Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Men han kom ju nyss ut? Man kan väl inte rensa efter tio år räknat från dag 1? Då har man ett rent brottsregister när man suttit av 13 år? Låter ju ologiskt.
Sett till brottsregistret så är det olika tider för olika svårighet på brotten. Det är i detta fall minst 10 år ifrån frigivning och det han precis har passerat är villkorlig frigivning. Hans totala strafftid blir väl 19,5 år om han suttit 13. Det gör att från det datum han anhålls och 29,5 år framåt -givet att han inte döms igen för då skjuts det upp- så ligger hans senaste dom kvar utan att de behöver söka i arkiv.