Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieR
Det som skulle putta mig närmast gränsen vore om mitt barn dog. Jag skulle nog inte medvetet begå självmord men jag skulle nog riskera att dö av rent ointresse av att överleva. Typ sluta se mig för när jag går över vägen och sådant.
Nej.... tragiskt men sant... man tar inte livet av sig om ens barn dör..... man kämpar vidare i livet, just för att visa ens barn att man fortsätter leva för just barnets skull. Varje dag kliver man upp ur sängen, går till jobbet och gör det man förväntas att göra.....just för att hedra sitt barn som dött.
Min dotter dog för 2 år och 5 månader sedan, hon drabbades av en stroke, helt utan förvarning. Hon blev 20 år gammal. Jag har inte uppfostrat mina barn till att lägga av för att man möts av motgångar eller hinder, jag har lärt dem att man kämpar vidare.... Så jag går upp varje morgon, jag gör det jag ska göra, dels för att ta hand om mitt andra barn, att ge henne allt jag kan i form av trygghet, stabilitet, och dels för att visa min avlidna dotter att jag kämpar vidare för hennes och hennes systers skull. Varje jävla dag är en pina, men jag härdar ut för att jag kämpar för mina barns skull, för att visa dem att jag klarar av att leva vidare och vara den jag under hela deras uppväxt lärt dem att vara.
Jag lever mitt liv för att varje dag minnas min äldsta dotter, en plåga, men jag vet att hon inte skulle vilja att jag bara la mig platt ner....hon vill att jag kämpar vidare.