Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
I Demoskops opinionsundersökning som presenterades idag får SD 24,0% och (S) bara 22,2%. I min värld är det dagens största nyhet, mycket större än att Morgan Johansson klarade misstroendeomröstningen eller att SEB får frågor om penningtvätt. Men förutom de inblandade (SvD och Aftonbladet, dom som beställde undersökningen) verkar ingen reagera. Inget i DN, inget på SvT Nyheter. Jag antar att man bedömer nyheter olika. Det må vara hänt.
Men vet ni vad? Det är bara en del av story'n! Åkessons "konservativa block", den han drömt om före valet, får 49,4% i samma undersökning. Alltså SD+M+KD. Samtidigt får partierna till vänster 48,4%. Dom är alltså mindre även om både (L) och (MP) skulle råka klara sig kvar (vilket ju inte är så troligt utifrån dagens opinionssiffror).
Det tycks alltså som om Januariavtalet sågas av svenskarna, och det rejält!
Bara kommunisterna går bra, och det är väl för att dom inte var del av Januariöverenskommelsen.
Nu är jag politiskt oövertygad och tycker egentligen inte om något av partierna. Jag är alltså inte en av dem som jublar eller gråter idag. Jag är dock chockad över det totala ointresse som dagens besked mottagits med.
Är det bara jag som tycker det är sensationellt och borde toppa alla svenska medier? Om inte, vad har hänt idag som skulle vara av större nyhetsvärde?
Nja..helt ointresse har det inte varit. Men klart de inte vill väcka den björn som sover med trumpeter och hurrarop.
Snorkråkan och den där oborstade drasuten från norrköping är ute och orerar i aftonblaskan. Krishantering nästa.
Såssarna är ett sjunkande skepp. 2 odugliga sänke försvann i Maggoten och Strandhällvetet , men det behövs fler avsked på grått papper.