2019-11-16, 06:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
På det stora hela taget så pröjsar du ingenting hit. Däremot lägger du pengar på muslimsk tillväxt

Sant. Det räckte med min snopp & säd i en skön kvinna för att främja muslimsk tillväxt. Slynglarna som jag håller vid min barm är och kommer förbli muslimer.
Citera
2019-11-16, 06:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Lurade på vad?

1) Att relationer handlar om kärlek och inte om att byta resurser mot sex.

2) För kvinnor är det självklart, men många män tror att relationer är "gratis" för att kvinnan tycker om det.
Citera
2019-11-16, 06:43
Medlem
Babianens avatar
Här är en artikel som förklarar för hur relationer fungerar för er män som fortfarande copar, The Price of Sex

Citat:
On the surface, in a mining town, the gender pay gap is huge, with the vast majority of money officially going to men. And yet, by Saturday morning, much of the cash has been transferred to bar owners, prostitutes, girlfriends, and wives. A privileged observer might suggest that women in such a town ought to be liberated to earn their own money. But the point is that they already are. While most fair-minded people would no doubt agree that women should be free to take mining jobs if they choose, it’s unlikely that many women want such gruelling, dangerous, and unhealthy work when being a bar prostitute, a girlfriend, or a wife to a miner is available as an alternative.

Citat:
During another African trip—this time to Bamako in Mali—I asked a young man whether he had a girlfriend. He explained “Non… pas moto, pas copine.” He had no moped, and so, no of course he didn’t have a girlfriend. He told me that the girls back home in his village were friendly and open, but the big-city Bamako girls had higher expectations. So, naturally, buying a moped became a priority for any aspiring young Malian. I had noticed that Bamako’s streets were filled with mopeds, mostly driven by men, but often with women riding pillion. For a man there, a moped means sex as well as transport. These anecdotes point towards the difficulty involved in calculating the extent of the sex trade. Some percentage of Bamako’s moped sales represent a hidden transfer of wealth from men to women: men buy mopeds, and women get free transport. What is this transfer of value worth?

Citat:
Now consider how many similar transfers of wealth take place. The UK flower industry was worth almost £1bn last year. Of course, flowers are bought by many people for all sorts of reasons, but many are bought romantically by men for their female partners, or for courtship. What about restaurant meals, hotel rooms, concert tickets, diamonds, taxi fares, cocktails, vacations…? What proportion of money spent by men on these things is related to a promise, a hint, or a mere hope, of sex, whether fulfilled or unfulfilled? Historically, what proportion of the silk carried (invariably by men) along the Silk Road found itself worn by the wealthy wives and mistresses of Europe?

Citat:
the science writer Jared Diamond hypothesises that hunting skills evolved in human males in order to acquire meat that could be traded for sex.

Citat:
If Diamond has answered the question Why Do Men Hunt?, the answer to the corollary question Why Don’t Women Hunt? ought to be obvious. Women didn’t hunt (in the traditional sense at least) because they didn’t have to. Hunting was dangerous and required a large investment of valuable calories. Why hunt when men will bring you meat?

Citat:
Women therefore took a lot of interest in their own, and their rivals’ appearances, in order to copy techniques that other women employed to maximise their attractiveness, and to socially shun and stigmatise younger and better-looking rivals.

Citat:
Publicly acknowledged contracts allowed the development of marriage, in which women could offer exclusive access to their fertility in exchange for a male promise to provide for them (and their children). Sexual exclusivity was valuable to men, because it provided certainty over paternity. In exchange for this guarantee, men paid far more for sex with wives than they would for casual sex.

Citat:
In 2017, the Institute for Fiscal Studies found that men from poor backgrounds in their forties were twice as likely to be single as men from wealthy backgrounds. Another British study revealed that men spend about £1,300 a year more than women on dating. Dating is not just a way to discover a person’s personality, but a way to assess a man’s wealth and generosity. Women are advised by friends to “value themselves” and not sleep with men on a first date. The latest generation of dating apps produce data that reveals the extent of difference between male and female courtship behaviours. A study on Tinder, for example, found that men have to swipe right about 15 times more than women to get a similar level of response.

Citat:
When I interviewed Lady Andromeda, a black, south London sex worker, she explained simply: in poor communities, women can sell sex and do relatively well. In fact, working-class women in London who sell sex can easily earn more than most middle-class men.

Citat:
The book Superfreakonomics outlines a study of male and female MBA graduates. While women earned similarly to men early in their careers, the wage gap rapidly increased. It was found that women “…who leave the workforce are disproportionately those with very high-earning husbands.” It appeared that female MBA graduates often used their MBA to marry high-earning men rather than pursue long-term business careers. On paper, their earnings fell behind men, but in practice, their lifestyles were upheld by switching some of their corporate earnings for sex trade earnings. After all, being a senior manager of a large corporation is punishing, involving long hours, endless travel, and missing out on social and family time. Is it better to be a CEO or a CEO’s wife? Each occupation shares the same wealth, home, vacations, but the CEO’s wife arguably has a better lifestyle than her husband.
Citera
2019-11-16, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.
Nonsens till 100 procent! Du personligen har ett eget ansvar för din egen person. Att leva i ett fritt samhälle betyder inte bara rättigheter, utan även skydigheter.
Jag reser mycket på Thailand och det finns jobb. Du kan jobba på McDonalds, seven-eleven osv, men ändå väljer vissa damer att sälja sin kropp, varför? Jo, dom är lata! Varför ska jag gå upp klockan sex varje morgon för 10.000 bath när jag kan tjäna det fyrdubbla på en kväll.
Ni feminister är förfärliga som vill frånta oss vuxna människor vår frihet.
Om jag vill sälja min kropp, skit i det!
Citera
2019-11-16, 06:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Barnen skiter fortfarande i vilket sålänge han ser till deras basbehov och ger dem kärlek.

Och det är bättre för barnen att ha tillgång till en pappa som är utvilad, glad och nöjd än en pappa som är trött efter jobbet och sur för att han inte får ligga.

Citat:
Jo det skulle jag. Men jag skulle inte säga det om hemmafruarna, de offrar ganska mycket för familjen, till skillnad från din deadbeat-hemmaman.

1) En av mina vänner som är hemmafru dumpar sina barn på sin nanny, dumpar städningen på sin städerska, och går på yoga och tar selfies för sin Instagram. "Offrar mycket för familjen"

2) Att vara en närvarande pappa till sina barn är det viktigaste jobbet som en man kan göra. Sluta shama män som tar ansvar för sina barn.

Citat:
Vilket dina ungar skiter fullständigt i.

Det är klart att de bryr sig om att ha 2 närvarande föräldrar istället för att dumpas på dagis med främlingar.

Citat:
Gör det, två till du kan flasha på flashback tillsammans med fittan.

Stay bitter sis.
Citera
2019-11-16, 07:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är absolut svårbedömt. Jag ska inte låtsas som att alla vetenskapliga bevis fastställer med fullkomlig säkerhet att jag har rätt. Däremot tror jag att jag har bra argument för varför mina källor borde tillmätas högre trovärdighet än de intervjuundersökningar som är legaliseringsförespråkarnas främsta källor. Att vi inte själva skulle vilja prostituera oss är liksom inte ett riktigt argument för att vi inte skulle kunna utvärdera lagstiftning.

Jag skulle tvärtom betrakta det som ett utmärkt exempel på hur vår lagstiftning inte handlar om någon sexualmoralism som ni vill inbilla er, utan just om att minimera negativa effekter.

All forskning talar för att sexköpslagen minskar förekomsten av sexköp i landet, och skattningar från Europas polismyndigheter säger oss att trafficking är ett större problem i länder med legalt sexköp. Att ni upprepar "det har inte haft positiv effekt någonstans" som någon sorts mantra förändrar liksom inte det vetenskapliga bevisläget.

2015 anmäldes 55 fall av människohandel kopplade till tiggeri på 4500 tiggare. De flesta av dessa anmälningar lades ner. Det kommer in fler anmälningar kopplade till prostitution än tiggeri. Vi har betydligt fler dokumenterade fall kopplade till prostitution. Hade ni tillämpat samma resonemang runt tiggare hade vi hört om hur de flesta faktiskt är här frivilligt och det bara är en liten del som utsätts för tvång, men när det kommer till något ni inte gillar duger det plötsligt med några enstaka exempel för att argumentera för ett totalförbud. Lustigt hur det där fungerar.

Jag är inte bekant med Melissa Farleys verksamhet. Som sagt, selektionseffekter är ett givet problem i kvalitativa undersökningar, det håller jag med om. Just därför har jag valt att främst förlita mig på de kvantitativa jämförelser.

Hur förhåller sig medlemsenkäter för organisationer som Rose Alliance till ovanstående problem? Mitt svar är att de har exakt samma problem som om en intervjustudie av traffickingoffer. Lobbyorganisationer som arbetar för legalisering attraherar självklart de som har positiva erfarenheter, medan de stöter bort de som har negativa eller blandade erfarenheter av prostitution. Rose Alliance har ett drygt hundratal medlemmar, och inte ens något krav på att dessa måste vara aktiva inom prostitution. Även om de och liknande organisationer vill mena sig tala för alla prostituerade så utgör de bara en liten del av populationen.

Det här är ett mycket märkligt resonemang. Om vi antar att det ligger i polisens intresse att överdriva brottsligheten, varför skulle de överdriva just människohandeln? Och varför skule den tyska polisen överdirva mer än den svenska?

Ja, det är ofta svårt att komma åt människohandlarna. Enskilda domar kan dock motsvara hundratals prostituerade som friges från människohandeln.

Ja, du kan ju tycka det om du vill. Jag känner mig ärligt talat trygg i att allmänheten förstår det orimliga i det tankesättet och känner inget behov av att debattera det.

Det är ett obevisat antagande. Tyska polisen själva säger tvärtom att det blivit svårare att få tillgång till bordellerna då man måste kunna styrka misstanke om brott.

Det är faktiskt ett bra argument, men jag måste också fråga mig hur stor den här effekten är. Den tycks uppenbarligen inte vara tillräcklig för att stävja människohandeln.

Det är för mig fullkomligt uppenbart att målet med lagstifning inte ska vara att sexhandeln ska vara så bra den kan bli eller att vi ska ha en blomstrande sexindustri i landet, utan att vi ska ha så få människor som möjligt som far illa på grund av sexhandeln. Det betyder dock inte att jag hatar prostitution, eller tror att det nödvändigtvis måste vara förbjudet. Jag skulle tvärtom uppmuntra ett system som faktiskt gör det möjligt att skilja på den frivilliga och ofrivilliga prostitutionen, kanske genom tydliga regleringar och tillstånd mot försäkran om att de prostituerade har regelbunden myndighetskontakt. Tittar man på statistiken så är det dock tydligt för mig att det inte är vad som finns i de länder där sexköp idag är lagligt.

Hela det här inlägget är ett praktexempel på vad jag menar är cherrypicking av fakta. För att ta upp en del av svamlet för att visa vilken låg nivå du ligger på, människohandel.

Varför väljer du 2015 och anmälda brott istället för domar? Jo, för att dessa siffror möjligen skulle kunna ge lite tyngd till din önskan om hur världen borde se ut. Därför väljer du inte att ta upp den färskaste statistiken och faktiska domar.
Råttan i pizzan, Sverige har aldrig varit tryggare, anmälningsbenägenheten har ökat, bla bla bla. Så komiskt att ni fortsätter behålla huvudet i sanden.
Däremot tror jag att antal fall av människohandel kopplat till prostitution kommer öka, i takt med att framförallt Afrikaner illegalt väller in i Europa pga bristande gränskontroller så kommer all människohandel öka. Precis som all annan brottslighet.

Att du tror att dina källor är bättre och att du tolkar siffror bättre än andra är självklart. Jehovas vittnen har likadan uppfattning om sina påståenden.
Tyvärr har Silverarken dykt upp precis lika lite som feminister och vänsterliberaler haft rätt i något som helst gällande framtidsprognoser.
Citera
2019-11-16, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Så ska det låta!
Pöbeln har talat!
Avhumanisera, bussa på lynchmobben, jaga "häxan" och slit honom i stycken. Precis som i er trallvänliga feministiska sång: https://youtu.be/OBcwZ0Foqss
Oj, vad lite förvånad jag är att det är jaga våldtäktsmän du reagerar på och inte förslaget att legalisera våldtäkt på kvinnor som den nya folksporten!
Citera
2019-11-16, 09:08
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Inte hänga upp något på andra. Upprepa detta mantra: Mitt liv mitt ansvar.

Du är skyldig dig själv att leva så bra du kan. MEN andra har inte ansvar för dig och hur du lever ditt liv, du är vuxen nu.

Jag bor fortfarande hemma hos mamma.(och du fick ett pm om mig hur gammal jag är)

Citat:
Inte jag heller. Jag föreställer mig att det är en sund spärr att ha. De som lustar efter att skada andra fungerar som djur, läser man fuppar med mera så ser man ett mönster, förövaren väljer oftast ut ett offer som är mindre, svagare, sårbarare osv. Ett djupt sjukligt och djuriskt beteende enligt mig. Jag har inget intresse av att förstå dessa djur, jag vill inte se in i mörka människors sinnen, jag är rädd för att smittas. Jag förstår vad som driver dem och de borde spärras in på livstid för resten av deras naturliga liv.

Men djur har inte mörka sinnen. Har du aldrig sett rött levande blod på en päls och känt: "vad vackert".

Nej, du vet inte vad som driver dem, tycker du inte blod är vackert så vet du ingenting om hur djur tänker.

Du ska inte sitta här och tala illa om djur för du fattar ingenting om deras värld.

Det är inget konstigt att hoppa på någon som är svagare, men kvinnor vill man bara ha sex från. Du själv har väl (genom någon annan) dödat djur och kalasat på. Vad gör dig bättre? Men du fick aldrig se det röda blodet som lyser av livskraft. För det gör det. Det lyser av livskraft. Det är så vackert så man vill gråta.

Citat:
Du lever inte i ett sexfientligt samhälle, samhället idag är helt översexualiserat. Du är tillräckligt intelligent för att utvecklas oavsett, men det ligger på dig själv.

Så länge man inte kan köpa en hora och ta med henne ut i skogen så är det ett sexfientligt samhälle.

Citat:
Det ska till rätt mycket för att du ska bli inlåst.

Jag blev inlåst i tre dagar men lurade dem så jag kom ut igen. Jag vet hur lätt det är.

Citat:
Att du isolerar dig själv från folk en tid nu låter vettigt, om jag ska vara ärlig så verkar det vara ganska rörigt i ditt huvud just nu. Det är inte fel att dra sig undan för att läka. Sen kan du klättra tillbaka sakta men säkert och stanna på en nivå du klarar av. Alla kan inte leva picture perfect IKEA-liv som i reklamen. Sånna som du och jag har helt enkelt inte förmågan att upprätthålla ett välfungerande liv och det är skitsvårt, hade vi levt i ett fattigt låglöneland hade vi varit döda för längesedan. Så jag tar emot all hjälp jag kan få och försöker landa på en nivå jag klarar, deltidsjobb, säga "Nej" ofta osv.

Det är lätt att klara sig så länge man har bidrag och kan bo långt bort från folk.

Citat:
Snälla du, vem är känslig här? Du?

Det är möjligt, men du ska inte sitta och prata om saker du inte begriper.
Citera
2019-11-16, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Oj, vad lite förvånad jag är att det är jaga våldtäktsmän du reagerar på och inte förslaget att legalisera våldtäkt på kvinnor som den nya folksporten!

Kan du länka till förslaget att legalisera våldtäkt?
Citera
2019-11-16, 09:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Att de är gående gendupliceringsmaskiner som gör vad de kan för att 1. Få sina kopior att uppnå dupliceringsålder. 2. Få tag på bästa möjliga dupliceringsmedium. 3. Få de råvaror de behöver för att driva sin egna process och bygga upp sina kopiors processer.

Ja, men det är väl inte några konstigheter? Så måste ju människan fungera som helhet.
Sedan kan detta såklart variera gällande hur starkt och hur påtagligt det är, från person till person.
Citera
2019-11-16, 09:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Sant. Det räckte med min snopp & säd i en skön kvinna för att främja muslimsk tillväxt. Slynglarna som jag håller vid min barm är och kommer förbli muslimer.

Du har själv gått den vägen också, om jag inte missförstått. Och moskén du bidrar till.

Så, var nu snäll och prata inte om svenska kvinnor i samband med utländska män. Det kan du helt enkelt inte göra med ryggraden i behåll, med tanke på att du själv gått den vägen.
Citera
2019-11-16, 09:32
Avslutad
Citat:
Du har själv gått den vägen också, om jag inte missförstått. Och moskén du bidrar till.

Så, var nu snäll och prata inte om svenska kvinnor i samband med utländska män. Det kan du helt enkelt inte göra med ryggraden i behåll, med tanke på att du själv gått den vägen.

God Morgon Törnrosa!

Jag vet inte vad du menar med att jag själv "gått den vägen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in