2019-11-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnnni
Om man lyssnar på Veckans Brott redaktionen nämns att målsägande är "student från en ort utanför Malmö".

Detta får mig att fundera, är kvinnan student i Lund? Om man är ca 25 år och student, är man förmodligen antingen universitet-/högskolestudent eller går någon yrkesutbildning eller folkhögskola. Buss 35 går ju bla till Triangeln där tågen går, och därifrån kan man åka till ex Lund, Helsingborg eller någon annan ort.

https://www.svtplay.se/video/24437141/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-1?start=auto (se 1:39)

Givetvis behöver man inte bo i den ort där man studerar, är tvärtom ganska vanligt just för studenter i Skåne att man bor i orterna runtomkring, och kanske framförallt i Malmö.

Den teorin låter sannolik, den första staden man tänker på med studenter överallt är ju Lund.
Får känslan av att om hon skulle varit boende i Malmö så hade identitet kommit fram rätt snabbt.
Men i en student stad som lund, där folk kommer från hela Sverige och åker hem helt plötsligt, så kan de kanske "smällta" in att en person inte dyker upp helt plötsligt.
Citera
2019-11-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanrecord
Ett ägg blir en höna.

Din bekant borde sluta jobba som ambulanspersonal. Jag hoppas inte det var han som rapporterade till personalen på akuten.
Jag har obducerat lik och anser mig ha rätt bra koll på anatomi.
Du kan OMÖJLIGEN slå av käken än mindre med en planka. Att hennes käke var urled kan jag köpa. Att hon hade öppen fraktur i käkbenet kan jag också köpa. Men inser du vilket våld det krävs för att käken ska ligga några meter bort?
Mig veterligen krävs det skär våld, och ganska allvarlig sådan, för att få loss käken.

Du har muskler, senor, och ligament som är väldigt stabila i området.
Personen kan ha menat tänder och bitar av käkbenet?
Citera
2019-11-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Han kommer dömas till sluten rättpsykvård med särskild utskrivnings prövelse. Hoppas att fanskapet får sitta där resten av sitt meningslösa liv jävla pack!!!
Frågan är varför psykakuten inte tog in honom vid pågående psykos när han tidigare bedömdes våldsam. Måste bli IVO anmälan på det här?
Citera
2019-11-16, 13:56
Medlem
Har fått höra (av andrahandskällor) att de poliser som var först på plats var tvungna att tas ur tjänst efter att de bevittnat denna kvinna. Hon ska ha varit fullständigt sönderslagen/”mosad”.
Citera
2019-11-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Frågan är varför psykakuten inte tog in honom vid pågående psykos när han tidigare bedömdes våldsam. Måste bli IVO anmälan på det här?

Ja det tror jag också det blir. Polisen ansåg han inte tillräckligt våldsam på fredagen. Knappt 1 dygn senare händer det vid busshållplatsen. Detta är en tragedi för alla inblandade som kunde förhindrats.
Senast redigerad av Larunko 2019-11-16 kl. 14:05.
Citera
2019-11-16, 14:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
En rasistisk anti-svensk attack. Araben (och muslimen) såg en nordisk kvinna utan huckle och gick till attack. Islam predikar underkastelse och våld mot icke-muslimer.

Denna kvinna från Höllviken var på helt fel plats vid denna tidpunkt. Området är fullt av mentalsjuka araber och somalier. Vannsine sitta där ensam och lyssna på musik i hörlurar, som gå in i ett rum med giftormar med ögonbindel. Stackars naiva tjej.

Varför ser ni det så naivt om hon blev sönderslagen helt ?
Citera
2019-11-16, 17:59
Medlem
Psykiskt sjuka hör hemma på ett ställe och det är psyket. Tills det att läkaren bedömt patienten som klar nog i skallen att vandra runt i samhället vad hände i detta fall får man ju undra
Citera
2019-11-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubbleagent
Psykiskt sjuka hör hemma på ett ställe och det är psyket. Tills det att läkaren bedömt patienten som klar nog i skallen att vandra runt i samhället vad hände i detta fall får man ju undra

Problemet med psyksjuka personer är att de under tiden de vårdas så tar de sina mediciner som de ska (särskilt om de vårdas enligt LPT). När de väl mår såpass bra att de skrivs ut, så slutar de ta sina mediciner och kan, vid triggers, insjukna i en psykos återigen.
Vem står ansvarig då? Kan man, som psykiatriker, vara ansvarig för en persons psykiska sjukdom även då personen är utskriven?
Citera
2019-11-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Personen kan ha menat tänder och bitar av käkbenet?

Ett ägg blir till en höna.
Citera
2019-11-16, 21:07
Medlem
Någon som har listat ut psykfallet än?
Naturligtvis är det synd om sådana yada yada, men här har vi ett klart fall av aktiv dödshjälp.
Citera
2019-11-16, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Ja det tror jag också det blir. Polisen ansåg han inte tillräckligt våldsam på fredagen. Knappt 1 dygn senare händer det vid busshållplatsen. Detta är en tragedi för alla inblandade som kunde förhindrats.

Han skulle inte varit i Sverige. Han skulle flugits till sitt ursprungsland och blivit överlämnad till psykvård eller polis där för länge sedan. Varför ska Sverige ha med honom att göra? Varför var han här och mördade en oskyldig kvinna? Vilka handläggare på migrationsverket, vilka politiker, vilka gränspoliser har sett till att han är här?
Citera
2019-11-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han skulle inte varit i Sverige. Han skulle flugits till sitt ursprungsland och blivit överlämnad till psykvård eller polis där för länge sedan. Varför ska Sverige ha med honom att göra? Varför var han här och mördade en oskyldig kvinna? Vilka handläggare på migrationsverket, vilka politiker, vilka gränspoliser har sett till att han är här?

Snälla

Vänta med att kalla honom mördare till det finns ett besked från polisen eller vården eller anhöriga till bo som gör honom till mördare.
Vi har nog med rykten och skitsnack i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in