2019-11-17, 19:22
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja, det är så det går om man är en missbrukare. Tänds elden så slocknar den aldrig, fast du behöver faktiskt inte tända den.
Jo, så är det ju. Det var fint sagt Morfar!
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Tjena! har ätit ungefär 2mg blå om dagen och två dagar åt jag 2-3mg ikto istället i en vecka nu. Om jag fortsätter i en/en halv vecka till kommer jag att få AT eller sjukt jobbig abz?
Nej, en brutal abstinens behöver du inte oroa dig för. Möjligtvis att du kan känna dig lite extra ängslig/orolig ett par dagar framöver. Lika bra att du klipper pillerknaprandet så tidigt som möjligt, såvida du verkligen inte behöver medicinen av särskilda skäl (säger jag..)
Senast redigerad av Fluson 2019-11-17 kl. 19:28.
Citera
2019-11-18, 22:03
Medlem
kattenjonssons avatar
Kommit över ett parti apzm 1

Jag undrar för det första, vad är det för sorts lugnande? Blir inte klokare av Google. Två, hur många ska man ta för att bli lite skön?
Tre, vad händer dagen efter?
Fyra, kan antidepressiva SNRI slå ut effekten av dem?
Citera
2019-11-18, 22:08
Medlem
Aprazolam 10 mg. Bensodiazepin

Börja försiktigt. Den är snabbverkande, så du kan dosera allt eftersom

Inget händer dagen efter, och vilken antidepp tar du? Slår knappast ut varandra
Citera
2019-11-18, 22:10
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

1mg hoppas jag.
Citera
2019-11-18, 22:13
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Börja försiktigt. Den är snabbverkande, så du kan dosera allt eftersom

Inget händer dagen efter, och vilken antidepp tar du? Slår knappast ut varandra

Tog en och en halv igår, märkte ingenting. 🧐 Har venlafaxin.
Citera
2019-11-18, 22:24
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattenjonsson

Borde jag ha gjort det eller är det för lite?
Citera
2019-11-19, 04:32
Medlem
Citat:
Hur starka är dina tabletter? Vanligt är 0,5 mg eller 1 mg. Finns givetvis starkare men tveksamt om du har fått såna utskrivna bara sådär.

Grejen med benso är att man man inte är en människa med seriös grundångest från början så får åtminstone inte jag något rus av dem nästan oavsett mängd. Dagen efter kan man känna att minnet fungerar luddigt och det är inte omöjligt att man har däckat i soffan framför Aktuellt - men har du inte någon påtaglig grundångest eller använder dem för att varva ner och somna efter en klubbkväll med centralstimulerande droger så är det inte mycket till rus att snacka om. Det går absolut inte att jämföra med t ex opiater eller liknande.

edit: Skulle du någon dag vakna med panikångest eller känna hur klaustrofobin börjar krypa över dig i nån trång, överbelamrad buss... Ta då en tablett och tro mig - då jävlar kommer du tycka att det är det piller utskrivna direkt från Gud Allsmäktig själv. Otroligt bra medicin vid behov mao.
Senast redigerad av VackerNatur 2019-11-19 kl. 04:35.
Citera
2019-11-19, 04:41
Medlem
Citat:
Jag undrar för det första, vad är det för sorts lugnande? Blir inte klokare av Google. Två, hur många ska man ta för att bli lite skön?
Tre, vad händer dagen efter?
Fyra, kan antidepressiva SNRI slå ut effekten av dem?
Du får alltså inget "roligare" rus om du inte är en av de där ångestmänniskorna som alltid går runt med någon grundångest och seriöst oro i kroppen. Det enda som händer om du äter fler är att hämningar släpper och ofta gör man saker som man ångrar dagen efter även om det känns relativt rationellt när man väl är mitt uppe i det. Minnesluckor är även vanligt.. personligen har jag aldrig fått någon eufori av Alprazolam de få gånger jag har käkat dem i nyktert tillstånd, kan ha burkar hemma i en låda utan att röra dem - men de gånger något skall ske som får pumpen att strömma till och handflatorna att svettas.. ja, då tvekar jag inte en sekund! Men överskrid inte 1 mg som ovan och drick ABSOLUT ingen alkohol i sambans med intaget då det kan slå jävligt fel beroende på person.

Spara medicinen tills de gånger du känner stor social press som framkallar ångest, eller om du till och med skulle få panikångest-liknande symtom. Då är det världens bästa medicin och brukar räcka med 1 mg för någon utan tolerans.
Citera
2019-11-19, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Inderal används mycket av pianister vid provspelning osv.
Även käkat det vid större föredrag eller tal. Funkar skitbra, man blir inte för "chillad" som man kan bli ava benso men däremot tar det nästan fullständigt bort alla de där fysiska symtom som jag fan får trots att jag har snackat framför stora grupper i många år - vi snackar hjärtklappningen, diverse svettningar och en del mindrre darr på orden som jag ibland kan få.

Funkar säkert med benso också man känns inte seriöst att trycka i sig innan viktiga föredrag om man inte verkligen vet vad man pysslar med!
Citera
2019-11-19, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Förr i tiden kunde jag flumma o få energi av Xanax men nu blir jag trött, tomrums känsla men ändå lite mer social.. Kan de va för att jag röker till? Men blir inte skön, tagit 2mg ksalol?

Får nästan mer ångest av tomhetskänslan ;(
Jag tror att det är äkta xanor. Xanor är ju inte vanligtvis något man bör flumma på och knappast något som är känt för att ge mer energi. Tycker snarare man däckar och i bästa fall pladdrar man lite skit ett tag.

Rekommenderar dig dock att sluta röka spliff även om det känns jobbigt. Ta det från nån som har blazat i över 15 år - vissa perioder av livet är inte gjoda för att rökas bort, medans andra kan spenderas konstant med en spliff mellan fingrarna.

Suta rök oh ta tag i det som får dig att må dåligt i övrigt om du nu har något uppenbart sådant, så ska du snart se attt xanoren fungerar som den medicin den är tänkt att vara snart.
Citera
2019-11-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Även käkat det vid större föredrag eller tal. Funkar skitbra, man blir inte för "chillad" som man kan bli ava benso men däremot tar det nästan fullständigt bort alla de där fysiska symtom som jag fan får trots att jag har snackat framför stora grupper i många år - vi snackar hjärtklappningen, diverse svettningar och en del mindrre darr på orden som jag ibland kan få.

Funkar säkert med benso också man känns inte seriöst att trycka i sig innan viktiga föredrag om man inte verkligen vet vad man pysslar med!
Inderal är perfekt vid sådana tillfällen och som du säger man blir inte som på benzo plus inte beroendeframkallande som benzo iheller om det skulle vara ett problem
Citera
2019-11-19, 20:36
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Hur starka är dina tabletter? Vanligt är 0,5 mg eller 1 mg. Finns givetvis starkare men tveksamt om du har fått såna utskrivna bara sådär.

Grejen med benso är att man man inte är en människa med seriös grundångest från början så får åtminstone inte jag något rus av dem nästan oavsett mängd. Dagen efter kan man känna att minnet fungerar luddigt och det är inte omöjligt att man har däckat i soffan framför Aktuellt - men har du inte någon påtaglig grundångest eller använder dem för att varva ner och somna efter en klubbkväll med centralstimulerande droger så är det inte mycket till rus att snacka om. Det går absolut inte att jämföra med t ex opiater eller liknande.

edit: Skulle du någon dag vakna med panikångest eller känna hur klaustrofobin börjar krypa över dig i nån trång, överbelamrad buss... Ta då en tablett och tro mig - då jävlar kommer du tycka att det är det piller utskrivna direkt från Gud Allsmäktig själv. Otroligt bra medicin vid behov mao.

Jag har inte fått dem utskrivna, jag kom över 130 1mg tabletter i en liten byteshandel. 😬

Jag lider inte av ångest i dagsläget, tack vare antidepp. Har en helt fungerande vardag.

Men det är bra, då vet jag det. Innan viktiga möten eller efter hårda krogkvällar check.

Tack för info!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in