2019-11-15, 01:16
Medlem
Luriosans avatar
Filmen It comes at night så jag på bio 2017 och hade någorlunda bra förväntningar. Dra åt helvete så dålig. Hur den ens kan ha 6,2 på Imdb är för mig ett mysterium. Apokalyptisk film om ett virus som har tagit över världen. Jag satt och väntade på att något skulle hända eller att man skulle få en förklaring kring hur apokalypsen ens började. Rakt igenom tråkig och händelselös film.

Usla filmer som jag tyvärr bevittnat och inte kan rekommendera någon:
Fifty Shades of Grey (alla tre filmer i serien)
The Room (2003)
Joker (2019)
IT (2017 och 2019)
Jurtjykogården (2019)

Generellt sett ogillar jag filmer med noll story och som snarare verkar bestå av lite random händelser - vilket inte är samma sak som en story.

Och alla nyare remakes av Stephen Kings böcker är en skymf mot böckerna. Hade jag inte läst böckerna innan hade jag inte fattat någonting av storyn.
Citera
2019-11-15, 01:21
Medlem
Hahah snacka om en fråga där man verkligen får tänka efter...

Men den senaste filmen jag såg som Sög var iaf en jävel med Liam neeson mär han är nån slags snöskottare och börjar möts folk..

Minns inte namnet. Mn håll er borta från snöskottning och Liam neeson
Citera
2019-11-15, 01:50
Bannlyst
The Room är ju småkul i all dess "quotability" och underlighet. "No I can't... Anyway how's your sexlife?"

Birdemic kommer jag att tänka på. Ingen dialog värd att komma ihåg, jag har filmat bättre scener på min telefon och när förvirringen över effekterna väl har lagt sig så har den INGET kvar att erbjuda i form av underhållning. Den är bara riktigt dålig. Inga repliker som fastnat heller. Allt är verkligen bara skit.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Troll 2 (jävligt rolig dock för att den är så dålig)

I samma ådra som The Room. Den är dålig på ett ytterst underhållande sätt. Även denna innehåller ju ett gäng roliga repliker: "NILBOG! It's GOBLIN spelled BACKWARDS!"

Edit 2: OK läste TS bättre. Vad gäller påkostade filmer så är Suicide Squad, som annan användare redan tagit upp, nog nära toppen för mig vid en kvick tanke. Jag höll inte ut länge där. Bara trailern gjorde mig trött. "We're bad guys! It's what we do!" Så jävla roligt jue? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...HA!

Edit 3:

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Vad snackar du om? Stanley Kubricks 2001 är ett cinematiskt mästerverk.

För att ta Svenska filmer, så är Blå Måndag, Camp Slaughter och Hata Göteborg högt i kurs över riktigt pinsamma produktioner.

Hej hej Monica-killen och fotbollstränaren är dock ganska kul i Hata Göteborg? Tyckte de lyfte filmen. De andra två har jag inte sett.
Senast redigerad av Megafetkuk 2019-11-15 kl. 02:13.
Citera
2019-11-15, 01:54
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeworm
Hahah snacka om en fråga där man verkligen får tänka efter...

Men den senaste filmen jag såg som Sög var iaf en jävel med Liam neeson mär han är nån slags snöskottare och börjar möts folk..

Minns inte namnet. Mn håll er borta från snöskottning och Liam neeson
Ok. Låter skumt.
Såg en del av en norsk film där Stellan Skarsgård körde plogbil. Rätt underhållande som jag gärna ser i sin helhet.
Citera
2019-11-15, 02:00
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Seanafrika måste iaf vara den sämsta svenska filmen genom tiderna. Hur de fick någon att betala för skiten är en gåta.
Hehe,, han är magnifik den gode Sean Banan. Mer Banan till folket.
Citera
2019-11-15, 02:04
Medlem
Bundy and the green river killer (2019)

https://m.imdb.com/title/tt8549254/?ref_=nv_sr_srsg_3

Bland det sämsta jag sett, det som kunde blivit så bra blev till katastrof.
Citera
2019-11-15, 02:06
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
This.
Karln är så jävla genomusel att jag bara vill avsluta mitt liv varje gång jag ser honom. Hur fan lyckas han få medverka i film efter film efter film. Eller producerar han sitt eget skit därav anledning!?
Har du sett Funny people och Reign over me? Visst har han gjort mycket tvivelaktiga konstigheter. Vem har inte det? Finns guldkorn!. Tycker om att se honom för det mesta.
Förstår dig dock.
Citera
2019-11-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Har du sett Funny people och Reign over me? Visst har han gjort mycket tvivelaktiga konstigheter. Vem har inte det? Finns guldkorn!. Tycker om att se honom för det mesta.
Förstår dig dock.

Började se Funny people för sisodär 10 år sedan, men hel-vete vilket sömnpiller den var, har inte gjort ett nytt försök sedan dess

Mitt egna bidrag till tråden bör vara Black Panther. Jag gillar generellt inte Marvel-filmerna då de är pretentiösa, men denna tog fan priset. Seg handling, torra karaktärer, dåliga effekter, PK... bara en pengamjölkande bajsfilm. Deadpool klarar sig från Marvel-syndromet just för att den driver så hårt med sig själv och är genuint rolig.

I övrigt har jag väldigt svårt Stanley Kubrick, också pretentiösa filmer som bara ska vara konstiga och ”nyskapande”, vill man ha avantgardistiska filmer finns betydligt bättre alternativ!
Citera
2019-11-15, 02:35
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Förstår dig dock.
Har inte sett någon av dem.
Citera
2019-11-15, 02:46
Medlem
Patrik2108s avatar
Svenska drama(komedi)filmer med Helena Bergström. Filmernas klimax verkar vara när hennes tuttar förr eller senare blottas. Nej jag får inte ut något av det. Svensk drama(komedi)film är överlag usel. På något sätt så känner man igen dem redan på namnet. Man lyckas göra det pretentiöst redan där.
Marvelfilmerna är säkert usla också men jag har insett det utan att genomlida en minut av dem ens så jag har inga erfarenheter som grund.
Citera
2019-11-15, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Den nya "Familjen Addams”..

Det roligaste i hela filmen var när onkel Hester sa "Ojdå jag fes!". Då skrattade jag högt. I övrigt det värsta jag sett på länge.

Han heter Farbror Fester. F.ö. skrattade jag åt din sammanfattning av nyss nämnda farbrors torra skämt.

Jag började titta på något queer drama vid namn Shortbus för några år sen. Jag stängde av. Den var bara gjord för att visa hur normalt det är med bögeri. Politiskt trams som skulle vara utmanande.

NB. Jag har inget emot att någon är homo.

En annan risig rulle är Batte Royal 2. Ettan var sevärd. Uppföljaren var istället poänglös, mycket seg och saknade tydlig handling eller rollfigurer. Blir trött av att tänka på den.
Citera
2019-11-15, 04:11
Medlem
kukflashs avatar
En man som heter Ove måste väl ändå vara en sån film.

En bitter vit man i medelåldern som hatar allting som är utländskt. Alltifrån bilar till maträtter, hans Svensson-liv har ingen mening och den enda utvägen är självmord. Men en dag så flyttar den mysiga invandrarfamiljen in och ger den vita mannen en mening igen.

Minns när jag såg den på bio, ville lägga en spya i popcornbägaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in