2019-11-16, 12:41
Medlem
landbandys avatar
Förstår inte vad SD och hans advokat har att tjäna på att vänta vidare hela tiden ,varför inte komma till skott och ta tag i en Rättegång istället på en gång?

Så att det blir avklarat .
Citera
2019-11-16, 12:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det var kanske exakt det hon gjorde? Sen mördade han henne?

Ingen av oss här VET. Löjligt att ägna hela tråden åt att diskutera 3-barnsmammam LW´s "skuld" i ett brutalt mord på henne.

Det här har blivit en tråd som borde ligga i ett Skvaller-, religions- eller konspirationsforum.

Det nördiga i det hela är att det verkar som att SD ansett hela tiden att LW haft likadana skyldigheter mot -SD som om hon hade varit gift med SD !!!
Och som jag skrev tidigare så finns det ju inte månggifte än så länge ...inom giftermål när man är ateist som jag läste att SD ansåg sig som !!??

Som gift man har man ju inga som helst möjligheter att göra anspråk på en annan singelkvinnan liv och beteende ...

Då om något ,blir man ju ifrågasatt utav sin egen fru...
Senast redigerad av landbandy 2019-11-16 kl. 12:48.
Citera
2019-11-16, 12:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag var otydlig.

Jag tänker på att det nu har varit perioder med 4 veckor mellan nästa omhäktningsförhandling. Skulle försvaret kunna kräva att det skedde t ex med två veckors mellanrum?

Nu menar jag inte att överklaga häktningen, utan att försvaret kräver en omhäktningsförhandling. Kan de kräva en sådan, eller måste de gå med på dessa 4 veckors perioder?

Självklart kan försvaret överklaga men jag tror inte dom har något att vinna,domstolen har gått med på åklagarens begäran om 4 veckors häktning pga utredningstekniska skäl, svar från NFC etc,Så ja dom måste vänta 4 veckor innan dom kan begära en ny häktningsförhandling
Citera
2019-11-16, 13:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om nu otrohet och skilsmässor är ett så vanligt fenomen i Sverige att över hälften av alla gifta par har personlig erfarenhet av det, då vore det väl hyckleri av rang om jag här låtsades vara totalt chockad över att detta gällde även för SD och HD.

Peter Stordalen skriver så här:
”I dag läste jag att föräldrar som mister ett barn, har större sannolikhet att gå ifrån varandra. Det samma gäller kärlekspar där en i förhållandet är allvarligt sjuk.”

Och sen skilde han sig..

Det är alltså inte självaste otroheten som SD hade en särskild anledning att skämmas för - utan med VEM. Och det är där det blir riktigt farligt för Lena.

Ungefär som om SD hade varit otrogen med HD:s syster eller mamma. Då skulle man också ha undrat hur i hela sin dar älskarinnan kunde svika HD till den milda grad.

HD drabbades av dubbelt svek. Att mannen var svekfull hör till vanligheterna, men att även församlingspastorn sviker en hör inte till det vanliga.

Och sen till slut: du vet mycket väl att det ÄR väldigt ovanligt att mannen mördar sin fru, sambo, flickvän. Vi har gått igenom den diskussionen flera gånger. Ca 17-18 per år. Av alla kvinnor i Sverige. Det är inte mycket. Och de flesta män är återfallskriminella, så redan där skiljer de sig från ”oss vanliga”.

SD:s gärningar blir inte mindre svekfulla eller omoraliska bara därför att han inte är ensam bland andra män om dem (otroheten). Däremot är det chockerande att se LW:s svek. Hon placerar sig någonstans bland Knutby-gänget med sitt beteende. Och det går inte att säga: ”Men SD då! Gjorde inte även han fel..?” för att försvara LW.

Varför tror du att L*ena blev mördad?
Av vem och varför?

På vilket sätt har det att göra med mordet hur vanliga skilsmässor är?Det enda skäl till att du om och om förminskar SDs dåliga moral, är för att kunna "förstora" L*enas dåliga moral.

Hur du och jag ser på respektives moral, har inget med mordet att göra, så länge man inte tror att det är ett motiv för en mördare.

Du kan ju tycka att hennes fd pastorsroll innebär ett extra stort ansvar för henne, men tyckte mördaren det? Det är ju det som är det väsentliga i den här tråden.

Tråden handlar om mordet på L*ena, och då måste man kunna koppla det man skriver till ämnet. Till det hör att kunna koppla L'enas dåliga sidor till ett motiv, en motivbild som är gångbar hos en mördare.

Ditt motiv för att skriva ner L*ena är dunkelt begravet i lena ord.

Och visserligen är det inte många kvinnor av alla kvinnor som blir mördade, men av kvinnor som dör av våld är det hela 67% (2/3) som där av våld med någon som de hade en relation med.

"Antalet fall av dödligt våld mot kvinnor där offret och förövaren var eller hade varit i en parrelation uppgick till 22 fall 2018, vilket motsvarar 67 procent av samtliga fall av dödligt våld med kvinnliga offer under året."
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

Din bild av vem som är förövaren vid dödligt våld mot kvinnor i en parrelation stämmer inte. Sådant våld förekommer i alla samhällsklasser. Det stämmer inte att majoriteten är återfallskriminella.

"Manliga förövare av dödligt partnervåld
Manliga förövare av dödligt våld mot kvinnor skiljer sig åt jämfört med förövare av annat dödligt våld, visar en svensk studie. De är i genomsnitt betydligt äldre, har en mer stabil tillvaro och är i mindre utsträckning arbetslösa vid tiden för brottet än män som begår annat dödligt våld.

Runt hälften av förövarna av dödligt våld mot kvinnor är inte tidigare dömda för något brott. De som redan förekommer i kriminalregistren är mindre kriminellt belastade än förövare av annat dödligt våld. Bara en fjärdedel av dem har tidigare dömts för våldsbrott.
"

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-16 kl. 13:21.
Citera
2019-11-16, 13:01
Medlem
Vad som inom svunnen tid anbelangade SD och LW vill jag framföra följande sagt,

Om det blir bråk mellan två personer är det ofta orsakat av dem båda ?

Sanning: En person med Kluster B personlighets-syndrom (Psykopat, Sociopat, Narcissist, Histrionisk, Bordeline) kan skapa och hålla igång konflikter helt på egen hand. För dem är det livselexir. Döm inte offret !

Vad finns inom en mördares hjärna ?

Frågor: Hur var ifrågavarande:s barndom?
Vilka tecken fanns? Vad drev ifrågavarande till mord?

Försök att se vilka omständigheter som gör att just den här personen [ SD ] går över gränsen och tar en annan människas liv ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-16, 13:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Självklart kan försvaret överklaga men jag tror inte dom har något att vinna,domstolen har gått med på åklagarens begäran om 4 veckors häktning pga utredningstekniska skäl, svar från NFC etc,Så ja dom måste vänta 4 veckor innan dom kan begära en ny häktningsförhandling

Tur att det finns en gymnastiksal i polishuset, som de som sitter häktade får använda ,så att SD kan få utlopp för sin energi ,under de här 4-veckors intervallerna..
Senast redigerad av landbandy 2019-11-16 kl. 13:10.
Citera
2019-11-16, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Nä, bevisläget är detsamma, kanske även ökat. Så det är inte meningsfyllt.
Bara undrade över vilka rättigheter man har som häktad.

Som häktad kanske man vill veta mer exakt varför åklagaren vill ha mer tid på sig och få veta om något nytt har hänt i ärendet

Den som är misstänkt har rätt att få veta varför åklagaren vill ha mer tid på sig i målet, och en chans att försvara sig mot misstankarna och höra om något nytt har hänt som förändrar ens situation.
Citera
2019-11-16, 13:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför tror du att L*ena blev mördad?
Av vem och varför?

På vilket sätt har det att göra med mordet hur vanliga skilsmässor är?Det enda skäl till att du om och om förminskar SDs dåliga moral, är för att kunna "förstora" L*enas dåliga moral.

Hur du och jag ser på respektives moral, har inget med mordet att göra, så länge man inte tror att det är ett motiv för en mördare.

Du kan ju tycka att hennes fd pastorsroll innebär ett extra stort ansvar för henne, men tyckte mördaren det? Det är ju det som är det väsentliga i den här tråden.

Tråden handlar om mordet på L*ena, och då måste man kunna koppla det man skriver till ämnet. Till det hör att kunna koppla L'enas dåliga sidor till ett motiv, en motivbild som är gångbar hos en mördare.

Ditt motiv för att skriva ner L*ena är dunkelt begravet i lena ord.

Och visserligen är det inte många kvinnor av alla kvinnor som blir mördade, men av kvinnor som dör av våld är det hela 67% (2/3) som där av våld med någon som de hade en relation med.

"Antalet fall av dödligt våld mot kvinnor där offret och förövaren var eller hade varit i en parrelation uppgick till 22 fall 2018, vilket motsvarar 67 procent av samtliga fall av dödligt våld med kvinnliga offer under året."
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

Vet du vad motivet till Lenas mord var med tanke på att du ber skribenter att inte diskutera hennes moral och livsval?

Är du säker på att motivet inte ligger i just hennes moral och livsval?

Om du inte är 100% säker vilket du omöjligt kan vara tycker jag du ska sluta med dina härskarmetoder om vad postare får och inte får skriva om det ämnet.
Citera
2019-11-16, 13:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som inom svunnen tid anbelangade SD och LW vill jag framföra följande sagt,

Om det blir bråk mellan två personer är det ofta orsakat av dem båda ?

Sanning: En person med Kluster B personlighets-syndrom (Psykopat, Sociopat, Narcissist, Histrionisk, Bordeline) kan skapa och hålla igång konflikter helt på egen hand. För dem är det livselexir. Döm inte offret !

Vad finns inom en mördares hjärna ?

Frågor: Hur var ifrågavarande:s barndom?
Vilka tecken fanns? Vad drev ifrågavarande till mord?

Försök att se vilka omständigheter som gör att just den här personen [ SD ] går över gränsen och tar en annan människas liv ?

Mvh/ @JokerMannen

Hej Jokermannen .

Hur är det med de som har de här personligheterna ? Har de fötts med dem ,eller blir de påverkade utav sin uppväxt ?

Om man levt i ett rätt så kärlekslöst liv i sin barndom ,kan man då få en rädsla att bli övergiven ,eller typ bortglömd ,bortsorterad utav någon man vill ha kontakt med ,kanske till och med behöver ha en typ utav makt över ,för att känna sig sedd ,och för att själv känna att man är betydelsefull som person.

Att man helt enkelt har förmågan att påverka en människa att göra som man vill ,så att man inte blir en osynlig liten diffus person ,vilket kan kännas fruktansvärt för en person med den här sorten utav problematik ?

Enda sättet att känna att man faktiskt existerar .....?Att man blir sedd ...Att någon lyssnar på en och bryr sig om vad man tänker och känner ...

Om en sådan person då blir ifrågasatt utav den man vill bli ombrydd av ,då gör det så ont ...ont ..ont ..så man vet inte vad man skall ta sig till .....

(spekulation)

Undrar ?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-16 kl. 13:34.
Citera
2019-11-16, 13:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Nä, bevisläget är detsamma, kanske även ökat. Så det är inte meningsfyllt.
Bara undrade över vilka rättigheter man har som häktad.

Som häktad kanske man vill veta mer exakt varför åklagaren vill ha mer tid på sig och få veta om något nytt har hänt i ärendet

Den som är misstänkt har rätt att få veta varför åklagaren vill ha mer tid på sig i målet, och en chans att försvara sig mot misstankarna och höra om något nytt har hänt som förändrar ens situation.

Som häktad så har du väldigt få rättigheter och om du dessutom är häktad med fullständiga restriktioner så är dom ännu mindre,När något nytt dyker upp i utredningen så får SD sin chans att försvara sej när utredarna kallar till ett nytt förhör med honom,och sedan så tror jag att försvararen håller täta kontakter med SD så han delges säkert löpande vad som händer i utredningen
Citera
2019-11-16, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet du vad motivet till Lenas mord var med tanke på att du ber skribenter att inte diskutera hennes moral och livsval?

Är du säker på att motivet inte ligger i just hennes moral och livsval?

Om du inte är 100% säker vilket du omöjligt kan vara tycker jag du ska sluta med dina härskarmetoder om vad postare får och inte får skriva om det ämnet.

Nu var det ju sno jag frågade.
Och det utifrån vad sno skrev.

Jag frågade inte utifrån vad jag tror.

Hur ska man kunna diskutera om man inte får ifrågasätta?
Citera
2019-11-16, 13:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nu var det ju sno jag frågade.
Och det utifrån vad sno skrev.

Jag frågade inte utifrån vad jag tror.

Hur ska man kunna diskutera om man inte får ifrågasätta?

Jag förstår det och tycker det är jättebra att diskutera. Ibland känns det bara (på senare tid) som att du säger att man inte får skriva si och så... Vilket ju inte är att diskutera. Men jag kanske missuppfattar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in