2019-11-15, 14:12
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
När det gäller detta mordet på Ystadsgatan, så har jag hört från personer som bevisligen kände dessa grabbar att det handlar om en skuld på ynka 7000kr, men egentligen mer om att statuera exempel.
Var det någon av BO som var skyldig pengar eller någon släkting till BO som det har spekulerats om tidigare i tråden?
Citera
2019-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Var det någon av BO som var skyldig pengar eller någon släkting till BO som det har spekulerats om tidigare i tråden?

Någon eller båda BO.

Släktingar till den hittills överlevande BO trodde först att det gällde hans äldre släkting som också heter Ahmad och är kriminell, men han tycks inte ha med detta att göra.
Citera
2019-11-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Han ville visst bli affärsman men det var han ju redan?

Problemet i ett nötskal. De vill alla bli affärsmän, läkare etc. Sen inser de att man måste plugga och då skiter det sej eftersom de är lata av sin natur och väljer den kriminella vägen.
Egentligen är det bara pengar som är intressant.
Citera
2019-11-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ett liv värderas bara till 7 tusen i dessa kretsar, inte mycket alls.
Känns som hämnden och stratuera exempel är mycket mer värt.

Jo, det handlar om mer än själva summan.
Tillåter du en köra över dig, kommer varje arab hoppa på dig.
Citera
2019-11-15, 14:22
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det var sannerligen dumt att skriva det Du gjorde mot ett barn som är i en livskris och försökte uttrycka sig kring det.

Ja ni borde lära er att uttrycka er bättre då, för ni framstår som små skitungar. Visst, dom skonas ju inte heller av våra pensionsräddare så varför skona dom här?

Finns farsan på lexbase också?
Citera
2019-11-15, 14:24
Medlem
Citat:
Hakim var kanske inte måltavlan, men de dödade inte henne av misstag. Hon dödades för att hennes kriminelle man smet iväg.

Obaid är den enda som misstogs för nån annan.
Rami dödades pga en hedersgrej...strulade med fel tjej.
Ardiwan var inte yrkeskriminell, men han var ett problembarn och även han dödades pga en hedersgrej.

När det gäller detta mordet på Ystadsgatan, så har jag hört från personer som bevisligen kände dessa grabbar att det handlar om en skuld på ynka 7000kr, men egentligen mer om att statuera exempel.

Vet du vem de hade en skuld till? eller vilka?... stabilt att skjuta 2 pers för 7k...
Citera
2019-11-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vet du vem de hade en skuld till? eller vilka?... stabilt att skjuta 2 pers för 7k...

Jag har inget namn, men det är ur det egna ledet...
Citera
2019-11-15, 14:40
Medlem
Citat:
Jag har inget namn, men det är ur det egna ledet...
Okej vet du eller din källa om de är någon från AGs gäng som ligger bakom? Har ju förekommit info att Bo tillhörde AGs gäng men inget vi vet säkert
Citera
2019-11-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Att skjuta någon för små summor är väl ett effektivt sätt att skrämma de som har större skulder. Skjuter de någon med stora skulder får de ju aldrig tillbaka pengarna, och de med mindre skulder tänker väl då bara de inte är så illa ute då deras skuld är låg.
Har man kapital att beställa mord så kan man nog leva med att inte få tillbaka 7k.
Citera
2019-11-15, 15:14
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Hakim var kanske inte måltavlan, men de dödade inte henne av misstag. Hon dödades för att hennes kriminelle man smet iväg.

Obaid är den enda som misstogs för nån annan.
Rami dödades pga en hedersgrej...strulade med fel tjej.
Ardiwan var inte yrkeskriminell, men han var ett problembarn och även han dödades pga en hedersgrej.

Hur pass säker är du på Rami? Det där har jag läst här men det är inte vad jag hört.

Intressant information om Ystadsgatan. Vem av dem båda hade den skulden och till vem?
Citera
2019-11-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Hur pass säker är du på Rami? Det där har jag läst här men det är inte vad jag hört.

Vad har du hört och från vem?

Det råder mer eller mindre konsensus här i Malmö bland Ramis närmaste släktingar och vänner att han dödades pga en tjej.
Citera
2019-11-15, 16:02
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Vad har du hört och från vem?

Det råder mer eller mindre konsensus här i Malmö bland Ramis närmaste släktingar och vänner att han dödades pga en tjej.
Det jag hört är att de var ute efter någon annan men tog fel person. De upptäckte det man avslutade ändå med ett skott i huvudet på nära håll. Från vem håller jag för mig själv.

Men det är uppgifter som är några led bort och jag går inte i god för dem. Var bara nyfiken på hur pass säker du var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in