Citat:
Ursprungligen postat av
Rudel-Stuka-Ace
När polisen nu gett upp (förutom jaga NMR så klart) så blir frågan varför rånoffer inte beväpnar sig och försvarar sig? Är alla svenskar cucks och kärringar?
Man skämms hur svenskarna curlat sin barn till att bli feminina och svaga halvmän som låter fega invandrargäng förnedra dem.
Något Off-topic och extremt lång post men:
En sak jag kan sakna från min uppväxt är synen på människan i samhället. Du fick ditt värde genom vad du tillförde.
Idag får du ditt värde bara genom att födas och finnas.
Förut la man inte allt ansvar på polisen. Alla i samhället fick dra sitt strå till stacken för att rensa oönskade individer.
Jag ska inte prata för mycket om Stockholm, men iaf runt i Småland skulle såna här gängrån som i tråden aldrig kunnat existera i min barndom. Försökte nån råna dig så hade du alla möjligheter att komma tillbaka med brorsan och knogjärnet och det skulle aldrig vara snack om att du skulle åka in för självförsvar.
Idag kan du göra i princip vad som helst och det finns alltid de som kommer stötta dig. Det gör det lätt för de här gängen att göra vad de vill, för nu är det bara våra korta fängelsestraff som finns kvar att ”frukta”.
Skäms-delen är borta för alla blundar och hoppas att det ska bli bättre. När gängkräken kommer ut finns allsköns soc.program och humanister redo att krama dem.
Du hörde aldrig någon som sa ”det är ju en såååå fin kille” om dylika kräk förut. Familjen gick istället och stirrade i backen i ett år och gav kalla handen åt sonen som dragit skam över dem.
Våra straff fungerade bättre då också; för det var inte bara att nån åkte in på hotell i något år utan det värsta var ”skäms-faktorn”. Du höll dig i skinnet på ett helt annat sätt, för föll du dit så var det i princip bara att hänga sig efteråt då du var persona non grata på bygden.
Kom det ett gäng med tjuvar så var gubbarna ute med hagelgevären och påkarna och patrullerade. Fick de tag i någon så var det i princip tjära och fjädrar och skulle tjuvråttan försöka sig på en motanmälan så skulle poliserna skratta gott ända in i till häktet.
Jag ska inte säga att allt var bättre förr, det fanns de som for illa på ett sätt som inte hade skett idag. Oftast hemmiljö där t ex pappan var en tillgång i samhället; då blundade många för vad som skedde inom väggarna. Det är självklart inte OK.
Men min poäng är att jag ändå saknar den tiden då det fanns en poäng i att vara rejäl, som det hette. Då kunde du jobba i skogen, som tvätterska eller på bank men så länge du gjorde ditt för samhället så var du värd nåt. Du skapas som ett rent blad och sen är det upp till dig att formas till en samhällstillgång. Misslyckades du så föddes det snart fler personer som kunde försöka efter att du gått ner dig i tjärnen.