2019-11-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Det jag hört är att de var ute efter någon annan men tog fel person. De upptäckte det man avslutade ändå med ett skott i huvudet på nära håll. Från vem håller jag för mig själv.

Men det är uppgifter som är några led bort och jag går inte i god för dem. Var bara nyfiken på hur pass säker du var.

Den teorin känner jag till, men den är mer eller mindre avfärdad bland hans släkt och vänner.

Den var i mina öron aldrig trolig heller eftersom den delen av Högaholm inte är nåt näste för kriminella.
Citera
2019-11-15, 16:18
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Ja ni borde lära er att uttrycka er bättre då, för ni framstår som små skitungar. Visst, dom skonas ju inte heller av våra pensionsräddare så varför skona dom här?

Finns farsan på lexbase också?
Troligtvis! Han erkände ju det mer eller mindre det i intervjun i Expressen.
Citera
2019-11-15, 16:24
Medlem
LeifMohammeds avatar
Dålig teaterföreställning från farsan på SVT. Nu blir han en inkomst fattigare.
Citera
2019-11-15, 16:35
Medlem
Tror inte att Jaffar bara var 15 år. Troligtvis har dom ljugit om hans ålder för att få ett extra barnbidrag. Jag fattar varför batikhäxorna sörjer honom djupt och är in trans. Han liknar en afghan och har samma hattfrisyr.
Citera
2019-11-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Hakim var kanske inte måltavlan, men de dödade inte henne av misstag. Hon dödades för att hennes kriminelle man smet iväg.

Obaid är den enda som misstogs för nån annan.
Rami dödades pga en hedersgrej...strulade med fel tjej.
Ardiwan var inte yrkeskriminell, men han var ett problembarn och även han dödades pga en hedersgrej.

När det gäller detta mordet på Ystadsgatan, så har jag hört från personer som bevisligen kände dessa grabbar att det handlar om en skuld på ynka 7000kr, men egentligen mer om att statuera exempel.
Tror du har rätt, det handlar om !5 åringar och de resonerar sådär. De har förmodligen varit störiga killar, därför de blir hånade på sociala medier av andra lika okänsliga småungar. Förmodligen likt motivet Ahmeto El Zein , många bäckar små och någon impulsiv de har retat upp rejält. Skulle säga att utgången beror på att det är så mycket vapen i omlopp och att det finns så många unga becknare i Malmö.
Citera
2019-11-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
De är ju juden enligt dem flesta jag hört från. Varför skulle Say*d vilja döda Zaki? Har du något motiv?
Det var juden som satte priset och Say*d fick sina grabbar att utföra det. Likt jazz mordet där sal*m beställde det och jawad och say*ds grabbar utförde den. Hämnd för qendrim var anledningen till att say*d döda zaki och även för pengarna såklart
Citera
2019-11-15, 17:12
Medlem
Det här är Ahmads konton på sociala medier, för de som är intresserade.
Även han identifierar sig som palestinier.
https://www.instagram.com/ahmmeto00/

Ahmad Ka*a*
*=z
https://www.facebook.com/ahmeto.ka*a*
Senast redigerad av anonn 2019-11-15 kl. 17:18.
Citera
2019-11-15, 17:18
Medlem
Brev från en polis.....

”När jag skriver detta ligger jag i sängen. Trots att jag snart varit vaken ett dygn och jobbat 16 timmar är det omöjligt att slappna av. I yrket där man antingen blir expert på att stänga av eller slutar. I yrket där man tar av sina arbetskläder och lämnar tragiken i det trånga skåpet i omklädningsrummet. I yrket där man måste bli expert på att sova på beställning om man inte skall gå in i väggen.

Det senaste dygnet har jag och mina närmsta kollegor bland annat försökt rädda livet på ett ihjälskjutet barn. När hoppet tackade för sig började arbetet med att komma fram till vem det är vi har framför oss. Vad heter barnet som ligger med slangar i halsen, blod i ansiktet och skotthål i kroppen. Efter timmar av arbete vet vi vem han är. Eller kanske snarare vem han var. I samma sekund som vi blir säkra på identiteten får alla inblandade en klump i magen. Det innebär nämligen att vi, många med egna barn, skall lämna beskedet till en orolig familj som inte får tag i sitt barn.

Vi har det senaste dygnet även hanterat det avrättade barnets svårt skadade kamrat. Även han skjuten med många skott. Vi har tagit hand om hans familj, hans vänner och hans blodiga tillhörigheter.

Vi har det senaste dygnet även åkt rakt fram till en nyligen detonerad sprängladdning och med risk för våra liv gått alldeles för nära för att få undan människor som skäller på oss för att dom inte kan hämta sin parkerade bil. Vi har tagit hand om ett yngre par som var sekunder från att skadas allvarligt eller dödas av explosionen. Vi har försökt förklara att dom ändå kan vara trygga och säkra, precis utanför sitt hem.

Vi har även hunnit med att rädda livet på en kvinna som blivit brutalt överfallen och nära på ihjälslagen med ett tillhygge. Vi har sett resterna av en människa vars hela kropp håller på att ge upp. Innan kvinnans blod hunnit torka på våra kläder har vi även lokaliserat en trolig gärningsman och gripit honom. Trots vetskapen om att han precis förstört en oskyldig människas liv lades detta åt sidan och han hanterades med respekt.

Vi har även hunnit med att hjälpa berusade personer, räddat en kvinna som med sitt barn i famnen blivit jagad med kniv och vi har hanterat trafikolyckor. Detta är dock vardag och inget att bry sig om.

Det senaste året har jag och mina närmsta kollegor hanterat flertalet mord, sprängladdningar och olyckor. Vi har sprungit mot misstänkta terrorister, beväpnade mördare och psykopater. Vi har upplevt hur en nära vän och kollega dött i våra armar efter en trafikolycka. Vi har gråtit och sett folk gråta. Vi har offrat allt för samhället.

Om några timmar skall jag gå till jobbet igen. Förhoppningsvis med några timmars sömn i kroppen. Jag skall ta på mig mina delvis nedblodade arbetskläder och åka ut igen. Ut i yrket där tragik är vardag. I yrket där mänsklighetens mörkaste rum är våra kontor. I yrket där man får hantera ett avrättat barns kvarlevor. I yrket där man utsätts för hot och våld för att man skyddar samhället men inte får skadestånd eftersom samhället anser att vi skall tåla det. I yrket där samhället ger oss 26 000 kr i månadslön innan skatt”.

Med vänliga hälsningar,
En ingripandepolis i Malmö
Citera
2019-11-15, 17:54
Medlem
Hur gammal är Ahmeto som är på sjukhuset? Har missat det.
Citera
2019-11-15, 17:57
Medlem
Citat:

Ahmad Ka*a*
*=z

Släkt med Am*n K*zaz?
Citera
2019-11-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Brev från en polis.....

”När jag skriver detta ligger jag i sängen. Trots att jag snart varit vaken ett dygn och jobbat 16 timmar är det omöjligt att slappna av. I yrket där man antingen blir expert på att stänga av eller slutar. I yrket där man tar av sina arbetskläder och lämnar tragiken i det trånga skåpet i omklädningsrummet. I yrket där man måste bli expert på att sova på beställning om man inte skall gå in i väggen.

Det senaste dygnet har jag och mina närmsta kollegor bland annat försökt rädda livet på ett ihjälskjutet barn. När hoppet tackade för sig började arbetet med att komma fram till vem det är vi har framför oss. Vad heter barnet som ligger med slangar i halsen, blod i ansiktet och skotthål i kroppen. Efter timmar av arbete vet vi vem han är. Eller kanske snarare vem han var. I samma sekund som vi blir säkra på identiteten får alla inblandade en klump i magen. Det innebär nämligen att vi, många med egna barn, skall lämna beskedet till en orolig familj som inte får tag i sitt barn.

Vi har det senaste dygnet även hanterat det avrättade barnets svårt skadade kamrat. Även han skjuten med många skott. Vi har tagit hand om hans familj, hans vänner och hans blodiga tillhörigheter.

Vi har det senaste dygnet även åkt rakt fram till en nyligen detonerad sprängladdning och med risk för våra liv gått alldeles för nära för att få undan människor som skäller på oss för att dom inte kan hämta sin parkerade bil. Vi har tagit hand om ett yngre par som var sekunder från att skadas allvarligt eller dödas av explosionen. Vi har försökt förklara att dom ändå kan vara trygga och säkra, precis utanför sitt hem.

Vi har även hunnit med att rädda livet på en kvinna som blivit brutalt överfallen och nära på ihjälslagen med ett tillhygge. Vi har sett resterna av en människa vars hela kropp håller på att ge upp. Innan kvinnans blod hunnit torka på våra kläder har vi även lokaliserat en trolig gärningsman och gripit honom. Trots vetskapen om att han precis förstört en oskyldig människas liv lades detta åt sidan och han hanterades med respekt.

Vi har även hunnit med att hjälpa berusade personer, räddat en kvinna som med sitt barn i famnen blivit jagad med kniv och vi har hanterat trafikolyckor. Detta är dock vardag och inget att bry sig om.

Det senaste året har jag och mina närmsta kollegor hanterat flertalet mord, sprängladdningar och olyckor. Vi har sprungit mot misstänkta terrorister, beväpnade mördare och psykopater. Vi har upplevt hur en nära vän och kollega dött i våra armar efter en trafikolycka. Vi har gråtit och sett folk gråta. Vi har offrat allt för samhället.

Om några timmar skall jag gå till jobbet igen. Förhoppningsvis med några timmars sömn i kroppen. Jag skall ta på mig mina delvis nedblodade arbetskläder och åka ut igen. Ut i yrket där tragik är vardag. I yrket där mänsklighetens mörkaste rum är våra kontor. I yrket där man får hantera ett avrättat barns kvarlevor. I yrket där man utsätts för hot och våld för att man skyddar samhället men inte får skadestånd eftersom samhället anser att vi skall tåla det. I yrket där samhället ger oss 26 000 kr i månadslön innan skatt”.

Med vänliga hälsningar,
En ingripandepolis i Malmö
Bra! Kanske några gnällare har inlevelse nok, att förstå någorlunda hur Polisens sliter här i Malmö
och i resten av landet.
Citera
2019-11-15, 18:21
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Ahmad Ka*a*
*=z
Fin profilbild! Addidasbrallor och becknarväska! Kan det bli mer gangsta? Fan vilken vidrig typ!
Hur många såna här äckliga araber finns det i Malmö?

Hade en sån lirare dykt upp vid min dörr och försökt sälja jultidningar, hade jag nog skjutit skallen av killen och grävt ner han på veteåkern...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in