Ladies and gentlemen...
Aftonbladet brings you the grand premiere of the Aftonbladet+Demoskop collaboration...
Hold on to your hats, your hair pieces and any loose Lena Mellin flab...
Historisk mätning: Nu är SD störst i Sverige
SD 24,0 (+1,1) <— king!
M 17,8 (-1,7) <— ooops! Skulle behållit Reinfeldt i munkorg och tvångströja
KD 7,6 (+1,0) <— återhämtning på gång efter lyckat riksting?
S 22,2 (-0,9) <— Nu på allvar under Juholt
MP 4,8 (-0,2) <— suck... dö nån jävla gång
C 7,7 (-0,6) <— minskar igen, trevligt trevligt
L 3,9 (+/-0) <— förut betydde L under 3,9 att den teoretiska majoriteten bestående av M+KD+SD+L rasade ihop. Nu behövs inte L längre.
V 9,8 (+1,2) <— Idiotin lever stark där ute på flanken
Övriga 2,2 (+0,1)
M, KD, SD: 49,4 <— Egen riksdagsmajoritet (JÖK+V = 48,4, egentligen 44,5 eftersom L 3,9 ska räknas bort)
S, MP, C, L: 38,6 <— Förstå att detta är vad regeringen skrapar ihop EFTER att ha snott halva alliansen!
Återanvänder denna från 18/10:
Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
För i så fall finns ju möjligheten till det roligaste som hänt i OU-väg kanske någonsin. Nämligen att den där Demoskopmätningen där SD seglar förbi S för första gången hos ett annat OU än Sentio/YouGov sammanfaller med Demoskops premiär i Aftonbladet.Jag ser liksom framför mig hur de sitter beredda i Aftonbladet morgon-TV med champagne, serpentiner och en lång trumvirvel, sen kommer det upp på tavlan "SD 24,1 / S 22,7". Det blir knäpptyst utom en ensam vissen flärp som nån blåser i. Stor mikrofon uppstucken i ansiktet på Anders Lindberg. "Hur känns det?"