Citat:
Ursprungligen postat av
HenKarl
…
Är ett samhälle som aktivt arbetar för att avskaffa sig själv att klassas som kulturellt välordnat?
Jag har på intet vis beskrivit folkstyre på det sätt som du antyder. Det faktum att du ser ett behov av att kunna avsätta folket är i sig själv talande nog för att förstå ditt fientliga förhållande till både demokrati och det svenska folket.
Mitt fetade.
Hur ska jag ens kunna bemöta svamliga påståenden som du dragit fram ur arslet?
Nå, men förklara då vad du menar med folkstyre. Själv är jag en varm anhängare av vår representativa liberala demokrati, där man kan avsätta de politiker man inte gillar genom röstsedeln. Inte heller är jag fientligt inställd till det svenska folket, eller något annat folk heller för den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av
HenKarl
(…)
Om, eller förhoppningsvis när, folket reser sig mot förrädarna i bla. politikerklassen och om detta då skulle resultera i ansvarsutkrävande och dödsdomar skulle det absolut inte finnas något "odemokratiskt" i detta. Tvärtom! Det skulle vara folkets demokratiska dom över förräderiet.
Jaha, det fascistiska tramset i vanlig ordning. "Folket" är alltså den minoritet som skiter i den demokratiska processen och tar saken i egna händer.
Att hänga dockor utanför kommunhus är då civiliserat i dina ögon.