Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Underbar start på helgen!
Jag glädjs mer av S dåliga siffror än av SDs bra siffror.
Det är väldigt positivt att det verkar vara många inom S som flyr till SD, det ger skillnad på riktigt jämfört med om det var M som flydde.
En mätning kan Löfven snacka bort men ser vi denna trend under nästa år är det inte omöjligt att Löfven kliver ner. Men högerblocket måste växa på bekostnad av S. Om SD växer på bekostnad av M och KD kommer Löfven sitta säkert.
SD+KD upp 2,1 PE
M ned 1,7 PE.
Man får räkna med omskyfflingar, men så länge som det går framåt totalt är jag nöjd.
Dessutom: Det här är första mätningen utanför Sentio där M, KD, och SD är större än alla andra alternativ, även om man räknar in V i regeringsunderlaget och plussar in L:s 3,9 % (fast det inte skulle räcka till en riksdagsplats).