2019-11-19, 05:26
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan 8 vara S*yed E M? Stämmer brotten?

En röding på att lille lille Jaffar krängde töj runt torget åt någon. Fick statuera exempel. Punkt.
Citera
2019-11-19, 12:05
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
En fråga om denna brusha. Hur har han råd med märkeskläder? gucci? boss? på vad, barnbidrag? saftstånd?

hehe satt klart den lilla "brushan" är involverad i skit, högoddsare
...

Minns när jag var en liten pajas. Någon snodde si och så i affär och sålde vidare till kompisar för låg pris. Eller man snodde något till en fest eller liknande. Behöver inte vara för att lillgrabben var tungt kriminell.

… dock är det en jävla gråzon, efter som A hänger med B som hänger med C, och C jobbar för storkriminella D, och B får lite av C som han säljer till A som säljer till några kompisar. Så i slutet är alla inom dessa kretsar insyltade. Men det betyder inte att alla dessa barn är organiserade inom gängen. Oavsett vad får man anta, och det blir hela tiden bekräftat, att de som hänger med folk inom gängkulturen lever i risk att antingen bli tungt kriminella eller stryka med som colateral när idioterna ska hävda sig mot varandra.
Citera
2019-11-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan 8 vara S*yed E M? Stämmer brotten?

Åldern stämmer.
Brotten stämmer på både Sayed och Ahmad.
Men det skulle vara en enorm underdrift jämfört med vad de gjort eller misstänkts för.
Sayed har varit misstänkt i åtminstone 3 mord(Obaid, Jazz, Zaki).
Han har själv skjutits för en massa år sen, vid Sorgenfri, och misstänks även ha råkat skjuta sin bror Ahmad vid benet.
Citera
2019-11-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Åldern stämmer.
Brotten stämmer på både Sayed och Ahmad.
Men det skulle vara en enorm underdrift jämfört med vad de gjort eller misstänkts för.
Sayed har varit misstänkt i åtminstone 3 mord(Obaid, Jazz, Zaki).
Han har själv skjutits för en massa år sen, vid Sorgenfri, och misstänks även ha råkat skjuta sin bror Ahmad vid benet.
Bör vara Say3d men journalisten har ju utelämnat flera för mig mer tongivande isåfall. SHah1n, den andra Nikola, bland annat
Citera
2019-11-19, 13:37
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Ahmad....Bahaa då i så fall. Bedrägeri, vapen- och narkotikabrott passar in på honom, eller rättare sagt hans familj, inklusive hans morsa. Men vilket mord har han misstänks för? Det hade nog nämnts att han själv utsatts för mordförsök av M.Ayoub.

Vet du när det skedde? Ahmad åtalades och fälldes (väl?) själv för mordförsök på M. Ayoub för några år sedan efter tjafs om en tjej?
Citera
2019-11-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har hört samma sak och att det finns dom på någon av dem (Jaffar eller Ahmeto). Det ska ha hänt i somras.
Intressant info, dina källor har inga uppgifter om ev gm?
Citera
2019-11-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vet du när det skedde? Ahmad åtalades och fälldes (väl?) själv för mordförsök på M. Ayoub för några år sedan efter tjafs om en tjej?

Samma år. Båda utsatte varandra för mordförsök.
Mer finns att läsa här i Kafus inlägg.
Citera
2019-11-19, 14:03
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Samma år. Båda utsatte varandra för mordförsök.
Mer finns att läsa här i Kafus inlägg.

Aha, det hade jag missat, tack!
Citera
2019-11-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Aha, det hade jag missat, tack!

Ser nu att det var en Mostapha och en Mohamad, inte samma person, men de är bröder.
Bröderna Ahmad mot bröderna Ayoub.
Citera
2019-11-19, 14:34
Medlem
GypsyLords avatar
Word on the street: J var den främsta springpojken åt Malmös största langare.
Citera
2019-11-19, 14:58
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Intressant info, dina källor har inga uppgifter om ev gm?
Nej.
Citera
2019-11-19, 15:03
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ser nu att det var en Mostapha och en Mohamad, inte samma person, men de är bröder.
Bröderna Ahmad mot bröderna Ayoub.

Just det, så är det ju. När Bahaa &CO sköt Mohamad så verkade allt handla om bråk om nån tjej. När det gäller Mostapha som blivit dömd för mordförsök på Bahaa så har jag nog inte läst om det tidigare. Har begärt FUPen, får se om det går att hitta något mer kring motivet osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in