2019-11-16, 06:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
När män styrde var det liksom inte okej att importera tredje världen.

Varför röstade bara 24% av de röstberättigade männen på SD 2018 då?
Citera
2019-11-16, 06:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Mycket bra svar/fråga!

Mitt svar är att det finns bara 24% av den manliga befolkningen som är värd/mogen att axla den manliga rollen. Det är ingen lätt roll. Den kräver rationalitet, integritet och framförallt förmågan att ta hårda beslut för ett godare större syfte än din egna direkta närhets väl.

Du vet, de männen du/ni ständigt är redo att 'byta upp er' till.
Citera
2019-11-16, 09:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag utmanar dig på en faktagranskning.
Varsågod!

Jag vet att som feminist är det lätt att låta sig luras med, och för varje varv uttrycket går under fitthatten blir det värre och värre. Lite som viskningsleken.

Apropå fitthatt förresten,
om en feminist ser ut som en pung i ansiktet och har fitthatt på huvudet, borde inte det kunna klassas som en våldtäkt?

Tack.
Citera
2019-11-16, 11:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Men om majoriteten ledare genom historien fram till nutid varit kvinnor så hade det kanske inte varit så?

Om majoriteten av ledarna genom historien varit kvinnor hade vi haft betydligt mer krig och elände, det är min fasta övertygelse.

Artikeln jag länkade gav mer vatten på min kvarn angående detta.
Citera
2019-11-16, 11:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om majoriteten av ledarna genom historien varit kvinnor hade vi haft betydligt mer krig och elände, det är min fasta övertygelse.

Artikeln jag länkade gav mer vatten på min kvarn angående detta.

Ja med kvinnor i maktställning blir det alltid mer intriger och bråk, givetvis skulle det leda till fler krig.
Citera
2019-11-16, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja med kvinnor i maktställning blir det alltid mer intriger och bråk, givetvis skulle det leda till fler krig.

Finns det någon som ens (ärligt) tror på att kvinnor generellt är lika bra ledare som män???
Citera
2019-11-16, 12:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Finns det någon som ens (ärligt) tror på att kvinnor generellt är lika bra ledare som män???

Ja Dunning Kruger effekten är stark, de som inte har kompetens inom ett område saknar också förmåga att inse att de saknar kompetens.
Citera
2019-11-16, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja Dunning Kruger effekten är stark, de som inte har kompetens inom ett område saknar också förmåga att inse att de saknar kompetens.

Min reflektion på det hela med 'könskriget' (snart 60år gammal militär) är att om dagens feminister bara kunde erkänna fundamentala fakta (som ledarlämplighet, bullshit om lönegap) skulle de vinna över majoriteten av män med. Vi är faktiskt söner alla.., att skydda kvinnor är en reflex. Är man dessutom starkare än de andra så är man som man vanligtvis (de flesta män) frikostig med hur andra tolkar ens närvaro. Det är vad det kostar att vara en stark man helt enkelt.
Citera
2019-11-16, 14:01
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Men om majoriteten ledare genom historien fram till nutid varit kvinnor så hade det kanske inte varit så?
Vi har haft kvinnliga ledare och datan på utfallet är solklar. Vad är det för alternativ verklighet du drömt om?
Vad får dig att tro att kvinnan är ett så annorlunda djur, lille sexisten?
Har du hört talas om Tarja Halonen, Gro Harlem Brundtland, Angela Merkel, Drottning Elisabeth/Margaret Thatcher, Ellen Johnson Sirleaf, Tsai Ing-wen, Michelle Bachelet, Ameenah Gurib, Indira Ghandi, Golda Meir, Benazir Bhutto, Anneli Jäätteenmäki, Yulia Tymoshenko, Jóhanna Sigurðardóttir, Mari Kiviniemi, Yingluck Shinawatra, Helle Thorning-Schmidt, Laimdota Straujuma, Ewa Kopacz, Vassiliki Thanou, Beata Szydło osv?

Nästan varje land som du ser som ett skithålsland jämfört med Sverige har haft kvinnliga statschefer, men inte "världens mest jämställda land".

Får du ihop det på något sätt?
Inte?

Det kan bero på att ni motarbetar varandra och att ni ställt det som kön mot kön och då kan ni aldrig vinna den trovärdighet som behövs.

Vi andra kallar det käbbel.
Sanningen är dock den att det är feminazi som styr i Sverige idag, men det är flera partier i team, som använder sig av den urbota genomkorkade Stefan "were not drunk yet" Löfven som front och syndabock om det skiter sig.
Citera
2019-11-16, 15:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Men hello McFly, anybody home? Läser du ens vad jag skriver? I samma inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jo självklart. De flesta män är också iGnoranta iDioter, skillnaden är bara det att det är socialt accepterat att tycka så enligt feminismen, medan kvinnor blir rejält provocerade om man konstaterar att de har ekorrhjärnor

Bara för att man är man, så betyder det inte att man är kompetent, förstår vikten av ansvar och långsiktigt tänkande osv. Vad ni manshatande feminister däremot inte förstår, är att kvinnor är ännu sämre än män på dessa samhällsbärande punkter.

Det är inte så att bara för att man har en y-kromosom så är man per automatik ett geni; de flesta män är verkligen korkade, och kvinnor är absolut inte smartare än män. Så att kvinnor skulle kunna ta ansvar i demografifrågan, lol... det är ju ännu färre kvinnor som röstar SD, som du kanske har märkt. I rest my case.

Så den mer intressanta frågan är varför ni kvinnor vill importera muslimer och negrer? Klaga inte på att inga svenska/vita män vill röra er med tång efter att ni har auktionerat ut era fittor till halva Bantustan och en tredjedel av Kurdistan.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-16 kl. 15:24.
Citera
2019-11-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Finns jättemånga. Jag är en av dem. Kvinnor har i regel naturliga ledaregenskaper och det härstammar från att kvinnor är mödrar (alltså lärare, uppfostrare, ledare, beskyddare, försörjare).
Citera
2019-11-16, 15:26
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Finns jättemånga. Jag är en av dem. Kvinnor har i regel naturliga ledaregenskaper och det härstammar från att kvinnor är mödrar (alltså lärare, uppfostrare, ledare, beskyddare, försörjare).
Lustigt då att singelmammor i långt högre utsträckning, bara lyckas uppfostra kriminella söner och prostituerade döttrar, medan barn som uppfostras av båda föräldrarna eller singelpappor, blir betydligt mer framgångsrika i livet, enligt all seriös statistik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in