2019-11-15, 16:20
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det finns inget "konservativt block". M fyllde landet med invandrare. Kristersson talar inte med SD. M och KD tillhör Sjuklövern
SD får köra själva.
Därför reagerar ingen.

Precis, det finns inget konservativt block i praktiken.
2019-11-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Opinionsundersökningarna stämmer ju nästan aldrig med verkligheten, därför lägger inte folk någon större vikt vid dem. SD skulle inte få över 20% om det vore val idag. S skulle få närmare 30%.

Sant, alla som väller in är ju blivande sosse röster. Vi svenskar ökar ju inget, tilloch med barnafödandet minskar så loppet är definitivt kört.
2019-11-15, 16:28
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Sant, alla som väller in är ju blivande sosse röster. Vi svenskar ökar ju inget, tilloch med barnafödandet minskar så loppet är definitivt kört.

2022 kanske är sista chansen till att i alla fall bromsa den utvecklingen genom att kraftigt avbryta importen av sosse röster, för att sedan långsiktigt balansera tillbaka vågskålen. Eller så har det gått för långt nu.
2019-11-15, 16:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
En opinionsundersökning tre år före valet har inte något nämnvärt nyhetsvärde. Dessutom långt ifrån självklart att siffrorna håller i sig, låt mig statuera ett exempel:

I augusti 2007, tre år före riksdagsvalet 2010, hade Socialdemokraterna 48% i flera opinionsmätningar. De erhöll runt 30% av rösterna i riksdagsvalet som följde.

Med samma beräkning torde de få 20% mindre om 3 år. Dvs ca 16%. Med borgarna är trötta på mobbare.

Kan de få över L till sitt block så kunde de fällt regeringen idag.
Senast redigerad av Mullret 2019-11-15 kl. 16:47.
2019-11-15, 16:39
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
max 5 år till sedan är Malmö Judefritt och
Synagogan såld till: Yehuda Falafel

araber in = judar ut

Håller med. Det absolut största problemet med massinvandringen till Sverige är att några judar måste flytta. Allt skit svenskar råkar ut för spelar ingen roll.

Alltså svenskar som dig är så otroligt förbryllande. Hade jag varit en framgångsrik läkare under romarrikets tid hade jag döpt sjukdomen till: Altruismus Swedus Psychotis
2019-11-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
I Demoskops opinionsundersökning som presenterades idag får SD 24,0% och (S) bara 22,2%. I min värld är det dagens största nyhet, mycket större än att Morgan Johansson klarade misstroendeomröstningen eller att SEB får frågor om penningtvätt. Men förutom de inblandade (SvD och Aftonbladet, dom som beställde undersökningen) verkar ingen reagera. Inget i DN, inget på SvT Nyheter. Jag antar att man bedömer nyheter olika. Det må vara hänt.

Men vet ni vad? Det är bara en del av story'n! Åkessons "konservativa block", den han drömt om före valet, får 49,4% i samma undersökning. Alltså SD+M+KD. Samtidigt får partierna till vänster 48,4%. Dom är alltså mindre även om både (L) och (MP) skulle råka klara sig kvar (vilket ju inte är så troligt utifrån dagens opinionssiffror).

Det tycks alltså som om Januariavtalet sågas av svenskarna, och det rejält! Bara kommunisterna går bra, och det är väl för att dom inte var del av Januariöverenskommelsen.

Nu är jag politiskt oövertygad och tycker egentligen inte om något av partierna. Jag är alltså inte en av dem som jublar eller gråter idag. Jag är dock chockad över det totala ointresse som dagens besked mottagits med.
Är det bara jag som tycker det är sensationellt och borde toppa alla svenska medier? Om inte, vad har hänt idag som skulle vara av större nyhetsvärde?

Apropå rubriken, låt mig fråga, vad gör du själv?
2019-11-15, 16:48
Medlem
Fris avatar
M och KD är totalt SD-hatande partier som aldrig kommer att samarbeta med SD. Om nästa valresultat så kräver så kommer KD och eller M att göra precis som C och L och bli S+MPs nästa regeringsunderlag.

Hur dum i huvet är man om man inte fattar detta enkla och uppenbara? Ignorerar dessa önsketänkare allting som alla moderater och alla kristdemokrater alltid har sagt och gjort. De kan lika gärna hoppas på att SD och det nya islamistpartiet Nyans får riksdagismajoritet tillsammans. M och KD är enfrågepartier med hat mot SD som sin enda fråga.

Ms strategi är att fejka opposition mot S, fast alltid genomföra exakt samma politik som S. Och att alltid totalhata SD för att lura halvidioter som är halvsmarta nog att inse att M är totalt PK och aldrig någonsin kommer att göra någonting bra, att tro att SD är oppositionellt, så att de alla kastar bort sina röster på det tysta passiva isolerade SD.
Senast redigerad av Fri 2019-11-15 kl. 16:51.
2019-11-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCMLXXVII
Inte så konstigt. Det är nästan tre år till valet.

När folk väl står på valurnan så är vi tillbaka på ruta 1.
2019-11-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoglad
2022 får vi hoppas på en stadsminister värd sitt namn. Jimmie Åkesson är den bästa jag kan tänka mig!
Heja Jimmie,efter allt skit, spott och spe du fått utstå i så många år FÖRTJÄNAR DU titeln Stadsminister till skillnad från den nuvarande "stassssminisstej" som inte gör mer än förstör exakt allt han rör vid med sitt sluddrande tal och problem att hålla rätt på vilket land han besöker eller uppehåller sig i!

Vem skulle inte gråta av lycka den dagen aftonhoran kastar ur sig krigsrubriken " Nazistchock i rosenbad, annie lööf i tårar, löfven på rehab" mm, kanske till och med "ryssland har hackat svenska valet -margot talar Putin till rätta". Rena Donald Trump/expoexpert uttalar sig om antisemitism på barnkanalen och säffles kebab och flyttjänst"
Det heter statsminister och inte stadsminister. Man är minister över staten och inte över staden.
2019-11-15, 16:59
Medlem
Om 2 år har SD 35% och S 15%..klart det kommer ha återverkningar på valdagen. Att Svensson normaliserar SD trots alla varningar visar att Svenskar ger fingret åt massmedia det är fint att naziststämpla SD betyder noll. Arnstad America vera Z mfl får hjärtklappning.
2019-11-15, 17:00
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
I Demoskops opinionsundersökning som presenterades idag får SD 24,0% och (S) bara 22,2%. I min värld är det dagens största nyhet, mycket större än att Morgan Johansson klarade misstroendeomröstningen eller att SEB får frågor om penningtvätt. Men förutom de inblandade (SvD och Aftonbladet, dom som beställde undersökningen) verkar ingen reagera. Inget i DN, inget på SvT Nyheter. Jag antar att man bedömer nyheter olika. Det må vara hänt.

Men vet ni vad? Det är bara en del av story'n! Åkessons "konservativa block", den han drömt om före valet, får 49,4% i samma undersökning. Alltså SD+M+KD. Samtidigt får partierna till vänster 48,4%. Dom är alltså mindre även om både (L) och (MP) skulle råka klara sig kvar (vilket ju inte är så troligt utifrån dagens opinionssiffror).

Det tycks alltså som om Januariavtalet sågas av svenskarna, och det rejält! Bara kommunisterna går bra, och det är väl för att dom inte var del av Januariöverenskommelsen.

Nu är jag politiskt oövertygad och tycker egentligen inte om något av partierna. Jag är alltså inte en av dem som jublar eller gråter idag. Jag är dock chockad över det totala ointresse som dagens besked mottagits med.
Är det bara jag som tycker det är sensationellt och borde toppa alla svenska medier? Om inte, vad har hänt idag som skulle vara av större nyhetsvärde?

Är det inte alltid såhär i mellanårsmätningarna? Sen när sossarna börjar med sin propaganda nått halvår innan valet faller alla hjärndöda lagerarbetare/snickare och annat pack som tror att sossepolitik är bra tillbaka till brunnen och så blir det rösta rött igen för att de är avundsjuka på resten som lyckats.
2019-11-15, 17:02
Medlem
Löfven är stödhjul och varje röst på honom går till MP och C. Så är det men det begriper inte väljarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in