2019-11-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Ofta häktningstiden som spelar in

Nu hängde jag inte med riktigt? Vad menar du att häktestid har med det att göra?
Citera
2019-11-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Ingen MGM verkar vara gripen? En väns pappa gick rakt in i slagsmålet. Han såg gärningsmannen väldigt bra och nära och tog regnr på bilen han flydde i osv. Den verkar inte leda polisen någonstans...? Stulen bil? Falsk regskylt?

Vad sa han om signalementet?
Citera
2019-11-18, 21:08
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Vad cool du är.
Nu har du missförstått allting. Det var ju tråkigt. Jag är ingen tonåring med vapen i byxlinningen, om det var det du trodde. Suck!
Hur som helst får han se sig om resten av sitt liv..så funkar det i den världen.
Citera
2019-11-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Jaså, du tror det?

Folk brukar säga så på Internet och bakom stängda dörrar. Tyvärr är det majoriteten av gångerna bara snack och troligtvis även den här gången.

Aa fast nu har ju personen ifråga redan blivit halvt butchad med en machete så varför skulle han inte kunna bli attackerad igen?
Citera
2019-11-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Blattar, vem hade anat
Ja att hämnas en småbarnsmammas mördare är något vi blattar är stolta över att göra. Men ni "renrasiga ariska vikingar" är för fega och patetiska för att göra det. Skulle någon röra någon kvinna i min familj så skulle jag med glädje och entusiasm gjort sushi med denne på öppen gata efter avtjänat hen avtjänat sitt straff. Så det faktum att du försöker göra det till ännu en dålig grej som du kan beskylla blattar för säger ju faktiakt bara en hel del om dig!! Patetiska tönt.. jag tycker synd om kvinnorna i din familj..
Citera
2019-11-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaja11
Osäker på hur gammal "Skara-Kannibalen" är, men han borde väl bli utsläppt ungefär nu.

Mötte skara kannibalen på Ica Maxi här i stan när jag var och handlade med barnen.
Stod bakom honom i kassakön, så han är redan ute....ibland då och då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nej, nej. Ingen isoleringskniv. Denna var större. Såg mer ut som en butcher knife, om du får en bild...

Det har ju redan visats en bild på kniven så det är ju inget ni behöver hänga upp er på utan det är vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nu hängde jag inte med riktigt? Vad menar du att häktestid har med det att göra?
All tid du suttit häktad dras av på tiden du sitter effektiv tid. Häktad två år och tidsbestämt till 21 år tex, blir 21 år - 7 år (sitter två tredjedelar pga vf) och sen -2 år (pga suttit häktad den tiden) summa summarum 12 år aktiv tid. Sen kanske nåt års utsluss också, så låt säga 11 - 11,5.
Citera
2019-11-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blood_in
En isoleringskniv kommer man långt med och skulle nog klassas som ”machete” av vissa.
https://www.rockwool.se/produkter/byggisolering/isoleringskniv/

Ptja, bättre än inget, men jag antar du noterade att den var typ 3 dm?

Machete för smurfar och utan tyngd.
Lika effektivt som att ta sten typ liten näve
Och stoppa on i lång socka.
Träna lite på ddt, så ät du livsfarlig föralls som inte vet äyyte.

Btw, om du sittet? Så funkar biljard kloten utmärkt emot pansarglasen.
Citera
2019-11-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
All tid du suttit häktad dras av på tiden du sitter effektiv tid. Häktad två år och tidsbestämt till 21 år tex, blir 21 år - 7 år (sitter två tredjedelar pga vf) och sen -2 år (pga suttit häktad den tiden) summa summarum 12 år aktiv tid. Sen kanske nåt års utsluss också, så låt säga 11 - 11,5.

Ja det såklart. Tiden du har varit frihetsberövad räknas av.
Citera
2019-11-18, 21:14
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av last1
Ja att hämnas en småbarnsmammas mördare är något vi blattar är stolta över att göra. Men ni "renrasiga ariska vikingar" är för fega och patetiska för att göra det. Skulle någon röra någon kvinna i min familj så skulle jag med glädje och entusiasm gjort sushi med denne på öppen gata efter avtjänat hen avtjänat sitt straff. Så det faktum att du försöker göra det till ännu en dålig grej som du kan beskylla blattar för säger ju faktiakt bara en hel del om dig!! Patetiska tönt.. jag tycker synd om kvinnorna i din familj..
Ni är stolta över att hugga ned en människa på gatan? En människa som avtjänat sitt straff? En annan blatte som 'löste' sina relationsproblem genom ett mord? Ni accepterar alltså inte vårt gällande rättsväsen? OK, varför inte åka tillbaka till ett blatteland där det ålderdomliga 'öga för öga' fortfarande gäller? Jo, för att dessa shithole countries inte lyckas generera nåt välstånd ni kan leva av, så ni kommer heller hit och leechar på oss riktiga människor.
Integrerad, much? Eller bara bidragstagare?
Senast redigerad av mikaels 2019-11-18 kl. 21:18.
Citera
2019-11-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av last1

Det var ju bara en annan blatte han dödade så varför skulle vi svenskar bry oss är ju ett svar på din post.
Han har ju avtjänat det straff som utdömts och det är svårt att kalla sig ett civiliserat samhälle om man godtar att anhöriga hämnas efteråt.
Tycker dock att livstid ska innebära livstid och att fängelsestraffen ska öka i tid generellt. gärna 50-100%.
Inte bara för att straffa utan för att hålla dem borta från gatorna och samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in