2019-11-18, 21:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Valet av vapen har endast att göra med att det är ett crime passionnel.
Hur vet du det?
Det kan lika gärna handla om hämnd för att skydda klanens heder.
Citera
2019-11-18, 21:02
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Jaså, du tror det?

Folk brukar säga så på Internet och bakom stängda dörrar. Tyvärr är det majoriteten av gångerna bara snack och troligtvis även den här gången.
Du fattar inte. Det är inte jag som säger det...det funkar så
Citera
2019-11-18, 21:02
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Stämmer det så är det väl högst troligt att det är någon av kvinnans hitresta bröder från Turkiet som SÖ aldrig levererade pengarna (300k) som han fått av kvinnan. Hämnd dubbelt upp.
Citera
2019-11-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Har en tendens att fastna i kranium om vapnet väger lite. Tyngd är viktigt om one strike skall funka.

Tror att många inte inser att en stor kniv blir otymplig och tänker att det helt enkelt ska bli mer effekt.

Det hade väl rimligen varit bättre med en morakniv eller en likartad mindre kniv som är sjukt vass och passerar eventuella arbetskläder som en dans.

Annars så är väl hammare ett effektivt och alldagligt vapen som givet att man träffar huvudknoppen utan bygghjälm troligen gör BO i minsta fall svagsint resten av livet och i mesta fall stendöd.
Citera
Medlem
Oh-be-wans avatar
Men hur fan kan man komma ut efter bara 13 år för mord? Det borde i enighet med folkviljan vara i alla fall 30år bakom galler för mord.
Citera
Medlem
Kissunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Du fattar inte. Det är inte jag som säger det...det funkar så
Haha, hur funkar det så? Och jo, det var du som sa det.

Du har sett på för mycket film.
Citera
2019-11-18, 21:04
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blood_in
En isoleringskniv kommer man långt med och skulle nog klassas som ”machete” av vissa.
https://www.rockwool.se/produkter/byggisolering/isoleringskniv/
Nej, nej. Ingen isoleringskniv. Denna var större. Såg mer ut som en butcher knife, om du får en bild...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Kortaste tid som är möjligt att bli frisläppt efter vid livstidsdom är när den intagne gjort 12 år vilket skulle motsvara en utdömd strafftid på 18 år. Det är sällan det sker så tidigt men har hänt.
Ofta häktningstiden som spelar in
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissunge
Haha, hur funkar det så? Och jo, det var du som sa det.

Du har sett på för mycket film.
Vänta och se min vän
Citera
2019-11-18, 21:05
Medlem
NinjaRicos avatar
Jag tror ni kanske har rätt men klarlagt såsom i bra bevis på BO har då rakt inte alls framkommit i tråden anser jag. För löst för att det ska ses som fastställt i min värld iallafall.
Citera
2019-11-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Stämmer det så är det väl högst troligt att det är någon av kvinnans hitresta bröder från Turkiet som SÖ aldrig levererade pengarna (300k) som han fått av kvinnan. Hämnd dubbelt upp.

Spontant tror jag man kan hoppa över teorin om pengarna och möjligen söka MGM i hennes anhöriga för att han dödat henne eller att han helt enkelt skapat sig andra fiender under sitt liv. Det behöver ju inte heller vara menat som ett försök till mord även om det nog är det mest troliga.
Citera
2019-11-18, 21:06
Medlem
engladsmileys avatar
Ingen MGM verkar vara gripen? En väns pappa gick rakt in i slagsmålet. Han såg gärningsmannen väldigt bra och nära och tog regnr på bilen han flydde i osv. Den verkar inte leda polisen någonstans...? Stulen bil? Falsk regskylt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in