2019-11-16, 12:12
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena kan ha varit arg för att SD skulle resa till USA med HD och därför bestämt sig för att göra en egen resa med en annan man.

De kanske bråkade om detta på mordkvällen? Lena ville att SD skulle avboka sin resa med HD om hon skulle ställa in sin resa med BeholderX?
Ja, både SD o LW försökte göra varandra svartsjuka (?) genom att utnyttja andra?
Citera
2019-11-16, 12:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vilken djävulusisk soppa de skapade ,inte ens "ätbar" ju....

Förstår inte varför de inte kunde sköta sina egna liv på varsitt håll istället för att involvera sig i varandras görande och låtanden ?

Kan ju vara därför det inte existerar månggifte här ,det skulle tära på allas krafter ,det märks ju här ...

Ja det måste tyvärr ha varit en giftig soppa med tanke på att utgången blev ett mord.
Citera
2019-11-16, 12:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Bara en tanke. Eftersom det, enligt en del, verkade som om LW hade svårt att acceptera avvisande från SD, även om hon själv kanske inte ville ha honom, så försökte hon få SD svartsjuk med hjälp av Beh*ld*r.. (spekulation)

Ja vem vet ??

Bättre fly än illa fäkta ,är ju ett ordspråk som LW skulle ha följt ...för att hålla på med sådant kan ju vara aningens farligt vad det verkar
Citera
2019-11-16, 12:16
Medlem
Citat:
Hon kanske ville visa SD att "det finns minsann andra män som vill ha henne" Hon kke utnyttjade Behold*rexX?

Citat:
Oj ? Tror Du ?

Hon tog nog för sig av det hon villa ha.
Det står i tråden att LW å SD pausade i bland när LW hade någon annan.

Det tyder ju inte direkt på att hon va varken hunsad nertryckt
eller livrädd för SD.
Citera
2019-11-16, 12:17
Medlem
Citat:
Bara en tanke. Eftersom det, enligt en del, verkade som om LW hade svårt att acceptera avvisande från SD, även om hon själv kanske inte ville ha honom, så försökte hon få SD svartsjuk med hjälp av Beh*ld*r.. (spekulation)

Hon ville väl "vinna". Hon ville att SD skulle tråna efter henne och visa sin svartsjuka (som hon kanske blandade ihop med kärlek?). Hon ville visa för andra att det var SD - och inte hon själv - som klamrade sig fast.

Hon ville visa för HD att SD var hennes - inte HD:s.

Kan tänka mig att hon kände sig sårad över det faktum att SD inte hade kunnat bestämma sig under flera års tid och att hon LW hade fått nöja sig med att gömma sig i buskarna.
Citera
2019-11-16, 12:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Hon kanske ville visa SD att "det finns minsann andra män som vill ha henne" Hon kke utnyttjade Behold*rexX?

Så nu utnyttjade hon män också?? Det finns tydligen inte något stopp på denna parodi va??
Citera
2019-11-16, 12:22
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon ville väl "vinna". Hon ville att SD skulle tråna efter henne och visa sin svartsjuka (som hon kanske blandade ihop med kärlek?). Hon ville visa för andra att det var SD - och inte hon själv - som klamrade sig fast.

Kan tänka mig att hon kände sig sårad över det faktum att SD inte hade kunnat bestämma sig under flera års tid och att hon LW hade fått nöja sig med att gömma sig i buskarna.
Håller med! Så tror jag jag oxå det var. Blev som en fix idé hos LW (spekulation) "Du SKA vilja ha mig!"
Citera
2019-11-16, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ingen ifrågasätter SD skuld i affären däremot är det en del i tråden som försöker få det till att Lena inte hade någon skuld (i affären och gentemot HD). Det är därför skribenter som exempelvis sno skriver om att även Lena hade skuld (i affären och gentemot HD, inte i mordet!).

Du förstår väl att sno inte menar att det är enbart Lenas fel att affären inleddes? De var båda vuxna som tog ett aktivt beslut att påbörja något som skulle såra många människor.

Nu är jag väldigt säker på att sno kan svara för sig själv.

Sno pratar faktiskt i termer av att Lena "raggar".
När man hamnar i den här diskussionen om vem som är värst, så är man helt fel ute. Det har ingenting med mordet att göra.

Nu tror jag att det är SD som är skyldig, så då faller det helt. Jag tror inte att SD mördade L*ena för att hon var pastor (eller inte) och att hon var otrogen med honom. Inte heller tror jag att han mördade henne för att han tyckte att hon var dum mot HD genom otroheten eller att hon var dum mot hans barn.

Jag tror inte heller att det finns någon som skulle kunna ha ett sådant motiv som inte är vid det här laget synad i sömmarna.

HD är just nu misstänkt, så vi får se var det slutar.
--------------------------------------------------------
En passus.

Sno förminskar SDs ansvar genom att förklara hans otrohet så här:" Det är väldigt tråkigt, men det händer relativt ofta. Det där med ”i nöd och lust” är väldigt få som tar på allvar. Man bara säger så av gammal vana och gifter sig i kyrkan i brist på bättre lokal."

Medan L*enas del är :
"Om man däremot inte ens kan lita på en pastor så att hon inte försöker ragga upp ens man medan man själv är sjuk.. då har världen blivit riktigt galen. Då kan man inte lita på någon.."

Sedan vet jag inte vem sno tror har utfört mordet eller varför det har skett.

Det har en stor betydelse för varför man anser det viktigt att utmåla L*ena på det sätt som han gör.

Jag skulle vilja säga att om SD är den skyldige, så är det hemskt att försvara det beteende SD har haft, genom att sexuellt flörta helt öppet på simklubben, sexuella anspelningar till barnens kompisars mammor, att vara otrogen och att trakassera, hota och slutligen mörda sin älskarinna. Ljuga och leva livet som att det handlade om bullar och caher som att inget har hänt.

Ingen hedersvärd man i mina ögon.
L*enas brister är ingenting, ingenting i förhållande mot vad denna man har förstört för evigt, i generationer, för många, många människor, inklusive sin egen familj och barn.

Hur man kan ens släta över en misstänkt persons del i att det slutade i ett brutalt mord, ja det är något jag inte kan förstå. Om man inte tror att SD är mördaren, utan någon inom kyrkan är ansvarig för mordet kanske? Eller möjligen om man själv är inblandad som någon part på SDs sida, har själv en familjemedlem som har mördat, eller själv mördat. Då kan de egna försvaren gripa in, för att lindra den egna plågan.
Citera
2019-11-16, 12:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

LW skulle ha satt ner foten och sagt till SD ATT nu är det slut på de här idiotierna .
Du SD, får se till att reda runt med HD i ert äktenskap bäst ni vill ,och jag LW kommer nu att försöka hitta ett eget liv utan dej inblandad SD ,så att jag kan bli lycklig på egen hand ...

Om det var detta som diskuterades där bakom planket vet ju inte jag ,men att det skulle leda till mordet på LW så var det ju fruktansvärt för det var ju det enda rätta ,att de faktiskt gick skilda vägar...

Eller vad tycker Ni andra i tråden ?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-16 kl. 12:32.
Citera
2019-11-16, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Försvaret överklagade en gång till HovR å det gick ju inte alls deras väg.
Din sista fråga förstår jag inte riktigt vitsen med.

Nä, jag var otydlig.

Jag tänker på att det nu har varit perioder med 4 veckor mellan nästa omhäktningsförhandling. Skulle försvaret kunna kräva att det skedde t ex med två veckors mellanrum?

Nu menar jag inte att överklaga häktningen, utan att försvaret kräver en omhäktningsförhandling. Kan de kräva en sådan, eller måste de gå med på dessa 4 veckors perioder?
Citera
2019-11-16, 12:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
LW skulle ha satt ner foten och sagt till SD ATT nu är det slut på de här idiotierna .
Du SD, får se till att reda runt med HD i ert äktenskap bäst ni vill ,och jag LW kommer nu att försöka hitta ett eget liv utan dej inblandad SD ,så att jag kan bli lycklig på egen hand ...

Det var kanske exakt det hon gjorde? Sen mördade han henne?

Ingen av oss här VET. Löjligt att ägna hela tråden åt att diskutera 3-barnsmammam LW´s "skuld" i ett brutalt mord på henne.

Det här har blivit en tråd som borde ligga i ett Skvaller-, religions- eller konspirationsforum.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-11-16 kl. 12:37.
Citera
2019-11-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag var otydlig.

Jag tänker på att det nu har varit perioder med 4 veckor mellan nästa omhäktningsförhandling. Skulle försvaret kunna kräva att det skedde t ex med två veckors mellanrum?

Nu menar jag inte att överklaga häktningen, utan att försvaret kräver en omhäktningsförhandling. Kan de kräva en sådan, eller måste de gå med på dessa 4 veckors perioder?

Jag tror jag lämnar bollen till någon annan istället för å gissa.

Kan säga att det inte är unikt med fyra veckor, har sett det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in