Han skulle inte varit i Sverige. Han skulle flugits till sitt ursprungsland och blivit överlämnad till psykvård eller polis där för länge sedan. Varför ska Sverige ha med honom att göra? Varför var han här och mördade en oskyldig kvinna? Vilka handläggare på migrationsverket, vilka politiker, vilka gränspoliser har sett till att han är här?
Gm är född i Sverige och föräldrarna verkar friska. De hade dessutom ringt både psykakut och polis flera ggr men blivit nekade hjälp
Hahaha hahaha ja svimmar! Att sånna här som du fortf existerar usch är mer rädd för dig än alla gator o alla människor i hela Malmö! Du kan alliera dig till dessa psykfall
Låter ju mest som att du själv är ett psykfall? Hoppas du får god vård från psykakuten och blir kvitt ditt tramadol- och oxymissbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hade gjort om jag vågat redan. Samlar mod.. Men slutar väl med att det blir en impulshandling i berusning, det är då jag är som modigast givetvis. Och varför? Jo hoppet är borta, ser inget ljus, och kan inte komma på en enda sak som skulle kunna göra mitt liv meningsfullt. Har varit kroniskt deprimerad i hela mitt liv. Bättre och sämre perioder givetvis. Vilket har lett till missbruk (alkohol o diverse droger, främst tabletter) ingen direkt hjälp från sjukvården trots otaliga försök. Förutom mer medicinering såklart. 34 år, ensam inga barn, dratt mig ifrån allt socialt liv. Jobbar timmar när ja verkligen måste, men vill helst avstå helt från att jobba. Då ja bara blir irriterad av att höra ngn ens prata me mig. Sakerna man varit igenom sitter helt enkelt för djupt för att bli fri ifrån. Bara o vakna upp o slå på nyheterna får mig att gråta, detta är en hemsk värld, med hemsk mänsklighet. Detta vill jag inte vara med om, skäms nästan för att tillhöra mänskligheten. Drogerna räcker inte längre heller för att få tyst i huvudet. Så mina dagar är räknade. Och nej, jag kan inte leva för min familj, dem lever inte för mig. Och jag gör dem mkt olyckliga, genom att själv vara världens olyckligaste..
OnT: När kan vi vänta oss en rapport från SUS kring skadeläget? Min magkänsla säger att hon kämpar på som en riktig jädra vikingagud och ställer sig upp på sina egna ben igen om tre-fyra månader. Minns det där psykfallet från Tyskland som mördade två stackars barn och mer eller mindre slog ihjäl mamman till barnen. Vilken återhämtning hon gjorde! Då var tillhygget en hammare. Så jag är rejält optimistisk till detta fallet. Hon måste fixa det.
Har kommunen uttalat sig för övrigt om varför GM inte lades in för vård? Har det anmälts till IVO att han släpptes ut?
Låter ju mest som att du själv är ett psykfall? Hoppas du får god vård från psykakuten och blir kvitt ditt tramadol- och oxymissbruk.
OnT: När kan vi vänta oss en rapport från SUS kring skadeläget? Min magkänsla säger att hon kämpar på som en riktig jädra vikingagud och ställer sig upp på sina egna ben igen om tre-fyra månader. Minns det där psykfallet från Tyskland som mördade två stackars barn och mer eller mindre slog ihjäl mamman till barnen. Vilken återhämtning hon gjorde! Då var tillhygget en hammare. Så jag är rejält optimistisk till detta fallet. Hon måste fixa det.
Har kommunen uttalat sig för övrigt om varför GM inte lades in för vård? Har det anmälts till IVO att han släpptes ut?
Men hallå? Vet ni inte att sjukvården i Sverige är kraftigt överbelastad och att det inte finns resurser att lägga in alla psyksjuka? Då blir det så här(har själv bott granne med psykfall som borde varit inlagd).
Vänta med att kalla honom mördare till det finns ett besked från polisen eller vården eller anhöriga till bo som gör honom till mördare.
Vi har nog med rykten och skitsnack i tråden.
eh dum i huvet eller? han mosade för helvete sönder skallen på kvinnan, att hon ens överlevde är ju ett mirakel, och du menar han är ingen mördare ?
Vad fan yrar du om? Per definition är GM ingen mördare.
i din sjuka värld är man det kanske inte men enligt mig det som har kommit ut så är han en mördare oavsett.. ingen frisk människa vi pratar om direkt, som sagt det var bara ren sjuk tur att hon ens överlevde den brutala misshandeln.
i din sjuka värld är man det kanske inte men enligt mig det som har kommit ut så är han en mördare oavsett.. ingen frisk människa vi pratar om direkt, som sagt det var bara ren sjuk tur att hon ens överlevde den brutala misshandeln.
Vad gaggar du om? I din värld? Vem fan bryr sig om din värld? Jag hoppas inte du jobbar som polis eller utredare, för om allt är enligt din värld...ja då lever du där ensam.