Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Det här var riktigt uselt. Även för att vara Stefan Löfven måste det här betecknas som ett nytt lågvattenmärke. Jag trodde inte det gick att sjunka djupare men tydligen är det fullt möjligt för Löfven att hela tiden hitta nya lägsta nivåer. Jag hade noll förväntningar på pajasen men jag blev faktiskt besviken. Den här antiintellektuella, ängsliga och rent ut sagt stendumma människan ska vara Sveriges Statsminister.
Om jag vore arbetslös skulle jag vara riktigt förbannad nu. Det här aset sitter och säger att bara för att du är arbetslös så blir du kriminell och så till avancerade graden att du går ut och avrättar personer på gatan. I princip Alla som var över 20 år när 90-tals krisen slog till har varit arbetslösa i längre eller kortare perioder. Vi skulle alltså enligt Löfven ha blivit kriminella som något sorts predestinerat öde? Det här är en spottloska rakt i ansiktet mot alla hederliga och skötsamma arbetssökande nuvarande såväl som före detta i Sverige. Inte bara i Sverige förresten, de flesta länder särskilt i Sydeuropa skulle väl enligt Löfven vara i inbördeskrig vid det här laget eftersom arbetslösheten i tex Spanien och Grekland varit skyhögt över Sveriges. Den här pajasen har förövrigt administrerat en regering under 4 år av stark högkonjunktur och Sverige klarade sig mycket lindrigt undan finanskrisen ändå har han mage att skylla på borgarna som ända argument till varför det ser ut som det gör.
Jag börjar faktiskt fundera på om det är något fel på Stefan Löfven, psykiskt, personlighetsstörning eller lätt begåvningshandikapp? Han verkar helt bortkopplad från verkligheten, han har ingen insikt om att handlingar får konsekvenser, ingen självkritik. Han är fullständigt obildad och kan inte detektera samhällsförändringar och dra lärdom av historien. Han verkar inte förstå samtiden och varför samhället ser ut som det gör utan rapar upp samma invanda buzzwords om och om igen.
Var det förresten någon som lade märke till vad som hände med hans ögon när reportern ställde frågan om varför de flesta gängkriminella är invandrare? Ögon for iväg för någon sekund snett upp. Såg riktigt skumt ut. Kolla in , det syns tydligt.
Tyvärr så visar S,C,M,Kd,L,V,Mp på samma sak.
Det har sparats och snålats på än det ena och än det andra. Men plötsligt så finns det massa resurser på fler poliser och annat.
Hur fan vore det med lite självkritik från samtliga partier, utan sd som inte varit i närheten utav några beslut ?
5 år med S och åtta år med alliansen går inte obemärkt förbi.