2019-11-15, 17:06
Medlem
Alliansens plan var att infiltrera S och Sd.
L samt C gick mot S och Kd samt M gick mot Sd.
När det hela är över så blir det en ny Alliansregering igen.
Senast redigerad av zebop 2019-11-15 kl. 17:14.
2019-11-15, 17:06
Medlem
År 2022 har Sverige nog 11 miljoner invånare och ca. 300.000 - 400.000 nya i landet vilket kan ta upp socialdemokraterna åtminstone till 25% med 2-3 nya procentenheter.

Jag undrar verkligen om så många som 1/4 av väljarbefolkningen kommer med att kunna rösta på SD 2022. Många är ganska nervösa när de går att röstar på ett parti som inte är en del av etablissemanget.
2019-11-15, 17:07
Moderator
v50s avatar
SVD/Sifos senaste mätning utförd mellan 4-14/11, 8175 personer tillfrågades. Ca 1 000 av intervjuerna är gjorda med telefon, resten genom en webbpanel.

Telefonintervjuerna ges ett större värde (viktas högre) än webbintervjuerna, så att 50 procent av totalresultatet baseras på telefonintervjuerna och 50 procent baseras på webbintervjuerna.

S 24,4% (-0,5)
V 9,7% (+0,5)
MP 4,7% (-0,3)

C 8,3% (-0,1)
L 3,5% (-0,4)

SD 23,0% (+0,3)

M 17,0% (-0,7)
KD 7,8% (+1,1)

Övriga 1,5% (+-0)

https://www.svd.se/sd-jamnstora-med-s--oklart-vilka-som-ar-storst/i/senaste
2019-11-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Löfven är stödhjul och varje röst på honom går till MP och C. Så är det men det begriper inte väljarna.

Det kan bli en jävulsk dans när fd sossar ska komma överens med fd Moderater i samma parti.
När dessutom återvandringen kanske inte går tillräckligt fort.

Den här regeringen har till stora delar regerat med en M och Kd budget, vilket visat sig inte varit det bästa.
2019-11-15, 17:15
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
År 2022 har Sverige nog 11 miljoner invånare och ca. 300.000 - 400.000 nya i landet vilket kan ta upp socialdemokraterna åtminstone till 25% med 2-3 nya procentenheter.

Jag undrar verkligen om så många som 1/4 av väljarbefolkningen kommer med att kunna rösta på SD 2022. Många är ganska nervösa när de går att röstar på ett parti som inte är en del av etablissemanget.
Den ryska propagandan kommer säkerställa att SD förblir störst och skapa stora politiska klyftor i riksdagen.
2019-11-15, 17:19
Medlem
happilappis avatar
Sen om 3 år så skickar sossarna ut sms till invandrarna så dom blir störst igen när det väl gäller, dvs på valdagen.

Ingen fara. SD kommer inte få makt.
2019-11-15, 17:33
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Håller med. Det absolut största problemet med massinvandringen till Sverige är att några judar måste flytta. Allt skit svenskar råkar ut för spelar ingen roll.

Alltså svenskar som dig är så otroligt förbryllande. Hade jag varit en framgångsrik läkare under romarrikets tid hade jag döpt sjukdomen till: Altruismus Swedus Psychotis

Alltså svenskar som dig är så otroligt förbryllande, kan du inte hantera 2 problemställningar på
samma gång ?

massinvandingen kommer självklart på första plats - den drabbar oss alla

trist för judarna i malmö , drabbar inte mej personligen thats it
2019-11-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

är man för feg för att välja vadsedel så är man för feg för livet i stort, och gör bäst i att ta livet av sig. sådana ynkryggar vill ändå ingen befatta sig med. usch
2019-11-15, 17:36
Medlem
Det väsentliga är dock vad folk röstar på för parti när det är val och inte vad de kan tänkas rösta på mellan valen.
2019-11-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Migrationsfrågan är passé.
Judarna ifrån Malmö flyttar, välutbildade svenskar drar till USA.

Gäsp.

Så är det!
2019-11-15, 17:48
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
I Demoskops opinionsundersökning som presenterades idag får SD 24,0% och (S) bara 22,2%. I min värld är det dagens största nyhet, mycket större än att Morgan Johansson klarade misstroendeomröstningen eller att SEB får frågor om penningtvätt. Men förutom de inblandade (SvD och Aftonbladet, dom som beställde undersökningen) verkar ingen reagera. Inget i DN, inget på SvT Nyheter. Jag antar att man bedömer nyheter olika. Det må vara hänt.

Men vet ni vad? Det är bara en del av story'n! Åkessons "konservativa block", den han drömt om före valet, får 49,4% i samma undersökning. Alltså SD+M+KD. Samtidigt får partierna till vänster 48,4%. Dom är alltså mindre även om både (L) och (MP) skulle råka klara sig kvar (vilket ju inte är så troligt utifrån dagens opinionssiffror).

Det tycks alltså som om Januariavtalet sågas av svenskarna, och det rejält!
Bara kommunisterna går bra, och det är väl för att dom inte var del av Januariöverenskommelsen.

Nu är jag politiskt oövertygad och tycker egentligen inte om något av partierna. Jag är alltså inte en av dem som jublar eller gråter idag. Jag är dock chockad över det totala ointresse som dagens besked mottagits med.
Är det bara jag som tycker det är sensationellt och borde toppa alla svenska medier? Om inte, vad har hänt idag som skulle vara av större nyhetsvärde?

Nja..helt ointresse har det inte varit. Men klart de inte vill väcka den björn som sover med trumpeter och hurrarop.
Snorkråkan och den där oborstade drasuten från norrköping är ute och orerar i aftonblaskan. Krishantering nästa.
Såssarna är ett sjunkande skepp. 2 odugliga sänke försvann i Maggoten och Strandhällvetet , men det behövs fler avsked på grått papper.
2019-11-15, 17:52
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Opinionsundersökningarna stämmer ju nästan aldrig med verkligheten, därför lägger inte folk någon större vikt vid dem. SD skulle inte få över 20% om det vore val idag. S skulle få närmare 30%.

Tyvärr har du rätt! Inte för att opinionssiffrorna ljuger - tror SD har högre än 24% och S mindre än 22%, men det är en annan fråga. Det som gör att du har rätt är att folk är fega vanemänniskor som nästan alltid när skiten träffar fläkten, röstar efter ryggmärg- och magkänslan och då blir S mycket större än nu och hemska SD minskar... S profiterar på folks dumhet och svaghet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in