2019-11-17, 10:47
Medlem
Tycker att man har läst om dessa rånöverfall i Knivgötet en längre tid nu. Flera fall av knivmord har dessutom skett. Frågan är vad polisen gör åt det hela? Har dem någon operation för att rensa upp bland slöddret på stan? Vad görs?

Kan mycket väl tänka mig att många av dem som ställer till det är illegala och inte ens borde vara här. Det kommer att krävas Reva-kommissioner i många svenska städer för att utvisa illegala.
Citera
2019-11-17, 11:03
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Tycker att man har läst om dessa rånöverfall i Knivgötet en längre tid nu. Flera fall av knivmord har dessutom skett. Frågan är vad polisen gör åt det hela? Har dem någon operation för att rensa upp bland slöddret på stan? Vad görs?

Kan mycket väl tänka mig att många av dem som ställer till det är illegala och inte ens borde vara här. Det kommer att krävas Reva-kommissioner i många svenska städer för att utvisa illegala.

Sverige är världsberömt för sina låga straff och fängelser som är rena lyxhotellen jämfört med andra länder så detta har lockat hit diverse patrask från andra länder.

Bara fråga vilken yrkeskriminell babbe som helst så får ni det svaret. Så tyvärr, Göteborg har blivit en kriminell skitstad och kommer så förbli fram till dess hårda tag tages.
Citera
2019-11-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De kommer ju upp mot dej med kniven mot magen eller strupen .
Du hinner inte ta fram kniv då.
Visst har du kniv i handen så kanske det går. Men värsta e om du hugger fel å personen hugger dej 3-4 ggr snabbt i magen eller i halsen.

Själv blivit rånad , då kom en fram med pistol mot magen. Hann inte se pistolen. Trodde det va någon som skulle fråga efter cigg.

Killen va ensam men hade flera med sej som stod längre ifrån .

Vad gör man ? Gav han 200 spänn . Sen fick jag gå
Då kommer hans polare efter mej å hotar mej att inte ringa snuten.

Det va även tjejer med i gänget
Han med pistolen va invandrare , han som kom och hotade va svensk , allafall pratade ren svenska och såg svensk ut.

Detta va en vanlig dag kl 17.00
Anmälde aldrig

Svenskar måste ändra hela sitt sätt att tänka och bete sig. Ingen kommer någonsin upp till mig och frågar om cigg. Aldrig hänt. Varför inte? Jo jag visar pondus och styrka och visar jag är beredd försvara mig genom hela min attityd och kroppshållning.

Rånare ser direkt vem som de uppfattar som svag och vek. De väljer lätta offer.

Bära vapen för självförsvar ökar självförtroendet och kan på rätt sätt vara lagligt använda i nödvärn i Sverige.

Hur många knivrån tror ni sker i Texas där laglydiga får bära dolda vapen?
Citera
2019-11-17, 11:15
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Det varnades för dessa "goa gubbar" redan på farsans tid. Götaplatsen och andra tillhåll för skumrask var no-go-zoner på nätterna på 70-talet. Droger flödade och knivrån var vanligt redan då.

Nu ser vi att i takt med att samhället blir mer ojämlikt och folkgrupper marginaliseras och förtrycks systematiskt så ökar också behovet av att råna.
Citera
2019-11-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
När polisen nu gett upp (förutom jaga NMR så klart) så blir frågan varför rånoffer inte beväpnar sig och försvarar sig? Är alla svenskar cucks och kärringar?

Man skämms hur svenskarna curlat sin barn till att bli feminina och svaga halvmän som låter fega invandrargäng förnedra dem.

Något Off-topic och extremt lång post men:

En sak jag kan sakna från min uppväxt är synen på människan i samhället. Du fick ditt värde genom vad du tillförde.

Idag får du ditt värde bara genom att födas och finnas.

Förut la man inte allt ansvar på polisen. Alla i samhället fick dra sitt strå till stacken för att rensa oönskade individer.

Jag ska inte prata för mycket om Stockholm, men iaf runt i Småland skulle såna här gängrån som i tråden aldrig kunnat existera i min barndom. Försökte nån råna dig så hade du alla möjligheter att komma tillbaka med brorsan och knogjärnet och det skulle aldrig vara snack om att du skulle åka in för självförsvar.

Idag kan du göra i princip vad som helst och det finns alltid de som kommer stötta dig. Det gör det lätt för de här gängen att göra vad de vill, för nu är det bara våra korta fängelsestraff som finns kvar att ”frukta”.

Skäms-delen är borta för alla blundar och hoppas att det ska bli bättre. När gängkräken kommer ut finns allsköns soc.program och humanister redo att krama dem.

Du hörde aldrig någon som sa ”det är ju en såååå fin kille” om dylika kräk förut. Familjen gick istället och stirrade i backen i ett år och gav kalla handen åt sonen som dragit skam över dem.

Våra straff fungerade bättre då också; för det var inte bara att nån åkte in på hotell i något år utan det värsta var ”skäms-faktorn”. Du höll dig i skinnet på ett helt annat sätt, för föll du dit så var det i princip bara att hänga sig efteråt då du var persona non grata på bygden.

Kom det ett gäng med tjuvar så var gubbarna ute med hagelgevären och påkarna och patrullerade. Fick de tag i någon så var det i princip tjära och fjädrar och skulle tjuvråttan försöka sig på en motanmälan så skulle poliserna skratta gott ända in i till häktet.

Jag ska inte säga att allt var bättre förr, det fanns de som for illa på ett sätt som inte hade skett idag. Oftast hemmiljö där t ex pappan var en tillgång i samhället; då blundade många för vad som skedde inom väggarna. Det är självklart inte OK.

Men min poäng är att jag ändå saknar den tiden då det fanns en poäng i att vara rejäl, som det hette. Då kunde du jobba i skogen, som tvätterska eller på bank men så länge du gjorde ditt för samhället så var du värd nåt. Du skapas som ett rent blad och sen är det upp till dig att formas till en samhällstillgång. Misslyckades du så föddes det snart fler personer som kunde försöka efter att du gått ner dig i tjärnen.
Citera
2019-11-17, 12:22
Medlem
Är det som vanligt? Alfa-hanar fr AAA-folkgruppen (araber, afrikaner, afganer) i farten?
Citera
2019-11-17, 12:51
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Så har det redan blivit här, tyvärr. Skulle in i Nordstan förra veckan så ser jag en kvinna som går med sin barnvagn framför mig så kommer det en tattare och rycker hennes plånbok ifrån henne så jag skrek till åt han, men han sprang iväg fort som bara den. Håll er undan från Nordstan dag som natt!

Varför jagade du inte idioten?
Citera
2019-11-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Sverige är världsberömt för sina låga straff och fängelser som är rena lyxhotellen jämfört med andra länder så detta har lockat hit diverse patrask från andra länder.

Bara fråga vilken yrkeskriminell babbe som helst så får ni det svaret. Så tyvärr, Göteborg har blivit en kriminell skitstad och kommer så förbli fram till dess hårda tag tages.

Sverige lever på lånad tid. Hittills har vänstern mött det ökande våldet i samhället med förnekelse. Nu funkar inte den taktiken längre. Rapporter om våldet har nått utländsk media. Detta på påverkar sverigebilden negativt och först då skiter regeringen på sig och erkänner problemet.

Lagarna måste göras om så att polisen får visitera utifrån profilering. Ser du skum ut och beter dig skumt på stan så ska du kunna sugas in.

Gör det dessutom olagligt att vistas i landet utan någon form av uppehållstillstånd.
Citera
2019-11-17, 12:56
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De kommer ju upp mot dej med kniven mot magen eller strupen .
Du hinner inte ta fram kniv då.
Visst har du kniv i handen så kanske det går. Men värsta e om du hugger fel å personen hugger dej 3-4 ggr snabbt i magen eller i halsen.

Själv blivit rånad , då kom en fram med pistol mot magen. Hann inte se pistolen. Trodde det va någon som skulle fråga efter cigg.

Killen va ensam men hade flera med sej som stod längre ifrån .

Vad gör man ? Gav han 200 spänn . Sen fick jag gå
Då kommer hans polare efter mej å hotar mej att inte ringa snuten.

Det va även tjejer med i gänget
Han med pistolen va invandrare , han som kom och hotade va svensk , allafall pratade ren svenska och såg svensk ut.

Detta va en vanlig dag kl 17.00
Anmälde aldrig

Crazy. Men det är viktigt att anmäla sånt. Även om polisen inte griper någon så blir det en del i statistiken, polisen rapporterar alltid på sin sida om händelser som sedan media fångar upp. Och om media aldrig fångar upp det så är det som att det aldrig har hänt. Och då fortsätter eländet.
Citera
2019-11-17, 13:45
Medlem
Oh-be-wans avatar
Så fort man blir rånad gå till socialen och kräv tillbaka pengarna. Så att man får tillbaka det som var stulet.
Citera
2019-11-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Utvecklingen i Göteborg en skräck!

Centrala delarna ser ut som ett Zoo.

Öppen droghandel, ensamkommande och nyanlända ÖVERALLT!

Folk rånas både mitt på dagarna och resten av dygnet.
Och ändå röstar ni för detta.

SD har endast ca 20%.
Citera
2019-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det varnades för dessa "goa gubbar" redan på farsans tid. Götaplatsen och andra tillhåll för skumrask var no-go-zoner på nätterna på 70-talet. Droger flödade och knivrån var vanligt redan då.

Nu ser vi att i takt med att samhället blir mer ojämlikt och folkgrupper marginaliseras och förtrycks systematiskt så ökar också behovet av att råna.

Vilket är helt fel.

Bodde själv på Aschebergsgatan under 70-talet och dessa problem fanns knappt. Skedde ett personrån så var det big news! På den tiden kunde tjejer gå hem ensamma från krogen utan problem.

70-talet i centrala Göteborg var oerhört lugnt och fredligt jämfört med dagens kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in