2019-11-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tvivlar på att detta är preskriberat . Billdalsmannen dömdes för våldtäkt och överfall på den lilla flickan 25 år efter det hänt eller polisen kämpade mot tiden .... några månader från 25 år fick de en DNA träff . Det är 25 år som gäller tror jag på gamla brott men idag så finns ingen preskriberings tid alls . Ingen GM kan känna sig säker med andra ord .
Såg fel av mig 😕 men väldigt märkligt är det ? Men det har väl med hans ålder att göra vid brottet i såfall och idag är regler ändrad . Bedrövligt att en mördare går lös och ev DNA kommer visa på att det är han 😕 Det är bara skamligt att du kan klara dig från ett straff vid grova brott . Skjut en varg el mygla m skatten så åker du in i fikan .. mörda någon ? Då kan du leva som du gjorde innan gärningen ... dom fri 😡😡😡
Citera
2019-11-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJoker
Jag har läst dina tröttsamma inlägg och jag måste bara fråga; är det fel i huvudet på dig? Vad är det du inte förstår? Sluta upp med dina dumma jävla frågor och gå igenom materialet i förundersökningen istället.

Hade Hovrättsförhandlingen ägt rum idag så hade Olof Hörning / Wiberg dömts eftersom domstolar värderar bevis annorlunda idag.
Och din självklara motfråga om "källa på det", den kan du stoppa upp i röven.

Du har jävligt rätt i att inget enskilt bevis hade kunnat fälla Hörning/Wiberg. Men jag säger åter igen: En samlad bedömning hade gjort det. Om HovR förhandlingen hade varit idag vill säga.

Helt rätt. Skrämmande att den dåren gick fri. Vi satt på häktet i Härnösand samtidigt och han är en mycket sjuk människa. Sån som han ska man låsa in och kasta nyckeln
Citera
2019-11-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens
Helt rätt. Skrämmande att den dåren gick fri. Vi satt på häktet i Härnösand samtidigt och han är en mycket sjuk människa. Sån som han ska man låsa in och kasta nyckeln

Var han gärningsmannen bakom mordet så verkar han då inte begått något annat brott sen dess.
Citera
2019-11-18, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Nu börjar det närma sig.Bara två veckor kvar innan resultatet kommer.
Förstår fortfarande inte varför det dröjt så länge.

Skulle inte ha för stora förhoppningar på att det offentlighetgörs annat än om det visare sej att sperman kommer från någon annan vilket vi vet är 99,99% säkert att det inte gör.
Han var under 20 år när brottet begicks så att han döms finns nog inte på världskartan.
Största tabben dom gjorde tycker jag var att dom inte hittade henne förens så långt efteråt även fast hon återfanns relativt nära där hon sist sågs och efter att väder och vind har i stort sett förstört alla bevis.
Citera
2019-11-18, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lussens

Berätta lite mer ingående för oss nyfikena
Citera
2019-11-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Nu börjar det närma sig.Bara två veckor kvar innan resultatet kommer.
Förstår fortfarande inte varför det dröjt så länge.

Men det kan lika gärna vara att resultatet kommer i början på nästa år.
Citera
2019-11-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Skulle inte ha för stora förhoppningar på att det offentlighetgörs annat än om det visare sej att sperman kommer från någon annan vilket vi vet är 99,99% säkert att det inte gör.
Han var under 20 år när brottet begicks så att han döms finns nog inte på världskartan.
Största tabben dom gjorde tycker jag var att dom inte hittade henne förens så långt efteråt även fast hon återfanns relativt nära där hon sist sågs och efter att väder och vind har i stort sett förstört alla bevis.

När (om) polisen får fran en DNA-analys från det där provet.. vad händer då?
Citera
2019-11-22, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
När (om) polisen får fran en DNA-analys från det där provet.. vad händer då?

Återstår ju att se. Ingen som vet för tilfället iaf
Citera
2019-12-08, 17:02
Medlem
Vem var det polisen grep först för mordet?
Citera
2019-12-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Återstår ju att se. Ingen som vet för tilfället iaf

https://www.allehanda.se/artikel/friade-mannen-kan-inte-domas-for-malinmordet
Citera
2019-12-12, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laudrend
https://www.allehanda.se/artikel/friade-mannen-kan-inte-domas-for-malinmordet

Det visste vi men jag menar att ingen vet om svaret på DNA provet kommer att komma ut eller inte. Det vet ingen
Citera
2019-12-27, 20:51
Avslutad
Tycker det är helt sjukt att ingen sitter inne på en bild på den misstänkte. Med tanke på att han gått igenom 2 rättegångar för ett ganska grovt brott. Nån bild borde finnas på han honom kan tyckas
//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in