicia hade varit smidig skulle hon ju kunna låtsas i något år.
Men hon gjorde ju omgående bort sig på sociala medier.
Konskvenstänkande är inte Annas och Felicias starkaste sidor.
Tror att Felicia slutar som förtidspensionär, eller så lever hon på sin omgivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in