2019-11-15, 18:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
hah vilken lönnfet soyboy, ansiktet ser han ut som att han kan vara rätt välbyggd sen topless fotot, ser ut som en bowlingkägla, men han är som sagt inte misstänkt så kanske ta bort bild?
Höll med dig en period, hennes profilbild på Facebook var hon en pudding på, men det syns när man tittar lite mer på hennes bilder, vilken genomsliten, utmattad och psykiskt tragglig person hon är. Tyvärr hjälper ju socialen genomslitna, utmattade och psykiskt traggliga personer att behålla sina barn så långt det går, så hoppas att bevisläget är bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Intressanta tankar. Men är du verkligen säger på att det blir grov våldtäkt mot barn automariskt om det skett under flertalet tillfällen? Står ju inte så i paragrafen, finns det brottmålsvägledningar som bekräftar det kanske?
"eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet" lagen är att tolka. Vet att det blivit grovt i andra utredningar där GM förgripit sig på barn flertalet gånger, kan på rak arm inte svära på att det handlar om multipla övergrepp eller om det handlar om barnets unga ålder. Men själva handlingen behöver inte orsaka fysiskt lidande hos barnet (blir det ett fysiskt lidande hos ett barn så anses det f.ö. by default som grov våldtäkt), däremot sätter handlingen spår som aldrig någonsin kommer läka hos ett barn. Således är det av särskilt hänsynslöshet att begå flera övergrepp på ett och samma barn.
Det handlar alltså om psykologin som sker hos barnet i övergreppssituationen. Återigen relativ fakta som presenteras. Hoppas det skönjer viss klarhet i saken.

Ser att användaren Ganonito är enig
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Jo, men visst.
(FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn

: P
Jo, men visst. Dumfan
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-15 kl. 18:16.
Citera
2019-11-15, 18:00
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bara spontana tankar. Pedofiler och dylikt skräp till folk brukar dras till varandra på magnetiska vis. Personer som Edvin Gyllensvaan, som begår sadistmord utan förståelig anledning (och inte anses allvarligt sinnessjuk) kan inte ha växt upp under normala förhållanden, alt. har något allvarligt hänt som grävts bort väldigt djupt hos Edvin. Således snurrade tanken spontant till att aktuella kvinna i tråden är del i ett litet nätverk av personer med avvikande moral runt om i Sverige, intresserade i det material som sägs producerats, liksom de är pigga på att "skitsnacka" m.m. för att göra vardagen mindre vardaglig. En ren spekulation med andra ord, för klarhets skull.

Rubriceras fortfarande initialt som grov våldtäkt mot barn om de sexuella övergreppen är repetitiva och har dokumenterats.

Edit:
Jag tror att det rör sig om en vilja att "minnas i detalj", som gör att man spelar in sina sexuella möten med en annan person (se maktöverföringen man utövat), jag tror med andra ord att åldern på den man utnyttjar sexuellt är en mindre viktig faktor om dokumenterar övergrepp - man gör det helt enkelt för att komma ihåg hur jävla vidrig man som person är och för att bekräfta sin bristande förmåga att vara förebild till mänsklighet. Alt. för att utpressa en person ytterligare.

Eller att det skett under flertalet tillfällen.

Intressanta tankar. Men är du verkligen säger på att det blir grov våldtäkt mot barn automariskt om det skett under flertalet tillfällen? Står ju inte så i paragrafen, finns det brottmålsvägledningar som bekräftar det kanske?
Citera
2019-11-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjawmjaw55
Hon var fosterhemsplacerad där under högstadiet.

På allvar? Vad var det för house of horror egentligen?
Intressant fall undrar om hon gjorde driven av lust eller pengar?
Citera
2019-11-15, 18:02
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Se GoUoDs svar.

Är inte alls säker på att det blir grov våldtäkt mot barn om det skett vid flertalet tillfällen, det står ju inte med i relevant paragraf. Men kan vara så att domstolen tolkar det som grovt om hänt mer än en gång, då det visar hänsynslöshet.
Citera
2019-11-15, 18:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Är inte alls säker på att det blir grov våldtäkt mot barn om det skett vid flertalet tillfällen, det står ju inte med i relevant paragraf. Men kan vara så att domstolen tolkar det som grovt om hänt mer än en gång, då det visar hänsynslöshet.

"Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2018:618)."
Citera
2019-11-15, 18:14
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
"Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot om brottslig gärning eller om fler än en förgripit sig på barnet eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller barnets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet. Lag (2018:618)."

Jo, men visst.

: P
Citera
2019-11-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
På allvar? Vad var det för house of horror egentligen?
Intressant fall undrar om hon gjorde driven av lust eller pengar?

Ja, hon var ett av flera fosterbarn de tog hand om genom åren.
Citera
2019-11-15, 18:38
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:

Ja, står inget där om antalet. Vad finner du där om att flertalet gånger sex med en 14 åring ger automatisk grov våldtäkt rubricering? Du kan ha rätt, men undrar vad belägget är mer specifikt.
Citera
2019-11-15, 18:55
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ja, står inget där om antalet. Vad finner du där om att flertalet gånger sex med en 14 åring ger automatisk grov våldtäkt rubricering? Du kan ha rätt, men undrar vad belägget är mer specifikt.
Handlingen sätter spår som aldrig någonsin kommer läka hos ett barn. Således är det av särskilt hänsynslöshet att begå flera övergrepp på ett och samma barn.

Ingen har väl i tråden påstått om att det är en 14årig fuckboy som trådens BO är? Mer lutar åt att det är incestuösa inslag.
Men lagen är väl likadan för en 7åring som för en 14åring i den frågan, kan jag tänka mig.
Citat:
Handlingen sätter spår som aldrig någonsin kommer läka hos ett barn. Således är det av särskilt hänsynslöshet att begå flera övergrepp på ett och samma barn.

Ingen har väl i tråden påstått om att det är en 14årig fuckboy som trådens BO är? Mer lutar åt att det är incestuösa inslag.
Men lagen är väl likadan för en 7åring som för en 14åring i den frågan, kan jag tänka mig.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Ja, jag vet att du editerade in lagtexten efter mitt inlägg.

Det hade varit tacksamt om du följde god diskussionssed och inte editerar in inlägg i efterhand utan istället citerar i nytt eget inlägg.
Diskussionstråden blir oerhört rörig om någon har citerat dig och du därefter genom editering gör långa tillägg i det citerade inlägget.
Haha - okej.
PS. inlägget fick en edit (som klarlades 3 minuter efter ditt inlägg) för att feta vad jag menade, medan du bara lämnade blanka punkter och oneliner-citat utan förklaring. God diskussion, japp!

edit2:Anledningen att jag mångciterar i samma inlägg är för att inte fylla en mastodonttråd med fullständigt värdelöst skit som du gör genom att böla om att jag citerat klart ett inlägg tre minuter efter att du postat ditt.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-15 kl. 19:28.
Citera
2019-11-15, 18:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Det var inte jag som sa någonting om antalet. Det var citerandet av paragrafen jag syftade på, att det inte måste ha förekommit hot eller våld för att det ska betraktas som grov våldtäkt. Barnet kan ju dessutom vara yngre än 14. Kanske t.om 10-13.
Citera
2019-11-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Tycker inte att WT-radarn blinkar rött direkt hon ser väldigt städad ut, någon som vet mer?
Nja.
Det som sticker ut mest är den intensiva avsaknaden av en pappa till barnen. Det måste inte betyda något men det är påfallande ofta en förekommande detalj bland tjejer som inte riktigt tänker igenom alla sina beslut.
Sedan är väl den allmänna estetiken hos henne och hennes vänner åt hållet lite trash-rock-sexigt vilket fångade mitt intresse när jag var i deras ålder. Men aldrig som giftasmaterial.

Dock ingenting jag lastar någon för. Hon är ung och har vad det verkar inte fått uppväxten perfekt utstakad så det vore väl fan om det inte märktes i något avseende. I vilket fall ingenting som ens avlägset kan peka på övergrepp på barn.
Citera
2019-11-15, 19:03
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Då förstår jag, misstänkte att det var så det tolkas.

Jo det var någon som föreslåg 14 årig toyboy, varav jag svarade att brottsrubriceringen och dokumentationen pekar på mycket lägre ålder på BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in